Ειδήσεις

09 Dec, 2024 Ώρα 13:15

Ηνωμένο Βασίλειο: Έτοιμο να αναθεωρήσει τους στόχους περί πωλήσεων EV προς τα… κάτω

Thumbnail

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη απαντήσει στην χαμηλή ζήτηση της αγοράς για EV τροποποιώντας τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση, και τελικά η βρετανική κυβέρνηση φαίνεται να είναι έτοιμη να προβεί και η ίδια σε κάποιες αλλαγές. Ο υπουργός της Βρετανίας δήλωσε σε στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι θα τους συμβουλευτεί σχετικά με νέους, πιο προσγειωμένους στόχους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Close

Στο πλαίσιο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης με στόχο τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2030, οι νομοθέτες του Ηνωμένου Βασιλείου εισήγαγαν μεγάλα ποσοστά πωλήσεων EV, απαιτώντας το 22% των αυτοκινήτων και το 10% όλων των φορτηγών που πωλούνται το 2024 να είναι πλήρως ηλεκτρικά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πέτυχαν αυτό το κατόρθωμα μόνο σε έναν μήνα όλο το 2024 καθώς δεν υπάρχουν αρκετοί αγοραστές που να θέλουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια κατάσταση που δεν βοηθήθηκε από την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να καταργήσει σταδιακά τις επιδοτήσεις EV το 2022.

Η μη επίτευξη των στόχων θα επιφέρει στις εταιρείες τεράστια πρόστιμα ύψους 15.000 λιρών Αγγλίας (17.500 ευρώ) για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται πέραν της επιτρεπόμενης αναλογίας, γι’ αυτό ορισμένοι επέλεξαν να περιορίσουν τεχνητά τη διαθεσιμότητα των οχημάτων εσωτερικής καύσης και να δαπανήσουν χρήματα για την επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσφέροντας εκπτώσεις. Και τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολα σύμφωνα με το τρέχον σχέδιο, με το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αυξάνεται στο 28% για τα αυτοκίνητα το 2025 και στο 80% το 2030.

Close

Η Stellantis ήδη αποφάσισε να κλείσει το 119 ετών εργοστάσιο της Vauxhall στο Luton, βόρεια του Λονδίνου, έχοντας προηγουμένως προειδοποιήσει ότι οι στόχοι της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι δασμοί μετά το Brexit στο εμπόριο μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΕΕ θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κλείσιμο κι άλλων εργοστασίων.

09 Sep, 2025 Ώρα 10:05

Η CUPRA απέσπασε τη διάκριση «Trendiest Brand of the Year» στα βραβεία Best Cars 2025

Thumbnail

Η CUPRA συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία κατακτώντας αυτή τη φορά άλλη μια σημαντική διάκριση. Αναδείχθηκε «Trendiest Brand of the Year» στα φετινά βραβεία Best Cars 2025 του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport. Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το νεαρό αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενο brand, που σε μόλις επτά χρόνια έχει καταφέρει να καθιερωθεί σαν ανερχόμενη δύναμη στην αγορά.

Close

Η διάκριση προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 94.531 αναγνώστες του γνωστού γερμανικού τίτλου. Στην ερώτηση «Ποια μάρκα θεωρείτε ότι είναι σήμερα η πιο trend», η CUPRA άφησε πίσω της όλους τους ανταγωνιστές, συγκεντρώνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%.

 

Close

Η CUPRA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ψηφοφορία του θεσμού το 2021, με 48% αποδοχή. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε εντυπωσιακή. Το 2022 ανέβηκε στο 65%, το 2023 έφτασε στο 69% και την περσινή χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση με 71%. Το 2025 ήταν η χρονιά που την έφερε στην κορυφή, με το 72% των ψήφων να επιβεβαιώνει ότι είναι το πιο “in” όνομα της αγοράς.

Η ιστορία της μάρκας ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018 με την CUPRA Ateca. Σύντομα ακολούθησε το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Formentor, που εξελίχθηκε σε εμβληματικό SUV coupé. Η γκάμα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer, που το 2024 ανανέωσαν τη σχεδιαστική ταυτότητα του brand. Σταθμός αποτέλεσε και το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, ενώ το CUPRA Tavascan (2024) συμπλήρωσε την ηλεκτρική επίθεση. Στην ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το CUPRA Terramar, ενισχύοντας τη θέση της φίρμας στα σπορ SUV. Έτσι, μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η CUPRA έφτασε τα επτά μοντέλα, αποδεικνύοντας τη δυναμική και το πείσμα της.

Η εμπορική επιτυχία είναι εξίσου εντυπωσιακή: μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 15%, με το Formentor να αποτελεί το best-seller. Για το 2025, η μάρκα που πλέον κατέχει τον τίτλο της «Trendiest Brand» στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

 

Close