Moto

13 Oct, 2025 Ώρα 09:52

Ανδρέας Ιακώβου, Μωυσής Ατζάμη, Ηρακλής Πελεντρίδης και Iehab Hallab. Ξάφρισαν τα βραβεία στο BMU στις Σέρρες!

Thumbnail

Το έχουμε πει εκατοντάδες φορές εδώ στο car.com.cy: σε ποσοστά άνω του 90%, Κύπριος που ταξιδεύει για αγώνα στο εξωτερικό επιστρέφει πίσω με διακρίσεις. Διακρίσεις για τον ίδιο τον οδηγό, για τους χορηγούς του, για τη χώρα του, για τους φίλους του και πάνω απ’ όλα για την οικογένειά του.

Close

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε τα τέσσερα ονόματα του σημερινού μας τίτλου. Οδηγοί που βρέθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στην πίστα των Σερρών για τους δύο τελευταίους γύρους του Βαλκανικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Και οι τέσσερις επέστρεψαν στην Κύπρο με γεμάτες βαλίτσες – όχι μόνο από εμπειρίες, αλλά και από βάθρα! Ο καθένας ξεχώρισε στη δική του κατηγορία, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι οι Κύπριοι αναβάτες έχουν το ταλέντο, την πειθαρχία και το πάθος να σταθούν επάξια απέναντι σε κορυφαίους συναθλητές με αμέτρητες ώρες στην πίστα.

Μια δυνατή παρουσία που κλείνει τη φετινή χρονιά με τον καλύτερο τρόπο και μας γεμίζει περηφάνια για το επίπεδο του κυπριακού motorsport.

Close

 

 

Ανδρέας Ιακώβου

Ο Ανδρέας, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ακολούθησε φέτος σχεδόν ολόκληρο το καλεντάρι του BMU Europe RR Championship και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria. Ταξίδεψε σε πέντε διαφορετικές χώρες, φέρνοντας πίσω μαζί του πολλά βάθρα. Με τις δύο τρίτες θέσεις του Σαββατοκύριακου που μας πέρασε, ο Ανδρέας κατακτά επίσημα την τρίτη θέση overall στην κατηγορία STK600 του BMU!

Τεράστιο μπράβο στον Ανδρέα – και αναμένουμε τα νέα του για την επόμενη χρονιά.

 

 

Μωυσής Ατζάμη

Ο Μωυσής, όπως και οι επόμενοι δύο αθλητές, συμμετείχε μόνο στους έξι αγώνες του BMU που έγιναν στις Σέρρες. Έδειξε τα δόντια του το περασμένο Σαββατοκύριακο, κατακτώντας δεύτερη θέση και στους δύο αγώνες της κατηγορίας STK600.

Ίσως έφταιξε που τον… προκαλέσαμε λίγο πριν φύγει για την Ελλάδα, ή ίσως απλά το έχει! Γιατί για να μπεις σε τέτοιου είδους αγώνες με την ελάχιστη δυνατή προπόνηση και να επιστρέψεις με βάθρα, δεν είναι απλώς μια συνηθισμένη μέρα στην καθημερινότητα.

 

 

Iehab Hallab

Ο Iehab έφτασε στην Ελλάδα ήρεμος και με χαμηλούς τόνους – όπως πάντα. Όπως τον ξέρουμε κι από τα track days της Achna Speedway. Διακριτικά, έκανε τη δουλειά του με συνέπεια και έφυγε αθόρυβα, αφήνοντας πίσω του μόνο αποτελέσματα που μιλούν από μόνα τους.

Επιστρέφει με δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία F600. Και την ίδια στιγμή, με μόλις έξι συμμετοχές στους δεκαέξι αγώνες, κατάφερε να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα στην τρίτη θέση της γενικής – αποδεικνύοντας πως η ουσία μετρά περισσότερο από την παρουσία.

 

 

Ηρακλής Πελεντρίδης

Με το ίδιο ύφος θέλουμε να μιλήσουμε και για τον Ηρακλή. Ένας από τους πιο επιθετικούς οδηγούς που έχουμε δει ποτέ, με οδήγημα που ξέρει να φέρνει αποτελέσματα. Κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση της F600 το Σάββατο, κάνοντας το 2 στα 2, αφού στην πρώτη του συμμετοχή στις αρχές της χρονιάς είχε πάρει την πρώτη θέση.

 

 

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους οδηγούς, οι οποίοι απέδειξαν πως αν είχαν τον χρόνο, τις οικονομικές δυνατότητες και –πάνω απ’ όλα– τη στήριξη από το κράτος, θα επέστρεφαν με κατακτήσεις πρωταθλημάτων.

