Το SEAT Leon φέτος συμπληρώνει 26 χρόνια ζωής. Αποτελώντας, από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε, έναν από τους ηγέτες στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Και στις τέσσερις γενιές του, το μοντέλο ξεχώριζε σε επίπεδο σχεδίασης, τεχνολογίας, σπορτίφ χαρακτήρα και εξοπλισμού, με στόχο να βρίσκεται πάντα μπροστά από την εποχή του.
Η SEAT δηλώνει υπερήφανη που ένα από τα πιο επιτυχημένα της μοντέλα σχεδιάζεται, αναπτύσσεται και παράγεται εξ ολοκλήρου στη Βαρκελώνη. Μέχρι σήμερα, στην πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Καταλονίας έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια αντίτυπα του SEAT Leon. Σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro, το πρώτο SEAT Leon λανσαρίστηκε 1999, σηματοδοτώντας την επιστροφή της SEAT στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της μάρκας, καθώς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της SEAT με τετρακίνηση, με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και με ισχύ που έφτανε έως και τους 180 ίππους.
Η δεύτερη γενιά του SEAT Leon έκανε την εμφάνισή της το 2005, με πιο τολμηρή και αεροδυναμική σχεδίαση, προϊόν της δημιουργικής έμπνευσης του Walter de Silva. Επαναπροσδιόρισε τα δεδομένα σε μια παραδοσιακά συντηρητική κατηγορία μοντέλων, ενσωματώνοντας στοιχεία όπως οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, που έκαναν το SEAT Leon να παραπέμπει σε δίθυρο μοντέλο. Επιπλέον, διαπνεόταν από σπορτίφ χαρακτήρα τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και σε επίπεδο επιδόσεων, και ήταν εξοπλισμένο με πιο αποδοτικούς κινητήρες.
Η τρίτη γενιά SEAT Leon αποτέλεσε κομβικό σημείο στην ιστορία της μάρκας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή. Ορισμένοι από τους βασικούς πυλώνες της επιτυχίας του μοντέλου ήταν η ενσωμάτωση προηγμένης τεχνολογίας στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως και στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και το γεγονός ότι ήταν το πρώτο compact μοντέλο με πλήρη LED φωτισμό. Η τρίτη γενιά ήταν η πλέον επιτυχημένη εμπορικά, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις, ενώ ο συνδυασμός των προηγμένων συστημάτων κίνησης και της κομψής σχεδίασης καθιέρωσε το Leon ως ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του.
Το τέταρτης γενιάς SEAT Leon είναι το κορυφαίο σε επίπεδο τεχνολογιών στην ιστορία της μάρκας, καθώς είναι το πρώτο 100% διασυνδεδεμένο όχημα. Διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος κίνησης e-HYBRID που κατέστησε το Leon στο πρώτο plug-in hybrid μοντέλο της SEAT.
Με αφορμή τη συμπλήρωση 26 ετών ζωής, το Leon αναβαθμίστηκε ενσωματώνοντας έναν νέο e-HYBRID κινητήρα 1.500 κ.εκ. με 133 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και δυνατότητα ταχυφόρτισης της μπαταρίας σε μόλις 26 λεπτά. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η ασφάλεια, όπως και τα συστήματα φωτισμού με προβολείς Matrix LED, οι οποίοι επιτρέπουν την οδήγηση με ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα χωρίς να τυφλώνονται οι υπόλοιποι οδηγοί.
Από το λανσάρισμά του το Leon έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις, από τα βραβεία «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στην Ισπανία το 2014 και το 2021, μέχρι τις διακρίσεις «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και «Οικογενειακό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στην Πορτογαλία το 2021, καθώς και το βραβείο «Αυτοκίνητο Εισαγωγής της Χρονιάς» στην Αργεντινή την ίδια χρονιά.
Ο σπορ χαρακτήρας του Leon έχει συνδράμει και σε αγωνιστικές επιτυχίες: Η δεύτερη γενιά του SEAT Leon κέρδισε διαδοχικούς τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού (WTCC) το 2008 και το 2009, αναδεικνύοντας τη SEAT στην πρώτη μάρκα στην ιστορία που κέρδισε παγκόσμιο τίτλο της FIA με κινητήρα diesel.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τους εκθεσιακούς χώρους της Unicars στην Κύπρο.
Η Toyota ανακηρύχθηκε ως η πολυτιμότερη μάρκα αυτοκινήτων παγκοσμίως
Η προσωπική περιουσία του Elon Musk μπορεί να εκτοξεύθηκε το 2024, αλλά δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για την αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας της οποίας ηγείται. Η αξία της Tesla έχει μειωθεί κατά 26% σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Brand Finance, γεγονός που την αναγκάζει να πέσει στην τέταρτη θέση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Brand Finance εκτιμά τη συνολική αξία της Tesla στα 43 δισεκατομμύρια δολάρια (από 58,3 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι). Αυτή η πτώση επιτρέπει τόσο στη Mercedes όσο και στον όμιλο Hyundai να την ξεπεράσουν. Η Mercedes κατέχει πλέον τη δεύτερη θέση με αποτίμηση 53 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η Toyota παραμένει πολύ μπροστά ως η πιο πολύτιμη μάρκα αυτοκινήτων, με 64,7 δισεκατομμύρια δολάρια -αυξημένη κατά το εντυπωσιακό 23% σε σχέση με πέρυσι.
Οι θέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην γενική κατάταξη της αξίας εταιριών, παγκοσμίως:
Τα αποτελέσματα της μελέτης δεν βασίζονται μόνο στην απόδοση των μετοχών ή σε αριθμούς πωλήσεων, αλλά συνυπολογίζουν επίσης τα σχόλια από χιλιάδες έρευνες που έχουν σχεδιαστεί για να αναδείξουν τη στάση απέναντι στις μάρκες. Η Brand Finance προτείνει ότι η γήρανση του στόλου της Tesla, ευθύνεται εν μέρει για την πτώση, όπως και το αμφιλεγόμενο αφεντικό της, του οποίου οι δραστηριότητες και οι απόψεις εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του κόσμου της πολιτικής, έχουν αποδειχθεί πολωτικές.
Η μελέτη της Brand Finance δεν εξετάζει μόνο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά μάρκες από όλους τους τομείς, πολλές από τις οποίες αξιολογούνται ως πολύ πιο πολύτιμες ακόμη και από την Toyota. Ενώ η Tesla κατέλαβε την 36η θέση συνολικά, η Mercedes ήρθε 23η και η Toyota 18η, δεν υπάρχουν μάρκες αυτοκινήτων στις 17 πρώτες θέσεις.
Οι 20 πολυτιμότερες εταιρίες στον κόσμο: