Η Aston Martin παρουσίασε για πρώτη φορά την Vantage πριν περίπου έναν χρόνο και σήμερα έρχεται να επεκτείνει την γκάμα της, με την «ανοικτή» έκδοση, Vantage Roadster. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο παράλληλα με το κουπέ, επέτρεψε στην Aston να διατηρήσει το βάρος του αυτοκινήτου υπό έλεγχο, με τη ζυγαριά να βαραίνει μόλις κατά 60 κιλά.
Tο roadster χρησιμοποιεί τον 4,0-λίτρων V8 της Aston με διπλή υπερτροφοδότηση για να αποδίδει 665 ίππους και 800 Nm ροπής. Μπορεί να φτάσει τα 325χλμ./ώρα και να πιάσει τα 100χλμ./ώρα από στάση, σε 3,5 δευτερόλεπτα. Οι οδηγοί μπορούν να ελέγχουν το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων που είναι τοποθετημένο πίσω, με paddles αλλαγής ταχυτήτων, το οποίο κιβώτιο διοχετεύει την ισχύ στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στους πίσω τροχούς.
Η Aston Martin ανησυχούσε επίσης για τη δομική ακαμψία του αυτοκινήτου, προσθέτοντας ειδικά διαχωριστικά πάνελ για την πλευρική ακαμψία της δομής. Πάντως παρά την έλλειψη οροφής και το επιπλέον υλικό, το Vantage Roadster επιτυγχάνει κατανομή βάρους 49:51.
Η αναδιπλούμενη οροφή «τρώει» το χώρο του πορτπαγκάζ, προσφέροντας πλέον 201λτ. χώρου φόρτωσης σε σύγκριση με τα 345λτ. του κουπέ. Το αυτοκίνητο συνοδεύεται από ένα ηχοσύστημα 11 ηχείων 390 watt, αλλά οι πελάτες μπορούν να αναβαθμίσουν σε ένα προαιρετικό σύστημα Bowers & Wilkins. ενώ στάνταρ είναι η οθόνη 10.25 ιντσών.
Η Vantage θα αρχίσει να πωλείται αργότερα φέτος με τρεις νέες χρωματικές επιλογές: Iridescent Sapphire, Satin Iridescent Sapphire και Bronze Flare. Η Aston θα προσφέρει την οροφή σε μαύρο, κόκκινο, ή ασημί, ενώ θα διαθέτει τέσσερα σχέδια τροχών 21 ιντσών και επτά χρώματα δαγκάνες φρένων.
Τέλος, οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αλλά δεν δόθηκαν πληροφορίες σχετικά με την τιμολόγηση.
Mazda 6e: Έρχεται Ευρώπη το κορυφαίο ηλεκτρικό με 258 άλογα και 555χλμ. αυτονομία
Το ιαπωνικό στυλ και η αξιοπιστία είναι τα δύο στοιχεία που έχουν κάνει τη Mazda μία αγαπημένη μάρκα στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Δεν είναι τυχαίο που ακόμα και η πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, η Tesla, εκτίμησε τη σχεδιαστική γλώσσα της Mazda και της έδωσε τα εύσημα.
Η ιαπωνική φίρμα φέρνει το premium και αμιγώς ηλεκτρικό sedan Mazda 6e θέλοντας να κερδίσει τους αγοραστές που «κοιτούσαν» προς VW ID.7, BMW i5, Tesla Model 3 και Mercedes-Benz EQE.
Διαθέτοντας μια εκμοντερνισμένη εξωτερική εμφάνιση, το Mazda6e καταφέρνει και διατηρεί τη βασική οπτική του ταυτότητα, αλλά κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός. Οι τολμηρές αναλογίες μας προσκαλούν να ανακαλύψουμε τι μπορούν να κάνουν οι Ιάπωνες με καμβά την ηλεκτροκίνηση. Οι ομαλές γραμμές του αμαξώματος συνεργάζονται απίστευτα καλά με τις τονισμένες γωνίες και τα εντυπωσιακά, αιχμηρά φωτιστικά σώματα. Οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και οι ενσωματωμένες χειρολαβές βοηθούν στη διατήρηση μιας κομψής και ταυτόχρονα σπορ εμφάνισης που κερδίζει θαυμαστές, όλων των ηλικιών.
Ωστόσο, το Mazda6e, δεν έχει να κάνει μόνο με την εξαιρετική σχεδίαση και την εμφάνιση. Το EV έρχεται αποκλειστικά με κίνηση στους πίσω τροχούς (προς το παρόν), αλλά με δύο επιλογές μπαταριών – 68,8 kWh και 80 kWh. Η πρώτη επιτρέπει στην κινητήρια μονάδα να αποδίδει 258 ίππους, ενώ η δεύτερη περιορίζει την απόδοση στους 244 ίππους. Η Mazda δεν λέει γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά, αλλά υποψιαζόμαστε ότι οφείλεται στην ποινή μεγέθους και βάρους της μεγαλύτερης μπαταρίας.
Αυτή η μικρή διαφορά στον αριθμό των ίππων σημαίνει ότι το Mazda6e με τη μικρότερη μπαταρία μπορεί να φτάσει τα 100χλμ./ώρα από στάση σε 7,6 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τη μονάδα με τις περισσότερες κυψέλες. Μην ανησυχείτε, όμως καθώς και οι δύο εκδόσεις του νέου EV μοιράζονται την ίδια ροπή στα 320 Nm.
Όσον αφορά την αυτονομία, η μικρότερη μπαταρία προσφέρει 483 χλμ. ενώ η μεγαλύτερη προσθέτει 72 χλμ. για συνολική αυτονομία με μία φόρτιση 555 χλμ. (Τα στοιχεία βασίζονται στο μοντέλο που είναι εξοπλισμένο με τροχούς 19 ιντσών). Μάλιστα η μπαταρία 68,8 kWh φορτίζει από το 10 στο 80% σε 22 λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή.
Στο εσωτερικό, το Mazda6e θέλει να προσελκύσει τους υποψήφιους αγοραστές με την πρόταση μιας απλής καμπίνας που επιτρέπει στο φυσικό φως να εισέρχεται με ευκολία. Υπάρχει ένα flat bottom τιμόνι, μια οθόνη 10,2 ιντσών ως πίνακας οργάνων και μια οθόνη αφής infotainment 14,6 ιντσών. Μια οθόνη head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα (AR) ενισχύει την ασφάλεια κατά την οδήγηση.
Το Mazda 6e θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του 2025.