Όλα όσα γράψαμε έγιναν χάρη στη στήριξη λίγων χορηγών, των οικογενειών και των φίλων τους, αλλά και από τον “κλεμμένο” χρόνο του μεροκάματου. Μπράβο σε όλους!

Σχετικά με το BMU European Road Racing Championship

Close

Το BMU European Road Racing Championship (BMU ECRR) είναι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δρόμου που διοργανώνει η Balkan Motorcycle Union – μια περιφερειακή ένωση της FIM Europe, μελών των Βαλκανίων (Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία, Σερβία, Μολδαβία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη).

  • Το BMU ECRR πραγματοποιείται κάθε χρόνο και είναι ανοιχτό τόσο σε μεμονωμένους αναβάτες όσο και σε εθνικές ομάδες.
  • Περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες μοτοσυκλετών (όπως 125 SP, Moto3, Supersport 300, SuperStock 600/1000, Superbike, Formula 600 & 1000, R7 και Moto-Classic), σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIM Europe.
  • Προσφέρει μια πλατφόρμα για ερασιτέχνες και ημιεπαγγελματίες αναβάτες των Βαλκανίων να ανταγωνιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί παράλληλα με τα τοπικά πρωταθλήματα (όπως το Ελληνικό).

 

12 Sep, 2025 Ώρα 11:40

Tο Misano φιλοξενεί το MotoGP™ στον 16ο Γύρο του Πρωταθλήματος

Thumbnail

Close

Αυτή είναι η 32η φορά που το Misano φιλοξενεί ένα Grand Prix. Το πρώτο GP πραγματοποιήθηκε εδώ το 1980, και ο Αγώνας του MotoGP™ ήταν πάνω από 40 γύρους στην αριστερόστροφη τότε πίστα των 3,488 χλμ., με νικητή τον Kenny Roberts. Το Misano φιλοξένησε 10 GP μεταξύ 1980 και 1993 πριν από ένα διάλειμμα 13 ετών μετά το ατύχημα του Wayne Rainey το 1993.

Όταν οι Αγώνες MotoGP ™επέστρεψαν στο Misano το 2007, ήταν σε μια σημαντικά αναθεωρημένη πίστα 4.18 χλμ. που πλέον είχε ροή με την φορά του ρολογιού – δηλαδή, δεξιόστροφη.

Close

Έχουν διεξαχθεί Grand Prix στο Misano World Circuit Marco Simoncelli με τέσσερα διαφορετικά ονόματα: Nations GP (1980, 1982, 1984, 1989-90), San Marino GP (1985-87, από το 2007 και μετά), Italian GP (1991, 1993) και Emilia-Romagna GP (2020, 2021 και 2024).

Ο αναβάτης με τις περισσότερες νίκες MotoGP στο Misano από το 2007 είναι ο Marc Marquez με 5.

Close

 

ΝΙΚΗΤΕΣ MOTOGP ΣΤΟ MISANO ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ GRID

Marc Marquez: 5 (2015, 2017, 2019, 2021/2, 2024/1)

Francesco Bagnaia: 2 (2021/1, 2022)

Franco Morbidelli: 1 (2020/1)

Maverick Viñales: 1 (2020/2)

Jorge Martin: 1 (2023)

Enea Bastianini: 1 (2024/2)

 

ΝΙΚΗΤΕΣ SPRINT ΣΤΟ MISANO

Jorge Martin: 2 (2023, 2024/1)

Francesco Bagnaia: 1 (2024/2)

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΣΤΟ MISANO ΑΠΟ ΤΟ 2007: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Νίκες σε GP:

Yamaha: 8

Ducati: 7

Honda: 6

 

Νίκες σε Sprint:

Ducati: 3

 

Η τελευταία νίκη της Yamaha στο MotoGP™ στο Misano ήταν από τον Maverick Viñales στο 2020/2. Είναι η πιο επιτυχημένη κατασκευάστρια εδώ με 8 νίκες: τρεις για τον Valentino Rossi (2008, 2009, 2014), τρεις για τον Jorge Lorenzo (2011, 2012, 2013), και από μία για τους Morbidelli (2020/1) και Viñales (2020/2). Ο Viñales πήρε επίσης pole το 2017, 2019, 2020/1 και 2020/2.

Η τελευταία νίκη της Honda ήταν από τον Marc Marquez το 2021. Η νίκη του το 2015 ήταν η πρώτη για την Honda στο Misano από το 2010, μετά από τέσσερις συνεχόμενες νίκες της Yamaha.

