Αν βρισκόσασταν αυτή την εποχή στη Σαρδηνία και αγαπούσατε τα ράλλυ, σίγουρα δεν θα απολαμβάνατε μόνο τις όμορφες παραλίες. Θα παίρνατε τα βουνά και τα λαγκάδια για να παρακολουθήσετε έναν αγώνα που κρύβει πολλά και θα έχει αρκετές εκπλήξεις.

Η Σαρδηνία είναι ένα από τα μεγαλύτερα νησιά της Μεσογείου. Ανήκει στην Ιταλία και βρίσκεται ανάμεσα στην Ευρώπη και την Αφρική.
Από αύριο, Πέμπτη, 5 Ιουνίου έως και την Κυριακή, 8 Ιουνίου γίνεται σ αυτό το όμορφο νησί, στη Σαρδηνία, ο 6ος αγώνας του WRC . Στον αγώνα δήλωσαν συμμετοχή 79 πληρώματα αλλά τελικά 68 θα βρεθούν στην αφετηρία. Από τα 68 πληρώματα τα 12 είναι στην κατηγορία Rally1 Cars. Το σύνολο των χιλιομέτρων που θα καλύψουν τις τρείς ημέρες είναι 1.190 km
Σήμερα, Πέμπτη θα γίνει το Shakedown και στις 8 το βράδυ θα γίνει η πανηγυρική εκκίνηση. Ο πραγματικός όμως αγώνας, η μάχη με τα χρονόμετρα ξεκινά την Παρασκευή το πρωί.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα
Την Παρασκευή, 6 Ιουνίου οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 120.70 km. Το πρώτο αγωνιστικό θα ξεκινήσει στις 09.01 την SS1 Arzachena 1 (13.97km). Στη συνέχεια θα γίνουν η SS2 Telti – Calangianus – Berchidda 1 (18.43km), η SS3 Sa Conchedda 1 (27.95km). Στις 14:05 είναι προγραμματισμένο το Service A, Olbia (40 mins)
Θα ακολουθήσουν άλλες τρείς Ε.Δ . Η SS4 Arzachena 2 (13.97km), η SS5 Telti – Calangianus – Berchidda 2 (18.43km) και η SS6 Sa Conchedda 2 (27.95km). Στις 20:05 θα γίνει το 2ο Flexi Service B, Olbia (45 mins)

Το Σάββατο, 7 Ιουνίου, θα κάνουν και πάλι έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 121.70 km.
Το πρόγραμμα έχει ως εξής:
09:05 SS7 Coiluna – Loelle 1 (21.18km)
10:16 SS8 Lerno – Su Filigosu 1 (24.34km)
11:31 SS9 Tula – Erula 1 (15.28km)
🛠️ 13:20 Service C, Olbia (40 mins)
15:05 SS10 Coiluna – Loelle 2 (21.18km)
16:16 SS11 Lerno – Su Filigosu 2 (24.34km)
17:31 SS12 Tula – Erula 2 (15.28km)
🛠️ 19:10 Flexi Service D, Olbia (45 mins)

Την Κυριακή, 8 Ιουνίου, θα κάνουν 4 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 77.78 km.
07:25 SS13 San Giacomo – Plebi 1 (25.19km)
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 (13.70km)
10:50 SS15 San Giacomo – Plebi 2 (25.19km)
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (13.70km)
🏁 16:00 Finish, Olbia
Τα συνολικά χιλιόμετρα που θα κάνουν είναι 1.190,50. Από αυτά τα 870,42 είναι απλές διαδρομές και τα 320.08 είναι δύσκολες χωμάτινες Ε.Δ

Οι διοργανωτές του Ράλλυ στη Σαρδηνία ξέρουν ότι έχουν να αντιμετωπίσουν τους δύσκολους Ιταλούς θεατές και γι αυτό έχουν πάρει δρακόντεια μέτρα. Αν κάποιοι δεν πειθαρχήσουν στα μέτρα ασφαλείας η εντολή που έχει δοθεί είναι η Ε.Δ να γίνεται απλή.
Αυτή τη φορά οι διοργανωτές έχουν προγραμματίσει να υπάρχει ασταμάτητη μουσική για να ψυχαγωγήσουν τους ενθουσιώδεις νέους. Μάλιστα το βράδυ της Παρασκευής αφού τα αυτοκίνητα μπουν στο πάρκ φερμέ, στο κεντρικό βάθρο της Isola Bianca θα ανέβει το ιταλικό συγκρότημα the Colors. Οι μουσικοί θα δώσουν δωρεάν, μια συναυλία που θα μείνει αξέχαστη.
Όμως για κάποιους άλλους δεν θα υπάρχει ούτε μουσική αλλά ούτε και διασκέδαση. Οι πρωταγωνιστές του WRC που κυνηγάνε το παγκόσμιο πρωτάθλημα θα βρίσκονται μακριά και με ωτοασπίδες.
Οι Elfyn Evans- Scott Martin προηγούνται με 118 βαθμούς. Ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen με 88 βαθμούς. Σε απόσταση αναπνοής με 86 βαθμούς είναι οι Sebastien Ogier- Vincent Landais και με δύο βαθμούς λιγότερους, δηλαδή 84 ακολουθούν οι Ott Tanak- Martin Jarveoja που το 2024 είχαν κερδίσει το συγκεκριμένο αγώνα.
Οι περσινοί παγκόσμιοι πρωταθλητές, Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe, αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα και βρίσκονται στην 5η θέση με 78 βαθμούς.
Η βαθμολογία


