Τη CES διάλεξε και φέτος η Honda προκειμένου να παρουσιάσει δύο πρωτότυπα, τα 0 SUV και 0 Saloon που προσεγγίζουν τα μοντέλα παραγωγής που θα παρουσιαστούν επίσημα του χρόνου και θα είναι καταρχήν διαθέσιμα στις ΗΠΑ. Όπου και θα κατασκευάζονται.

Φυσικά μέσα στην ίδια χρονιά τόσο το SUV όσο και η λιμουζίνα η οποία έχει έναν αέρα από παλιές Lamborghini θα είναι διαθέσιμα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ιαπωνία. Μάλιστα το πρώτο, που αποτελεί εξέλιξη του αρχικού concept Space Hub που παρουσιάστηκε στην περσινή CES, θα ανταγωνίζεται άμεσα το Model Y της Tesla, έχοντας να επιδείξει μια φουτουριστική εμφάνιση.

Με έντονη αεροδυναμική σχεδίαση και κάθετο πίσω μέρος, χαρακτηριστικά που υπάρχουν και στο 0 Saloon.

Η βάση και των δύο θα είναι μια καινούργια πλατφόρμα, η εξέλιξη της οποίας βασίστηκε στη φιλοσοφία του «Thin, Light and Wise» (λεπτή, ελαφριά και έξυπνη). Έτσι θα κατασκευάζεται με τη μέθοδο του megacasting -με μεγάλα στοιχεία δηλαδή που θα μειώνουν τόσο το χρόνο συναρμολόγησης όσο και το βάρος- και θα ενσωματώνει μια σειρά από εξελιγμένες τεχνολογίες.

Μεταξύ αυτών σύστημα αυτόνομης κίνησης επιπέδου 3, γυροσκοπικούς αισθητήρες 3D για πιο τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς και ένα νέο λειτουργικό σύστημα. Το τελευταίο θα ονομάζεται Asimo OS, αποτίνοντας φόρο τιμής στο διάσημο ρομπότ της ιαπωνικής εταιρείας.

Φουτουριστικό και high tech θα είναι και το εσωτερικό με οθόνη και μπροστά από το συνοδηγό και με κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεφτών.

Από πλευρά συστημάτων πρόωσης θα υπάρχουν εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και με δύο για τετρακίνηση. Η απόδοση στην εισαγωγική έκδοση θα φτάνει σύμφωνα με πληροφορίες τους 245 ίππους και στη δεύτερη συνδυαστικά τους 490.

Οι μπαταρίες θα είναι νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου και θα έχουν ενεργειακή χωρητικότητα από 80 έως 90 kWh, προκειμένου η αυτονομία να φτάνει τα 480 χιλιόμετρα. Οι κορυφαίες εκδόσεις αναμένεται να έχουν και πιο μεγάλη μπαταρία 100 kWh.

Στα πλάνα της Honda περιλαμβάνονται συνολικά 7 μοντέλα «0», τα οποία θα παρουσιαστούν σταδιακά έως το 2030.

Mercedes C-Class: 25 χρόνια από την εμβληματική σειρά 203
Ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Mercedes κατέχει η C-Class 203, αποτελώντας ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσιε με το σήμα της. Η δεύτερη γενιά της C-Class παρουσιάστηκε πριν από 25 χρόνια στο Sindelfingen, ενσωματώνοντας προηγμένα συστήματα και μια πληθώρα τεχνολογιών που ήταν προνόμιο της υπερπολυτελούς S-Class. Μετά την 190 (W 201) και την πρώτη C-Class (σειρά 202), η 203 αναθεωρήθηκε πλήρως σε στιλιστικό και τεχνολογικό επίπεδο, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2006 είχαν ήδη πωληθεί περίπου 2 εκατ. οχήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ποτέ ξανά η μάρκα δεν είχε φτάσει τόσο γρήγορα σε αυτό το ορόσημο με μια μόνο σειρά ενός μοντέλου.

Σχεδιαστικά, η C-Class 203 κληρονόμησε στοιχεία από την S-Class 220 του 1998, κάτι που είναι εμφανές τόσο στο μπροστινό μέρος όσο και στη σμιλεμένη «ουρά» με τα χαρακτηριστικά τριγωνικά πίσω φώτα, ενώ διαφοροποιούνταν από τις προκατόχους της χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο, τους εμφανώς πιο κοντούς προβόλους και το πιο κεκλιμένο παρμπρίζ. Έμφαση δόθηκε και στην αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (cw) να περιορίζεται σε 0,26, εξασφαλίζοντας πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό.
Από την S-Class προήλθαν, επίσης, και πολλές λειτουργίες, όπως το σύστημα ελέγχου και προβολής COMAND, ένα «ψηφιακό κέντρο ελέγχου» που αναπτύχθηκε πολύ καιρό πριν την εδραίωση των οθονών αφής, αλλά και το σύστημα LINGUATRONIC που εκτελούσε φωνητικές εντολές.

Πέρα από την έκδοση σεντάν, η σειρά διατέθηκε και σε δύο ακόμη παραλλαγές: τη σπορ κουπέ (CL 203) που παρουσιάστηκε στο τέλος του 2000 και τη estate (S 203) το 2001. Τα επίπεδα εξοπλισμού ήταν τα Classic, Elegance και Αvantgarde, ενώ οι κινητήρες ήταν τετρακύλινδροι και πεντακύλινδροι σε σειρά, καθώς και V6, με την κορυφαία έκδοση C 32 AMG να αποδίδει έως και 354 PS (με V6 μοτέρ και supercharger). Μετά την ανανέωση του μοντέλου το 2004, κορυφαία έκδοση ήταν η C 55 AMG με κινητήρα V8 και 367 ίππους, ενώ το σύστημα τετρακίνησης 4Matic ήταν προαιρετικά διαθέσιμο από το φθινόπωρο του 2002.

Οι μηχανικοί προίκισαν τη 203 με υψηλή ευελιξία, ενσωματώνοντας ανάρτηση με τριπλούς συνδέσμους εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, θέτοντας νέα πρότυπα στον τομέα της δυναμικής οδήγησης. Παρ’ όλα αυτά, ο σπορ προσανατολισμός δεν υποβάθμιζε την υψηλή ποιότητα κύλισης που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της μάρκας.
Η Mercedes C-Class 203 θα πρωταγωνιστήσει στη συνάντηση κλασικών αυτοκινήτων “Classics & Coffee” που θα διεξαχθεί στο μουσείο της γερμανικής μάρκας στη Στουτγάρδη την Κυριακή 18 Μαΐου 2025.
