Έπειτα από τους πλευρικούς αερόσακους, τον αερόσακο ποδιών (γονάτων), τον αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, μια νέα εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος για την προστασία των εμπρός επιβατών έρχεται να προστεθεί στον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας των οχημάτων.
Πρόκειται για τον αερόσακο πέλματος και φτέρνας τον οποίο δημιούργησαν και εξελίσσουν οι άνθρωποι της ZF Lifetec, θυγατρικής του Ομίλου ZF Friedrichshafen AG.
Ο νέος τύπος αερόσακου ονομάζεται «Active Heel Airbag» και αποσκοπεί στην μεγαλύτερη προστασία των κάτω άκρων από σοβαρό τραυματισμό, σε περίπτωση σύγκρουσης του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, το καινούργιο σύστημα εξελίσσεται ακόμα και η εμπορική χρήση του αναμένεται να ξεκινήσει από το 2028. Αυτό θα λειτουργεί συμπληρωματικά του αερόσακου γονάτων ώστε να παρέχεται η μέγιστη δυνατή προστασία των ποδιών οδηγού και συνοδηγού.
Ο αερόσακος γονάτων χρησιμοποιείται ήδη ευρέως σε πολλά νέα μοντέλα. Ο ρόλος του είναι να απορροφά μέρος της ενέργειας σύγκρουσης που εφαρμόζεται στους μηρούς και στα γόνατα. Ωστόσο, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά, είναι σημαντικό να παραμένουν σταθερά τα πόδια στη θέση τους κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης.

Γι’ αυτό θα φροντίζει ο νέος αερόσακος της ZF Lifetec ο οποίος εξασφαλίζει ένα σταθερό σημείο επαφής για τη φτέρνα στο πάτωμα του οχήματος, ακόμα και όταν ο εμπρός επιβάτης κάθεται πιο χαλαρά ή εάν το κάθισμά του μετακινηθεί προς τα πίσω τη στιγμή του ατυχήματος.
Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι τα πόδια παραμένουν στη σωστή θέση για να προστατευτούν αποτελεσματικά από τον αερόσακο γονάτων, έχοντας τη σωστή γωνία.
Στις δοκιμές της εταιρείας παρατηρήθηκε ότι σε περίπτωση σύγκρουσης υπάρχει περίπτωση να μετακινηθεί το κάθισμα προς τα πίσω. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται και η απόσταση μεταξύ φτέρνας και σημείου επαφής.

Με τον «Active Heel Airbag» οι φτέρνες και το πέλμα παραμένουν σταθερά, επιτρέποντας στον αερόσακο γονάτων να προστατέψει αποτελεσματικά τα πόδια.
Όπως είπε εκπρόσωπος της ZF Lifetec ο νέος αερόσακος μπορεί να τοποθετηθεί απευθείας στο δάπεδο του οχήματος χωρίς να απαιτείται επιπλέον χώρος γι’ αυτόν. Σε περίπτωση ατυχήματος, φουσκώνει κάτω από την επένδυση του δαπέδου, προσφέροντας την απαραίτητη σταθερότητα στα πόδια.
Τέλος, μπορεί να προσαρμοστεί σε διαστάσεις και να τοποθετηθεί σχεδόν σε όλα τα μοντέλα των εταιρειών.

Τζιωρτζής: «Όλα έτοιμα για την διεκδίκηση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR»
«Κάναμε πολύ καλό ξεκίνημα, το καλύτερο μισό της χρονιάς που είχαμε από το 2020 στην ανώτατη κατηγορία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR» τόνισε ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (24/7) για τον απολογισμό της πορείας του στο πρώτο μισό του 2025 στην έκτη συμμετοχή του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ΝASCAR.