WRC Vodafone Rally de Portugal 2025: Νικητές οι Γάλλοι Ogier- Landais με Toyota GR YARIS Rally 1
Ο 42χρονος Sebastien Ogier, οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα στην Πορτογαλία. Θα πρέπει όμως να παραδεχθούμε ότι ο πιο γρήγορος και πιο μαχητικός οδηγός σε αυτόν τον αγώνα ήταν ο «άχρωμος» και πάντα αγέλαστος Εσθονός οδηγός του HYUNDAI i20 N Rally 1, Ott Tanak.

Μαζί με το συνοδηγό του Martin Jarveoja έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα και σίγουρα αν δεν τους πρόδιδε την προτελευταία ειδική του Σαββάτου, το υδραυλικό σύστημα, θα ήταν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja, ήταν από την Παρασκευή μέχρι και την 16η Ε.Δ του Σαββάτου στην πρώτη θέση. Έκαναν ένα τρομερό αγώνα και άνοιγαν από ειδική σε ειδική την ψαλίδα από τα υπόλοιπα πληρώματα.
To τιμόνι στο Hyundai i20 Rally1 τους πρόδωσε και έτσι από την πρώτη θέση έπεσαν στην 3η..

Παρά την απογοήτευση που είχαν, δεν το έβαλαν κάτω. Με επισκευασμένο το υδραυλικό σύστημα, την Κυριακή (18/5) τα έδωσαν όλα. Κάλυψαν τη διαφορά που είχαν με τους Φινλανδούς Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen και κατάφεραν δύο ειδικές πριν τον τερματισμό να περάσουν στη δεύτερη θέση. Σίγουρα δεν είχαν ελπίδες να πλησιάσουν τους νικητές. Ο Ogier ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι της τακτικής. Ξέρει πότε πρέπει να πάει οριακά και πότε φυλαγμένα με σκοπό να ανέβει χωρίς ρίσκο το πρώτο σκαλί στο βάθρο.
Παρά το γεγονός ότι οι Εσθονοί κέρδισαν όλες τις τελευταίες ειδικές καθώς επίσης και την Fafe 2 (Wolf Power Stage) και πήραν πολύτιμους βαθμούς, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούσαν να απειλήσουν τους Γάλλους. Οι Ott Tanak- Martin Jarveoja, την Κυριακή κέρδισαν από τις πέντε τις τέσσερις ειδικές διαδρομές.
Περίεργο είναι που οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ενώ βρίσκονταν στη 2η θέση, δύο ειδικές πριν το τερματισμό, δεν πίεσαν όσο έπρεπε και «έπεσαν» στην 3η θέση. Είναι περίεργο γιατί ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera μετά την περιορισμένη συμμετοχή του το 2024 δεν μπορεί να βρει το ρυθμό του.

Προβληματισμένοι ήταν και οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans- Scott Martin. Δεν έκαναν καλό αγώνα και τερμάτισαν στην 6η θέση πίσω από τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (HYUNDAI i20 N Rally 1) και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (TOYOTA GR YARIS Rally 1).

Θα μπορούσε να πήγαιναν ακόμη καλύτερα οι Sesks-Francis (Ford Puma Rally1). Έκαναν τον πρώτο χρόνο στο shakedown αλλά η καλή ψυχολογία τους χάλασε όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα από την πρώτη κιόλας διαδρομή.Η πρώτη ειδική διαδρομή στο 3ο σκέλος ήταν καταστροφική. Ένα κλατάρισμα στη μέση της Ε.Δ φτάνει για να χάσεις 10 λεπτά. Και όταν οι διαφορές στους πρώτους υπολογίζονται με δευτερόλεπτα τα δέκα λεπτά ποινή αρκούν για να σε ρίξουν χαμηλά στη σειρά κατάταξης.

Από τις 24 ειδικές διαδρομές ο Tanak σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 11 ειδικές διαδρομές, ο Οgier κέρδισε πέντε οι Fourmaux και Rovanpera κέρδισαν από δύο και από μία κέρδισαν οι Εvans, Katsuta, Neuvile. Στην power-stage η σειρά των 5 ταχύτερων ήταν Tάνακ, Νeuville, Rovanpera, Katsuta, Ogier.
Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Εvans με 118 και ακολουθούν οι Rovanpera 88, Ogier 86, Tanak 84 και Neuville 78.
Η πρώτη δεκάδα μετά τον τερματισμό

