Ειδήσεις

24 Jan, 2025 Ώρα 09:57

Η Hyundai βάζει τέλος στην απερίσκεπτη οδήγηση

Thumbnail

Πληθώρα νέων τεχνολογιών ετοιμάζει η Hyundai Mobis η οποία μετά την παρουσίαση του ολογραφικού head-up display στη CES 2025, είναι έτοιμη να λανσάρει ένα ακόμα καινοτόμο σύστημα.

Close

Ο λόγος για το νέο In-Cabin Monitoring (ICM) το οποίο θα λειτουργεί μέσω κάμερας που με τη σειρά της θα παρακολουθεί την καμπίνα. Έχοντας οπτική των επιβαινόντων, το ICM θα μπορεί να αναλύει και να αξιολογεί σε πραγματικό χρόνο πάνω από 10 πράγματα ταυτόχρονα.

Μεταξύ αυτών, θα είναι η στάση του οδηγού, το αν φορούν όλοι ζώνη, αλλά ακόμα και ο έλεγχος ζωτικών οργάνων του οδηγού όπως οι χτύποι της καρδιάς του. Το κόνσεπτ πίσω από το σύστημα ICM είναι να προειδοποιεί εγκαίρως τον οδηγό εάν π.χ. αισθάνεται ζαλάδα ή αδιαθεσία ή ακόμα χειρότερα εάν χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του ενώ οδηγεί.

Close

 

 

Ουσιαστικά, το ICM θα μπορεί να παρακολουθεί κάθε τυχόν απερισκεψία του οδηγού ή των υπόλοιπων επιβαινόντων, καθώς θα είναι έτσι προγραμματισμένο ώστε να παρακολουθεί και να ανιχνεύει τις δράσεις αυτών που κάθονται πίσω.

Ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό που επέρχεται με αυτή την τεχνολογία, είναι πως εάν ο οδηγός πάει να φύγει από το αυτοκίνητο και έχει αφήσει τα παιδιά του πίσω, θα προειδοποιηθεί.

Το σύστημα ICM από τη Hyundai Mobis κάθε άλλο παρά απέχει από την πραγματικότητα, καθώς η κορεάτικη εταιρεία έχει ήδη λάβει έγκριση από την Ε.Ε.

Καθότι είναι έτοιμο και δοκιμασμένο και ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP επίσης το εγκρίνει, οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει και αναμένεται να το δούμε από τις επόμενες γενιές των αυτοκινήτων.

Close
18 Apr, 2025 Ώρα 08:49

Mazda MX-5: Ετοιμάζεται νέα γενιά, χειροκίνητη και ατμοσφαιρική με κινητήρα 2.5λτ.

Thumbnail

Το Miata είναι ένα μοντέλο, μία κατηγορία μόνο του. Διθέσιο, ελαφρύ, πάντα συνοδευόμενο από χειροκίνητο κιβώτιο και με τον πιο fun to drive χαρακτήρα. Οι υπεύθυνοι της Mazda μόλις επιβεβαίωσαν πως η νέα γενιά του θρυλικού roadster είναι έτοιμη να έρθει, έχοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία, ακόμα πιο έντονα.

Close

Ο γενικός διευθυντής του τμήματος σχεδιασμού Masashi Nakayama δήλωσε ότι πρόθεση είναι να γίνει το επόμενο MX-5 ακόμα πιο ελαφρύ. Ιδανικά, η Mazda θέλει να διατηρήσει το βάρος του κάτω από τα 1.000 κιλά. Ενδεικτικά, η ελαφρύτερη έκδοση του σημερινού Miata ζυγίζει 990 κιλά, στην ειδική έκδοση 990S που κυκλοφορεί μόνο στην Ιαπωνία.

Ο Nakayama λέει ότι το Miata θα παραμείνει ένα μικρό αυτοκίνητο, με μήκος κάτω από τα 4μ. ενώ και πάλι θα πει όχι στο turbo. Ο νέος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας λέγεται πως θα είναι 2.500κ.εκ. με ιδανική αναλογία οικονομίας και ισχύς.

Close

 

 

Επειδή η Mazda γνωρίζει καλά το κοινό του Miata, ο νέος κινητήρας βενζίνης θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, εάν η εταιρία έχει σκοπό να το προσφέρει στην Ευρώπη, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει πιθανότατα και κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα ώστε να μπορεί να πάρει το πράσινο φως λόγω ρύπων.

Πότε θα κυκλοφορήσει το επόμενο MX-5; Πιθανότατα όχι σύντομα καθώς η τωρινή γενιά δέχθηκε πέρυσι ένα ακόμα facelift,  οπότε πιθανότατα έχει ακόμα ένα με δύο χρόνια μπροστά της. Πάντως είναι αρκετά ευχάριστο να μαθαίνουμε πως υπάρχουν ακόμα εταιρίες που προσφέρουν αυτοκίνητα που υμνούν την οδήγηση και προσφέρουν κάτι το διαφορετικό.