Τα τελευταία 25 χρόνια το Skoda Fabia έχει διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στην ιστορία της τσεχικής μάρκας και έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Η πρώτη γενιά έκανε το ντεμπούτο της στις 14 Σεπτεμβρίου του 1999, κερδίζοντας αμέσως τους φίλους του αυτοκινήτου με τις προηγμένες τεχνολογίες της. Πρόκειται για το θεμέλιο πάνω στο οποίο βασίστηκαν και οι επόμενες τρεις γενιές, εκτοξεύοντας τις πωλήσεις του μοντέλου μέχρι σήμερα κοντά στα 5 εκατομμύρια. To Fabia έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του και στον μηχανοκίνητο αθλητισμού, κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση το 2003 με το Fabia WRC, έναν θρύλο οποίος συνεχίζεται μέχρι σήμερα με το Fabia RS Rally 2. Το Skoda Fabia συνεχίζει να γνωρίζει μεγάλη ζήτηση σε διεθνές επίπεδο, με μεγάλα προσόντα του την ευρυχωρία, την ευελιξία και την προσιτή τιμή.
Πρώτη γενιά (1999-2008)
Το Fabia συστήθηκε στον κόσμο των τεσσάρων τροχών στην 58η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ως ένα 5θυρο hatchback μήκους 3.960 χλστ., αντικαθιστώντας το Skoda Felicia. Λιγότερο από ένα χρόνο μετά το λανσάρισμά του διατέθηκε σε έκδοση station wagon και το 2001 τη γραμμή παραγωγής πέρασε και η έκδοση sedan. Το μοντέλο βασιζόταν στην πλατφόρμα PQ24 και προσφερόταν σε μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Τον Μάρτιο του 2003, λανσαρίστηκε η σπορ έκδοση RS με έναν ισχυρό turbo diesel κινητήρα TDI 1.900 κ.εκ. και 130 ίππων.

Δεύτερη γενιά (2007-2014)
Τον Μάρτιο του 2007, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, πραγματοποιήθηκε το ντεμπούτο της δεύτερης γενιάς. Βασιζόταν στην ίδια πλατφόρμα με το πρώτο Fabia, έχοντας ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος (+22 χλστ.) και ύψος (+47 χλστ.). Τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους αποκαλύφθηκε μια πρακτική έκδοση station wagon και το 2009 η γκάμα εμπλουτίστηκε με την έκδοση Scout όπως και το Fabia RS με turbo κινητήρα βενζίνης TSI 1.400 κ.εκ. και απόδοση 180 PS. Η συγκεκριμένη γενιά του Fabia ήταν η πρώτη που διατέθηκε στην έκδοση Monte Carlo.
Τρίτη γενιά (2014-2022)
Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου αποκαλύφθηκε τον Οκτώβριο του 2014 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και σε τεχνολογικό επίπεδο επωφελήθηκε από τη μοντέρνα πλατφόρμα PQ26. Η σχεδίαση βασίστηκε σε πιο «αιχμηρές» και δυναμικές γραμμές, με τις διαστάσεις του αμαξώματος να αλλάζουν: Το πλάτος αυξήθηκε κατά 90 χλστ. και το ύψος μειώθηκε κατά 30 χλστ., ενώ πραγματοποιήθηκαν και αναβαθμίσεις στον τομέα των συστημάτων ασφαλείας και άνεσης. Ήταν το πρώτο Fabia που ενσωμάτωσε Front Assist, Adaptive Cruise Control και Σύστημα Αναγνώρισης της Κόπωσης του οδηγού. Το 2018 το Fabia 3ης γενιάς αναβαθμίστηκε, έχοντας LED κεντρικούς προβολείς και Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου.

Τέταρτη γενιά (2021-σήμερα)
Η πιο πρόσφατη γενιά του Fabia παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2021 ως ένα 5θυρο hatchback, κατασκευασμένο στην πλατφόρμα MQB A0, και σχεδιασμένο από μια ομάδα υπό την καθοδήγηση του επικεφαλής σχεδίασης, Oliver Stefani. Η τέταρτη γενιά υπερβαίνει σε μήκος τα 4,1 μ. και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 380 λίτρα, αυξημένη κατά 50 λίτρα συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Το μοντέλο εξοπλίζεται με προηγμένα συστήματα, όπως Travel Assist 2.0, Lane Assist Αυτόματο Πάρκινγκ, Αναγνώριση Πινακίδων Οδικής Σήμανσης, και Front Assist με προστασία πεζών και χρηστών ποδηλατών.
Το Skoda Fabia μπορείτε να δείτε και να οδηγήσετε σε όλους τους εκθεσιακούς χώρους της Unicars σε όλες τις πόλεις.

Nissan: Βροχή οι παραγγελίες στην Ιαπωνία για το X-Trail NISMO
Ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, το X-Trail NISMO που προσφέρει εκλεπτυσμένη οδήγηση, έχει εξαιρετικά κρατήματα στις στροφές και εντυπωσιακή επιτάχυνση, εξέλιξαν και παρουσίασαν στην εγχώρια αγορά οι γιαπωνέζοι. Η ανάρτηση διαθέτει αμορτισέρ Kayaba Swing Valve — κάτι πρωτότυπο για τη Nissan. Αυτή η τεχνολογία εξισορροπεί τις ανταγωνιστικές ανάγκες ελαχιστοποίησης της κλίσης του αμαξώματος — μια πρόκληση που αφορά ειδικά τα SUV — μεγιστοποιώντας παράλληλα την άνεση οδήγησης.
Ωστόσο στην Ιαπωνία οι παραγγελίες είναι πάρα πολλές για το X-Trail NISMO που αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 24 Σεπτεμβρίου.
Το X-Trail NISMO ενσαρκώνει την φιλοσοφία όλων των αυτοκινήτων NISMO, συνδυάζοντας την αγωνιστική απόδοση με την καθημερινή οδηγική άνεση. Οι γιαπωνέζοι λένε ότι η ιδέα ενός «Grand Touring SUV προσφέρει μια «παθιασμένη εμπειρία». Και το λένε αυτό χωρίς ακόμη να το έχουν οδηγήσει.

