Ειδήσεις

03 Dec, 2024 Ώρα 11:46

Ο πρώην ιδιοκτήτης της F1, Bernie Ecclestone, πουλάει τα 69 μονοθέσια της συλλογής του

Thumbnail

Ο πρώην επικεφαλής της Formula 1, Bernie Ecclestone, βγάζει στο σφυρί συνολικά 69 αγωνιστικά μονοθέσια, από την απίθανη συλλογή που έχει χτίσει τα τελευταία 50 χρόνια. Πολλά από τα μοντέλα, δεν έχουν δει ποτέ τα φώτα της δημοσιότητας, με αποτέλεσμα η αξία τους να είναι εντυπωσιακά υψηλή (στον κόσμο των συλλεκτών).

Close

 

 

Ο Ecclestone πουλάει Ferrari που κέρδισαν πρωταθλήματα από τον Niki Lauda και τον Michael Schumacher. Η συλλογή του περιλαμβάνει επίσης το περίφημο αυτοκίνητο Brabham BT46B που σχεδίασε ο Gordon Murray. Το συγκεκριμένο έτρεξε μόνο μία φορά στο Γκραν Πρι της Σουηδίας το 1978, όπου κέρδισε την πρώτη θέση με διαφορά μεγαλύτερη από 30 δευτερόλεπτα.

 

Close

 

Άλλα αυτοκίνητα προς πώληση περιλαμβάνουν την Vanwall VW10 με πιλότο τον Sir Stirling Moss, την πρώτη Ferrari που νίκησε ποτέ την Alfa Romeo – την Thin Wall Special – και την Ferrari Dino του Mike Hawthorn που κέρδισε το πρωτάθλημα. Και μην ξεχνάτε τη Ferrari 375 F1 του Alberto Ascari που κέρδισε το ιταλικό Grand Prix, την πρώτη Ferrari 312 F1 και τη Maserati 250F.

Ο Ecclestone, 94 ετών σήμερα, άρχισε να ασχολείται με την F1 τη δεκαετία του 1950. Αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή του τώρα, επειδή όπως ο ίδιος είπε «έχει έρθει η ώρα να αρχίσω να σκέφτομαι τι θα συμβεί στα οχήματα, σε περίπτωση που δεν θα είμαι πλέον εδώ». Και δεν ήθελε να τα αφήσει στη γυναίκα του να ασχοληθεί με αυτά, σε περίπτωση που δεν θα είναι πια εδώ. Σίγουρα δεν μπορεί να τα πάρει μαζί του.

11 Jul, 2025 Ώρα 11:07

Υπάρχει περίπτωση να πέσουν οι τιμές των αυτοκινήτων;

Thumbnail

Η αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίστηκε από απότομη άνοδο τιμών, τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα οχήματα. Μπορούν οι οδηγοί να ελπίζουν σε φθηνότερα αυτοκίνητα σύντομα;

Close

Οι ελλείψεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα (π.χ. μικροτσίπ) και η αυξημένη ζήτηση μετά την πανδημία οδήγησαν σε ράλι τιμών, ιδιαίτερα στα μεταχειρισμένα. Σήμερα, όμως, υπάρχουν ενδείξεις ότι η ανοδική αυτή πορεία φρενάρει.

Σε όλη την Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,4% μέσα στο 2025 σε σύγκριση με πέρσι, επιβεβαιώνοντας την πρόβλεψη ότι μέσα στο 2025 θα συνεχίσουν πτωτικά. Παρότι αυτή η πτώση είναι μικρή, έχει σημασία διότι σημειώνεται για πρώτη φορά έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο αυξήσεων.

Close

Οι αξίες των μεταχειρισμένων παραμένουν μεν υψηλότερες από τα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς η αγορά δεν έχει επανέλθει πλήρως στην πρότερη ισορροπία, όμως η τάση αρχίζει να αλλάζει. Σύμφωνα με αναλυτές, η περιορισμένη διαθεσιμότητα οχημάτων σε σχέση με τη ζήτηση ήταν έως πρόσφατα ο λόγος που οι τιμές κρατήθηκαν ψηλά – πλέον όμως η κατάσταση φαίνεται να μεταβάλλεται σταδιακά.

Σε αντίθεση με την αγορά μεταχειρισμένων – όπου οι τιμές εμφανίζουν πτωτική τάση (ενδεικτικά, -4,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο του 2025 στην Ελλάδα, έναντι ανόδου +3,3% στα καινούργια) – οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία από το 2026-27 και μετά.

Close

Οι ανατιμήσεις αυτές τροφοδοτούνται από το αυξημένο κόστος παραγωγής (ακριβότερες πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορές και εργατικό), καθώς και από τις μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση και σε νέες τεχνολογίες, που εκτοξεύουν το κόστος εξέλιξης και κατασκευής κάθε νέου μοντέλου.

Ήδη, το κύμα ακρίβειας στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει πυροδοτηθεί από συνδυασμό παραγόντων όπως η πανδημία και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες, ο πόλεμος Ρωσίας–Ουκρανίας και η ενεργειακή κρίση, η συμμόρφωση με ολοένα αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αλλά και η στροφή των κατασκευαστών προς μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα για υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Ενδεικτικό είναι ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί πως τα νέα πρότυπα ρύπων Euro 7 θα αυξήσουν το κόστος κατασκευής ανά αυτοκίνητο έως και κατά περίπου 2.000 € (για συμβατικά επιβατικά), γεγονός που τελικά θα μετακυλιστεί σε ακόμη υψηλότερες τιμές για τους αγοραστές. Με βάση όλα τα παραπάνω, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση στα νέα αυτοκίνητα στο προσεχές διάστημα – αντίθετα, διαβλέπουν περαιτέρω αυξήσεις…