Ειδήσεις

02 Dec, 2024 Ώρα 12:44

Η ηλεκτροκίνηση παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Thumbnail

Οι εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατηγορούνται για παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων και προβλημάτων που δημιουργούν στον πλανήτη.

Close

Στη μελέτη της «Recharge for Rights», η Διεθνής Αμνηστία αξιολόγησε τους 13 κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων όσον αφορά τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

Τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά: καμία εταιρεία δεν μπόρεσε να αποδείξει ολοκληρωμένα πώς ελαχιστοποιεί κινδύνους όπως η εκμετάλλευση, η περιβαλλοντική ζημία και η βλάβη της υγείας κατά την προμήθεια πρώτων υλών.

Close

Η εξόρυξη κοβαλτίου είναι ιδιαίτερα προβληματική, συχνά υπό αμφισβητήσιμες συνθήκες, ιδίως στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.

 

Close

 

Η κατάταξη αξιολογεί τις εταιρείες με βάση τα διεθνή πρότυπα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως οι κατευθυντήριες αρχές του ΟΗΕ για τις επιχειρήσεις και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Τα κριτήρια περιλαμβάνουν την πολιτική για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αξιολόγηση των κινδύνων και τη διαφάνεια.

Η Mercedes σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία με 51 από τους 90 δυνατούς βαθμούς, ενώ η BYD, ο παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή ηλεκτρονικών αυτοκινήτων, κατέλαβε την τελευταία θέση με μόλις 11 βαθμούς.

Γερμανοί κατασκευαστές όπως η Mercedes, η BMW και η VW σημείωσαν συγκριτικά καλή βαθμολογία, αλλά ακόμη και αυτοί δεν ξεπέρασαν τη μετριότητα.

Η Διεθνής Αμνηστία ζητά δεσμευτικές νομικές ρυθμίσεις, καθώς τα εθελοντικά μέτρα της βιομηχανίας είναι ανεπαρκή.

 

18 Apr, 2025 Ώρα 08:49

Mazda MX-5: Ετοιμάζεται νέα γενιά, χειροκίνητη και ατμοσφαιρική με κινητήρα 2.5λτ.

Thumbnail

Το Miata είναι ένα μοντέλο, μία κατηγορία μόνο του. Διθέσιο, ελαφρύ, πάντα συνοδευόμενο από χειροκίνητο κιβώτιο και με τον πιο fun to drive χαρακτήρα. Οι υπεύθυνοι της Mazda μόλις επιβεβαίωσαν πως η νέα γενιά του θρυλικού roadster είναι έτοιμη να έρθει, έχοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία, ακόμα πιο έντονα.

Close

Ο γενικός διευθυντής του τμήματος σχεδιασμού Masashi Nakayama δήλωσε ότι πρόθεση είναι να γίνει το επόμενο MX-5 ακόμα πιο ελαφρύ. Ιδανικά, η Mazda θέλει να διατηρήσει το βάρος του κάτω από τα 1.000 κιλά. Ενδεικτικά, η ελαφρύτερη έκδοση του σημερινού Miata ζυγίζει 990 κιλά, στην ειδική έκδοση 990S που κυκλοφορεί μόνο στην Ιαπωνία.

Ο Nakayama λέει ότι το Miata θα παραμείνει ένα μικρό αυτοκίνητο, με μήκος κάτω από τα 4μ. ενώ και πάλι θα πει όχι στο turbo. Ο νέος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας λέγεται πως θα είναι 2.500κ.εκ. με ιδανική αναλογία οικονομίας και ισχύς.

Close

 

 

Επειδή η Mazda γνωρίζει καλά το κοινό του Miata, ο νέος κινητήρας βενζίνης θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, εάν η εταιρία έχει σκοπό να το προσφέρει στην Ευρώπη, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει πιθανότατα και κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα ώστε να μπορεί να πάρει το πράσινο φως λόγω ρύπων.

Πότε θα κυκλοφορήσει το επόμενο MX-5; Πιθανότατα όχι σύντομα καθώς η τωρινή γενιά δέχθηκε πέρυσι ένα ακόμα facelift,  οπότε πιθανότατα έχει ακόμα ένα με δύο χρόνια μπροστά της. Πάντως είναι αρκετά ευχάριστο να μαθαίνουμε πως υπάρχουν ακόμα εταιρίες που προσφέρουν αυτοκίνητα που υμνούν την οδήγηση και προσφέρουν κάτι το διαφορετικό.