Η τελευταία νίκη της Ducati ήταν με τον Bastianini στο 2024/2. Οι αναβάτες της Ducati έχουν κερδίσει τους 4 τελευταίους Αγώνες MotoGP στο Misano. Έχουν πάρει 9 pole positions: τέσσερις με τον Bagnaia (2021/1, 2021/2, 2024/1, 2024/2), δύο με τον Casey Stoner (2007, 2008), και από μία με Jorge Lorenzo (2018), Jack Miller (2022) και Martin (2023).

Το καλύτερο αποτέλεσμα της Aprilia στο MotoGP™ εδώ είναι η 3η θέση του Viñales το 2022 – το μοναδικό τους βάθρο στο Misano.

Η καλύτερη θέση της KTM είναι η 3η θέση του Pol Espargaro στο 2020. Είχε επίσης κατακτήσει τη 2η θέση στις κατατακτήριες το 2019 – η καλύτερη πρόκριση της KTM στο MotoGP εκείνη την εποχή.

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

9 αναβάτες στο grid έχουν ανέβει στο βάθρο στο Misano στο MotoGP: Marc Marquez (8), Bagnaia (5), Bastianini (5), Viñales (3), Joan Mir (2), Fabio Quartararo (2), Martin (2), Morbidelli (1), Marco Bezzecchi (1) 

5 έχουν πάρει pole: Viñales (4), Bagnaia (4), Marc Marquez (1), Jack Miller (1), Martin (1)

Μόνο ένας αναβάτης έχει βαθμολογηθεί και στους 15 φετινούς Αγώνες Tissot Sprint: Marc Marquez

 

Ο MARC MARQUEZ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

Πριν το GP του San Marino, ο Marc Marquez έχει διαφορά 182 βαθμών. Θα έχει την ευκαιρία να κατακτήσει τον Τίτλο στο επόμενο Grand Prix στην Ιαπωνία αν πάρει 3 βαθμούς μέσα στο Σαββατοκύριακο στο Misano – δηλαδή, μια 7η θέση στο Sprint είναι αρκετή – ή αν φύγει από το Misano με διαφορά τουλάχιστον 148 βαθμών. Συνεπώς, δεν πρέπει να χάσει πάνω από 34 βαθμούς από τον Alex Marquez στο GP του San Marino.

 

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ…

508: Ο Marc Marquez πηγαίνει στο GP του San Marino με 487 βαθμούς και μπορεί να σπάσει το ρεκόρ των περισσότερων βαθμών σε μια σεζόν, που ανήκει στον Jorge Martin: 508 το 2024 (μετά την εισαγωγή των Αγώνων Sprint το 2023)

96: Αν μια Ducati προκριθεί στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι το 96ο συνεχόμενο GP όπου Ducati αναβάτης ξεκινά από την πρώτη σειρά – μια πορεία που ξεκίνησε από την Valencia το 2020

82: Η Ducati είναι σε σερί 81 συνεχόμενων βάθρων. Άλλο ένα βάθρο θα ανεβάσει το ρεκόρ της στα 82. Μόνο η Honda έχει περισσότερα συνεχόμενα: 83 από το FIM GP 1993 μέχρι το GP της Imola το 1999

20: Ο rookie Fermin Aldeguer θα είναι 20 ετών και 162 ημερών την Κυριακή και θα γίνει ο δεύτερος νεότερος νικητής στο MotoGP μετά τον Marc Marquez (20 ετών και 63 ημερών στο Austin, 2013), αν κερδίσει την Κυριακή

14: Αν ο Marc Marquez κερδίσει την Κυριακή, θα ισοφαρίσει τον θρύλο του MotoGP Andrea Dovizioso στην 3η θέση με τις περισσότερες νίκες με Ducati στο MotoGP: 14 νίκες. Μπροστά του μόνο οι Francesco Bagnaia (30) και Casey Stoner (23)

7: Επτά αναβάτες στο grid θα μπορούσαν να πάρουν την πρώτη τους νίκη στο MotoGP αυτό το Σαββατοκύριακο: Raul Fernandez, Pedro Acosta, Luca Marini, και οι rookies Ai Ogura, Fermin Aldeguer, Somkiat Chantra, και ο Augusto Fernandez με έκτακτη συμμετοχή wildcard.

1: Οι αναβάτες της KTM και Aprilia θα μπορούσαν να δώσουν στην εργοστασιακή τους ομάδα την πρώτη νίκη στο MotoGP στο Misano