Γενικά

20 Jan, 2018 Ώρα 15:07

Πέφτει η αυλαία στο Ράλι Ντακάρ: Μάχη... Peugeot με Τoyota

Thumbnail

Με την ολοκλήρωση της 13ης ειδικής διαδρομής (San Juan - Cordoba), που ήταν και η προτελευταία του αγώνα οι πρωτοπόροι οδήγησαν με στρατηγική. Οι Sainz/ Cruz ήταν και πάλι προσεκτικοί με πρώτο μέλημα να κρατήσουν την διαφορά που τους χωρίζει από τα υπόλοιπα πληρώματα καθώς βρίσκονται στην 1η θέση με το Peugeot 3008DKR Maxi. Ελέγχοντας τον ρυθμό τους ώστε να αποφύγουν με ασφάλεια εμπόδια και απρόοπτα, ολοκλήρωσαν την χτεσινή ειδική στην 6η θέση. Το ισπανικό δίδυμο συνεχίζει στην κορυφή της γενικής με διαφορά 46 λεπτά και 18 δευτερόλεπτα καθώς απομένουν 119 χιλιόμετρα για να κατακτήσουν το φετινό Ντακάρ.

Close

Από την άλλη, οι Peterhansel/Cottret ήταν άτυχοι και έχασαν δύο θέσεις στην γενική κατάταξη, αφού στο πρώτο σκέλος της ειδικής έπεσαν πάνω σε ένα δέντρο. Συγκεκριμένα στο 78ο χιλιόμετρο του πρώτου σκέλους ο μπροστινός αριστερός τροχός του Peugeot χτύπησε σε ένα δέντρο σπάζοντας το ακρόμπαρο και την υποβοήθηση του τιμονιού.

Ταχύτερος στην 13η ειδική αναδείχτηκε ο Nasser Al Attiyah με Toyota. Τα πληρώματα μάλιστα με Toyota κατέκτησαν τις 3 πρώτες θέσεις της χθεσινής ημέρας. Στη γενική κατάταξη, πίσω από τον Sainz ακολουθούν  οι Al Attiyah και Giniel de Villiers, αμφότεροι με Toyota.

Close

 

Η κατάταξη στην 13η ειδική διαδρομή

Close

1. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, 5h02min22s

2. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +11min16s

3. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 13min06s

4. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 15min07s

5. Mikko Hirvonen (FIN) / Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +19min24s

6. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, + 19min37s

7. Boris Garafulic (CHL) / Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +22min41s

8. Sebastian Halpern (ARG) / Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +27min36s

9. Vaidotas Zala (LTU) / Saulius Jurgelenas (LTU), Toyota 4WD, + 29min57s

10. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +34min36s

20. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1h03min04s

 

Η γενική κατάταξη μετά την 13η ειδική διαδρομή

1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 47h46min30s

2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 46min18s

3. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1h20min00s

4. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1h28min08s

5. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2h46min32s

6. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, + 7h21min55s

7. Sebastian Halpern (ARG) / Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +9h9min4s

8. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +9h21min22s

9. Boris Garafulic (CHL) / Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +12h47min22s

10. Vaidotas Zala (LTU) / Saulius Jurgelenas (LTU), Toyota 4WD, +16h08min13s

TBC. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +45h15min52s

 

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.