Το NISMO-tuned πλαίσιο και η τεχνολογία τετρακίνησης «e-4ORCE» εξασφαλίζουν την βέλτιστη απόδοση. Η αεροδυναμική του απόδοση και η αισθητική του σχεδιασμού του προέρχονται από την τεχνολογία αγώνων, ενώ οι ρυθμίσεις του προσφέρουν μια συναρπαστική οδηγική απόδοση.
Η τεχνολογία ελέγχου τετρακίνησης e-4ORCE είναι ειδικά ρυθμισμένη για το X-Trail NISMO. Αυξάνει την κατανομή της ισχύος στους πίσω τροχούς και ελέγχει τους μπροστινούς τροχούς για μια ακριβώς κατευθυνόμενη στροφή, εξασφαλίζοντας την διατήρηση της ιδανικής γραμμής κατά την επιτάχυνση στις στροφές. Επιπλέον, τα χαρακτηριστικά επιτάχυνσης και η κατανομή κίνησης εμπρός-πίσω ρυθμίζονται για κάθε mode οδήγησης, παρέχοντας μια ευχάριστη εμπειρία σε μια μεγάλη ποικιλία συνθηκών οδήγησης.
Το X-Trail NISMO φοράει ελαστικά Michelin Pilot Sport EV, τα οποία μεγιστοποιούν την απόδοση του e-4ORCE που έχει ρυθμιστεί από την NISMO. Οι ζάντες 20 ιντσών βελτιώνουν την απόκριση και το υδραυλικό τιμόνι έχει βελτιστοποιηθεί για να δένει αρμονικά με την ανάρτηση και τα ελαστικά.

Ένα δυναμικό κινητήριο σύνολο που ταιριάζει απόλυτα σε ένα grand touring SUV
Το X-Trail NISMO ενσωματώνει μια ειδικά ρυθμισμένη μονάδα ελέγχου οχήματος (VCM) η οποία προσφέρει μια λειτουργία SPORT που δίνει προτεραιότητα στην απόκριση και μια λειτουργία AUTO που είναι σχεδιασμένη για επιτάχυνση σε μεσαίες και υψηλές ταχύτητες, επιτρέποντας στους οδηγούς να απολαμβάνουν τόσο την ταχύτητα όσο και την άνεση σε καθημερινά σενάρια οδήγησης.

Ο σχεδιασμός συνδυάζει την ταυτότητα της NISMO με την λειτουργικότητα ενός SUV
Ο σχεδιασμός του X-Trail NISMO ενσαρκώνει τη δύναμη και την αξιοπιστία ενός SUV, όντας άψογα ενσωματωμένος με το ξεχωριστό στυλ της NISMO, προσφέροντας εντυπωσιακή αεροδυναμική απόδοση και εξαιρετική δυναμική οδήγησης.
Το μπροστινό μέρος περιλαμβάνει σκούρες χρωμιωμένες πινελιές που εκτείνονται οριζόντια πάνω από τη μάσκα, ενσωματώνοντας άψογα τα χαρακτηριστικά φώτα για να τονίσουν μια τολμηρή, φαρδιά παρουσία.
Η αεροτομή κάτω από την μπροστινή μάσκα, διακοσμημένη με ένα κεντρικό λογότυπο NISMO, παράγει κατακόρυφη δύναμη. Οι ζωηρές κόκκινες πλευρικές αεροτομές ενισχύουν αυτό το εφέ διευρύνοντας τη ζώνη αρνητικής πίεσης κάτω από το όχημα. Στο πίσω μέρος, ένα κάτω άκρο σε σχήμα διαχύτη και τα πίσω φώτα ομίχλης, εμπνευσμένα από τους αγώνες, θυμίζουν αισθητική μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Οι αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών του X-Trail NISMO έχουν ένα ευρύ κεντρικό άνοιγμα για βελτίωση της ψύξης των φρένων και μια επίπεδη εξωτερική στεφάνη για βελτιστοποίηση της ροής του αέρα. Χρησιμοποιώντας τη διαδικασία MAT της Enkei, οι ζάντες επιτυγχάνουν τόσο ελαφρύ βάρος όσο και υψηλή ακαμψία. Συνδυασμένα, αυτά τα λειτουργικά στοιχεία βελτιώνουν την απόδοση δημιουργώντας κατακόρυφη δύναμη χωρίς να αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση (μειώνοντας την άνωση κατά 29% σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο).

Εσωτερικό που συνδυάζει άνεση και σπορτίφ στυλ
Με βάση το μαύρο χρώμα και με εντυπωσιακές κόκκινες λεπτομέρειες σε όλο το εσωτερικό, το X-Trail NISMO διατηρεί τη φημισμένη άνεση και πρακτικότητα του X-Trail, ενώ παράλληλα αναδεικνύει την κορυφαία ποιότητα και τo δυναμικό σπορτίφ στυλ των μοντέλων NISMO.
Για όσους αναζητούν ακόμα περισσότερο στυλ, διατίθενται προαιρετικά σπορ καθίσματα Recaro, ρυθμισμένα από τη NISMO. Παρέχουν υψηλά επίπεδα στήριξης στις στροφές, βοηθώντας τον οδηγό να αισθάνεται ένα με το όχημα. Θερμαινόμενα και εξοπλισμένα με μηχανισμό ηλεκτρικής ανάκλισης προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη άνεση.
