Ειδήσεις

22 Jan, 2025 Ώρα 15:30

Αυτά ήταν τα 10 best sellers μοντέλα στην Ευρώπη για το 2024

Thumbnail

Το Dacia Sandero πούλησε συνολικά 270.111 μονάδες καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 στην Ευρώπη, και κατέλαβε επίσημα την πρώτη θέση, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου αλλά και στην ιστορία της Dacia. Η ετήσια αύξηση του Sandero ήταν 14,3%, μια αύξηση 33.868 αυτοκινήτων σε σχέση με το 2023.

Close

Τη δεύτερη θέση δεν κατέλαβε το μοντέλο Y, αλλά το Renault Clio, το οποίο ξεπέρασε για λίγο τον κύριο αντίπαλό του, VW Golf. Η διαφορά μεταξύ των δύο ήταν 20 αυτοκίνητα, οπότε η δεύτερη θέση είναι «εύθραυστη», ειδικά από τη στιγμή που τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν το 100% των ευρωπαϊκών αγορών. Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος του Clio ανήλθε σε 216.569 μονάδες και του VW Golf σε 216.549 μονάδες, οι οποίες και οι δύο είναι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι.

Top 10 best sellers μοντέλα στην Ευρώπη το 2024:

Close
  1. Dacia Sandero: 270.111 μονάδες
  2. Renault Clio: 216.569 μονάδες
  3. VW Golf: 216.549 μονάδες
  4. Tesla Model Y: 210.484 μονάδες
  5. VW T-Roc: 203.611 μονάδες
  6. Peugeot 208: 199.820 μονάδες
  7. VW Tiguan: 195.297 μονάδες
  8. Toyota Yaris Cross: 194.512 μονάδες
  9. Skoda Octavia: 182.801 μονάδες
  10. Toyota Yaris: 180.806 μονάδες

Η χρυσή συνταγή του Dacia Sandero

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί το Sandero ήταν το #1 πέρυσι. Όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα της Dacia, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σε χαμηλή τιμή, με αξιοπρεπή εξοπλισμό και στυλ που αρέσει, ενώ τα κινητήρια σύνολα του είναι αξιοπρεπέστατα. Σε ορισμένες χώρες (όπως η Ελλάδα), το Sandero πωλείται από το εργοστάσιο με κινητήρα συμβατό με υγραέριο κίνησης (LPG), καθιστώντας τη λειτουργία του ακόμα πιο φθηνή. Στην εγχώρια αγορά της Dacia, τη Ρουμανία, το υγραέριο κίνησης είναι περίπου στη μισή τιμή της κανονικής βενζίνης. Οι πωλήσεις θα μπορούσαν να είναι ακόμη υψηλότερες αν η εταιρεία που ανήκει στη Renault είχε διατηρήσει τον κινητήρα ντίζελ που χρησιμοποιούσαν τα μοντέλα προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, οι Γάλλοι έχουν εγκαταλείψει σε μεγάλο βαθμό τον πετρελαιοκινητήρα στην Ευρώπη για να ανταποκριθούν στους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

09 Sep, 2025 Ώρα 10:05

Η CUPRA απέσπασε τη διάκριση «Trendiest Brand of the Year» στα βραβεία Best Cars 2025

Thumbnail

Η CUPRA συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία κατακτώντας αυτή τη φορά άλλη μια σημαντική διάκριση. Αναδείχθηκε «Trendiest Brand of the Year» στα φετινά βραβεία Best Cars 2025 του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport. Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το νεαρό αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενο brand, που σε μόλις επτά χρόνια έχει καταφέρει να καθιερωθεί σαν ανερχόμενη δύναμη στην αγορά.

Close

Η διάκριση προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 94.531 αναγνώστες του γνωστού γερμανικού τίτλου. Στην ερώτηση «Ποια μάρκα θεωρείτε ότι είναι σήμερα η πιο trend», η CUPRA άφησε πίσω της όλους τους ανταγωνιστές, συγκεντρώνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%.

 

Close

Η CUPRA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ψηφοφορία του θεσμού το 2021, με 48% αποδοχή. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε εντυπωσιακή. Το 2022 ανέβηκε στο 65%, το 2023 έφτασε στο 69% και την περσινή χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση με 71%. Το 2025 ήταν η χρονιά που την έφερε στην κορυφή, με το 72% των ψήφων να επιβεβαιώνει ότι είναι το πιο “in” όνομα της αγοράς.

Η ιστορία της μάρκας ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018 με την CUPRA Ateca. Σύντομα ακολούθησε το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Formentor, που εξελίχθηκε σε εμβληματικό SUV coupé. Η γκάμα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer, που το 2024 ανανέωσαν τη σχεδιαστική ταυτότητα του brand. Σταθμός αποτέλεσε και το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, ενώ το CUPRA Tavascan (2024) συμπλήρωσε την ηλεκτρική επίθεση. Στην ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το CUPRA Terramar, ενισχύοντας τη θέση της φίρμας στα σπορ SUV. Έτσι, μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η CUPRA έφτασε τα επτά μοντέλα, αποδεικνύοντας τη δυναμική και το πείσμα της.

Η εμπορική επιτυχία είναι εξίσου εντυπωσιακή: μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 15%, με το Formentor να αποτελεί το best-seller. Για το 2025, η μάρκα που πλέον κατέχει τον τίτλο της «Trendiest Brand» στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

 

Close