Γενικά

12 Jan, 2018 Ώρα 23:20

Ράλι Ντακάρ: Νικητής ο Sainz με Peugeot 3008 στην 6η ειδική διαδρομή

Thumbnail

O δυσκολότερος αγώνας αντοχής στον πλανήτη συνεχίζεται και ήδη έχουν ολοκληρωθεί 6 ειδικές διαδρομές. Με τον αγώνα να έχει περάσει στις ορεινές διαδρομές της Βολιβίας το σκηνικό και ο τρόπος οδήγησης των πληρωμάτων έχει αλλάξει εντελώς. Η Peugeot διατηρεί το προβάδισμά της στο Ντακάρ με μία τέταρτη νικηφόρα ειδική και την πρώτη φετινή του Carlos Sainz.

Close

Οι Sainz - Cruz ήταν οι ταχύτεροι της 6ης ειδικής διαδρομής και σημείωσαν την 1η τους φετινή νίκη σε υψόμετρο που φτάνει τα 4.732 μέτρα. Τερμάτισαν περίπου 4 λεπτά μπροστά από το δεύτερο πλήρωμα και βρίσκονται στην 2η θέση της γενικής κατάταξης. Με όπλο την αξιοπιστία του Peugeot 3008DKR Maxi o Carlos Sainz και ο συνοδηγός του θα έχουν ένα όμορφο ρεπό καθώς ακολουθεί η καθιερωμένη ημέρα ξεκούρασης.

Οι Peterhansel - Cottret απέφυγαν τα ρίσκα και διατηρούν την πρώτη θέση στην γενική κατάταξη καθώς ολοκλήρωσαν την ειδική στην 2η θέση.

Close
Το βάθρο της 6ης ειδικής διαδρομής στα αυτοκίνητα συμπλήρωσαν οι Al Attiyah - Baumel με Toyta.

Η κατάταξη στην 6η ειδική διαδρομή

Close

1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 2h53m30s

2. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +4m06s

3. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +5m05s

4. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +5m31s

5. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +8m49s

6. Mikko Hirvonen (FIN) / Andreas Schulz (GER), Mini 2WD, +8m56s

7. Bernhard Ten Brinke (NED) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +9m31s

8. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +12m26s

9. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +12m31s

10. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +12m39s

Η γενική κατάταξη μετά την 6η ειδική διαδρομή

1. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 16h25m02s

2. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +27m10s

3. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1h20m41s

4. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1h24m20s

5. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1h35m59s

6. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2h25m16s

7. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +2h25m52s

8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +2h29m06s

9. Eugenio Amos (ITA) / Sebastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +2h30m58s

10. Patrick Sireyjol (FRA) / Francois-Xavier Beguin (FRA), Buggy 2WD, +3h25m35s

TBC. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +41h32m41s

 

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.