Τεχνολογία

11 Mar, 2025 Ώρα 08:07

Η Mercedes-Benz αξιοποιεί περαιτέρω τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης

Thumbnail

Η Mercedes-Benz αξιοποιεί περαιτέρω τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης (AI), εμπλουτίζοντας τις δυνατότητες του φωνητικού βοηθού “MBUX” με μια ακόμα λειτουργία «γενικών γνώσεων». Ειδικότερα, με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ο φωνητικός βοηθός πλέον μπορεί να παρέχει ενημερωμένες απαντήσεις σε ερωτήσεις που βασίζονται σε γνώσεις, ξεκινώντας μια αναζήτηση στο Microsoft Bing. Στη συνέχεια, το MBUX Voice Assistant δημιουργεί απαντήσεις σε φυσική γλώσσα, αξιοποιώντας το ChatGPT μέσω της υπηρεσίας Microsoft Azure Open AI.

Close

Πέρυσι, η Mercedes ήταν μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που εισήγαγε το ChatGPT ως πρόγραμμα US-beta (σε δοκιμαστική έκδοση για τις ΗΠΑ) και τώρα ενσωματώνει αυτή τη λειτουργία για πρώτη φορά σε οχήματα παραγωγής. 

Πλέον οι χρήστες μπορούν να υποβάλουν κάθε είδους γενικής φύσεως ερώτηση -από ερωτήσεις γεωγραφίας, μέχρι ιστορίας και υγείας- και να συνομιλούν ελεύθερα για το επιλεγμένο θέμα, ώστε να λάβουν ακόμα περισσότερες πληροφορίες. Το εν λόγω «έξυπνο» σύστημα είναι επίσης «γνώστης πλαισίου», κάτι που σημαίνει ότι ανταποκρίνεται σε διαδοχικές ερωτήσεις για πρόσθετες πληροφορίες, ακόμα και αν ο χρήστης χρησιμοποιεί ασαφείς λέξεις. 

Close

 

 

Μία ερώτηση θα μπορούσε να είναι η εξής: Πόσα βραβεία Grammy έχει κερδίσει ένας καλλιτέχνης;». Αφού δοθεί η απάντηση, ο χρήστης θα μπορούσε να προσθέσει: «Πότε ήταν το πρώτο;» και το σύστημα θα απαντούσε σωστά, καθώς κατανοεί ήδη το πλαίσιο της συνομιλίας.  Παράλληλα, ο χρήστης εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα χρήσης του φωνητικού βοηθού MBUX για ερωτήσεις που καλύπτουν πλήθος καθημερινών θεμάτων,. Η εμπειρία είναι απρόσκοπτη καθώς η λειτουργία είναι άμεσα ενσωματωμένη στο φωνητικό βοηθό MBUX. Όπως και προηγουμένως, ο χρήστης μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία λέγοντας απλά “Hey Mercedes.”Αυτό καθιστά εύκολη τη χρήση και, επίσης, εξασφαλίζει μια ασφαλή οδηγική εμπειρία, καθώς δεν χρειάζεται να απομακρύνει το χέρι του από το τιμόνι (hands-free), ενώ εναλλακτικά μπορεί να πατήσει το κουμπί ομιλίας στο τιμόνι. 

Από τα μέσα Δεκεμβρίου η λειτουργία είναι διαθέσιμη ως δωρεάν ενημέρωση σε εκατομμύρια οχήματα με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX, υποστηρίζοντας αρχικά 3 γλώσσες. Με τη νέα αυτή λειτουργία η Mercedes αξιοποιεί τη δύναμη των κορυφαίων γενετικών μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης του Azure OpenAI Service, τα οποία υποστηρίζονται από τις δυνατότητες ασφάλειας, προστασίας της ιδιωτικής ζωής και αξιοπιστίας της πλατφόρμας Azure Cloud.

Για τον μετριασμό, τέλος, του κινδύνου πρόσβασης των χρηστών σε τοξικό, επιβλαβές, παράνομο ή αμφιλεγόμενο περιεχόμενο, η Mercedes-Benz έχει εφαρμόσει ένα εργαλείο αξιολόγησης κινδύνου, προκειμένου να περιοριστεί η πιθανότητα επιβλαβών απαντήσεων.

Close
10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.