Το Citroen 2CV είναι ένα από τα λιγοστά οχήματα που έχουν περάσει στη σφαίρα του μύθου. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1948 και σταμάτησε στις 27 Ιουλίου 1990, στο εργοστάσιο Mangualde, στην Πορτογαλία.
Το εμβληματικό μοντέλο πρόκειται να επανενταχθεί στην γκάμα της Citroen, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του βρετανικού Autocar. Σύμφωνα με πληροφορίες του από ανώτερο στέλεχος της γαλλικής εταιρείας που θέλησε να παραμείνει ανώνυμο, έχει ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας των πρώτων σκίτσων του νέου 2CV για τον καθορισμό της σύγχρονης μορφής του.

Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί αλλαγή νοοτροπίας στους ανθρώπους της εταιρείας, καθώς μέχρι πρότινος αρνούνταν κάθε ενδεχόμενο επαναφοράς του θρυλικού μοντέλου στην εποχή μας.
Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί αλλαγή νοοτροπίας στους ανθρώπους της εταιρείας, καθώς μέχρι πρότινος αρνούνταν κάθε ενδεχόμενο επαναφοράς του θρυλικού μοντέλου στην εποχή μας.

Το αμάξωμα του νέου 2CV αναμένεται να διατηρήσει το σχήμα του κλασικού μοντέλου. Η κίνηση της Citroen να παρουσιάσει πέρυσι τον Οκτώβριο το πρωτότυπο Ami στην Έκθεση του Παρισιού ίσως να κρύβει περισσότερα από την εφαρμογή ιδεών από τους σχεδιαστές της για το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα…
Ο Πιερ Λεκλέρκ, επικεφαλής Σχεδιασμού της εταιρείας, δεν επιβεβαίωσε την επαναφορά του 2CV αλλά δήλωσε ότι «η φιλοσοφία είναι σημαντική και δεν αποκλείεται η δημιουργία καινούργιων μοντέλων με ρετρό χαρακτήρα».
Το καινούργιο 2CV αναμένεται να παραμείνει πιστό στην αρχική φιλοσοφία του μοντέλου αναφορικά με την απλότητα της κατασκευής και της προσιτής τιμής αγοράς.
Πιθανότατα, θα βασιστεί στην πλατφόρμα «Smart Car» του Ομίλου Stellantis για μειωθεί το κόστος παραγωγής. Θυμίζουμε ότι αυτή έχει χρησιμοποιηθεί τόσο στο νέο Citroen C3 όσο και στο Fiat Grande Panda.
Τέλος, το νέο Citroen 2CV θα διαθέτει μπαταρία σχετικά μικρής ενεργειακής χωρητικότητας και ηλεκτροκινητήρα που θα έχει ως προτεραιότητα την εξοικονόμηση ενέργειας και όχι τόσο τις επιδόσεις.
Ακόμα δεν γνωρίζουμε πότε θα εμφανιστεί στην αγορά, εφόσον τελικά εγκριθεί η δημιουργία του. Μια ενδεχόμενη επίσημη παρουσίασή του θα μπορούσε να είναι το 2028 όταν θα συμπληρωθούν 80 χρόνια από τότε που ξεκίνησε η ιστορία του στην Αυτοκίνηση.

Η CUPRA απέσπασε τη διάκριση «Trendiest Brand of the Year» στα βραβεία Best Cars 2025
Η CUPRA συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία κατακτώντας αυτή τη φορά άλλη μια σημαντική διάκριση. Αναδείχθηκε «Trendiest Brand of the Year» στα φετινά βραβεία Best Cars 2025 του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport. Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το νεαρό αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενο brand, που σε μόλις επτά χρόνια έχει καταφέρει να καθιερωθεί σαν ανερχόμενη δύναμη στην αγορά.
Η διάκριση προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 94.531 αναγνώστες του γνωστού γερμανικού τίτλου. Στην ερώτηση «Ποια μάρκα θεωρείτε ότι είναι σήμερα η πιο trend», η CUPRA άφησε πίσω της όλους τους ανταγωνιστές, συγκεντρώνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%.

Η CUPRA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ψηφοφορία του θεσμού το 2021, με 48% αποδοχή. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε εντυπωσιακή. Το 2022 ανέβηκε στο 65%, το 2023 έφτασε στο 69% και την περσινή χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση με 71%. Το 2025 ήταν η χρονιά που την έφερε στην κορυφή, με το 72% των ψήφων να επιβεβαιώνει ότι είναι το πιο “in” όνομα της αγοράς.
Η ιστορία της μάρκας ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018 με την CUPRA Ateca. Σύντομα ακολούθησε το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Formentor, που εξελίχθηκε σε εμβληματικό SUV coupé. Η γκάμα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer, που το 2024 ανανέωσαν τη σχεδιαστική ταυτότητα του brand. Σταθμός αποτέλεσε και το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, ενώ το CUPRA Tavascan (2024) συμπλήρωσε την ηλεκτρική επίθεση. Στην ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το CUPRA Terramar, ενισχύοντας τη θέση της φίρμας στα σπορ SUV. Έτσι, μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η CUPRA έφτασε τα επτά μοντέλα, αποδεικνύοντας τη δυναμική και το πείσμα της.
Η εμπορική επιτυχία είναι εξίσου εντυπωσιακή: μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 15%, με το Formentor να αποτελεί το best-seller. Για το 2025, η μάρκα που πλέον κατέχει τον τίτλο της «Trendiest Brand» στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