Ο Κύπριος οδηγός μετά από τους πρώτους τρεις αγώνες σε Ισπανία, Ιταλία και Αγγλία βρίσκεται στην 8η θέση της γενικής κατάταξης με 164 βαθμούς, μόλις δύο πίσω από την έκτη θέση και σε κοντινή απόσταση από την τριάδα. «Είχαμε συνέχεια καλούς τερματισμούς και μαζέψαμε πολλούς βαθμούς που μας βάζουν στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος» ανέφερε ο Τζιωρτζής και πρόσθεσε: «Αν αφαιρέσουμε τα δύο χειρότερα αποτελέσματα, που αναγκαστικά θα αφαιρεθούν μετά τον επόμενο αγώνα στην Τσεχία τέλος Αυγούστου, η διαφορά μηδενίζεται».
Ο Κύπριος επαγγελματίας οδηγός εστίασε επίσης και στο γεγονός ότι με τις βελτιωμένες ρυθμίσεις που έγιναν στο αυτοκίνητό του, HTFX Ford Mustang, από τον προηγούμενο αγώνα στην πίστα Brands Hatch στην Αγγλία αλλά και στα δοκιμαστικά που έγιναν, θα ενισχυθεί η προσπάθειά του να βρεθεί στο βάθρο στους τρεις αγώνες που ακολουθούν για την ολοκλήρωση της χρονιάς.

Εξάλλου, τόνισε ότι είναι απόλυτα ευχαριστημένος από τη συνέπεια και τη σταθερότητα που δείχνει η νέα του ομάδα, η γαλλική SPEEDHOUSE. «Μου δίνει ένα αυτοκίνητο που δεν με προδίδει με μηχανικά προβλήματα και τους ευχαριστώ πολύ. Σίγουρα να είσαι σε μία καινούργια ομάδα δεν είναι το πιο εύκολο να δεις τα αποτελέσματα από την αρχή, γι’ αυτό είναι θετικό ότι πλέον η διεκδίκηση του τίτλου είναι κοντά» σχολίασε και συμπλήρωσε με έμφαση: «Να είστε σίγουροι ότι θα δώσω τον καλύτερο εαυτό μου ώστε να το πετύχουμε και τον ερχόμενο Οκτώβριο εδώ μπροστά να είναι η κούπα του Πρωταθλητή Ευρώπης».

Διπλοί βαθμοί στους δύο τελευταίους αγώνες
Η σεζόν θα συνεχιστεί με τον τέταρτο αγώνα που θα γίνει στις 30-31 Αυγούστου στην πίστα Autodrom Most στην Τσεχία όπου μέχρι τότε απομένουν ακόμη τρία δοκιμαστικά με την ομάδα. Έπειτα θα ακολουθήσουν τα ημιτελικά στη Motorsport Arena Oschersleben στην Γερμανία στις 20-21 Σεπτεμβρίου και ο τελικός στη Circuit Zolder στο Βέλγιο στις 11-12 Οκτωβρίου. «Οι ημιτελικοί και οι τελικοί είναι οι σημαντικότεροι αγώνες της χρονιάς, αφού οι βαθμοί σε αυτούς τους αγώνες μετράνε διπλοί» σημειώνει ο Τζιωρτζής.
Προανήγγειλε ευχάριστα νέα
Στο μεταξύ, ο Κύπριος οδηγός προανάγγειλε και την άφιξη στην Κύπρο του προέδρου του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR, την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, οπότε και θα ανακοινωθούν ευχάριστα νέα που έχουν προκύψει για εκπλήρωση ενός μεγάλου στόχου που έχει τεθεί εδώ και καιρό. Περισσότερα θα αποκαλυφθούν τον Νοέμβριο.
Στη συνέντευξη Τύπου ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής ευχαρίστησε και όσους βρίσκονται δίπλα του στην προσπάθεια για επίτευξη των στόχων του. Τον Πλατινένιο Χορηγό, την εταιρεία HTFX και τους υποστηρικτές ALCO Filters, Psaltis Auto Parts, Panayiotides Gifts, Televantos Used Trucks, Sana Hiltonia και πίστα Daytona Raceway.
