Αγορά

29 Mar, 2018 Ώρα 17:07

Continental Vision Zero

Thumbnail

Το όραμά της για την εξάλειψη των οδικών ατυχημάτων, μέσα από την εξέλιξη πολύ προηγμένων τεχνολογιών στα ελαστικά και στα συστήματα αυτοματισμών στην αυτοκίνηση, γνωστό και ως “Vision Zero”, παρουσίασε πριν λίγες ημέρες η Continental, στο ξεχωριστό event “ΤechnikForum 2018”, στη Σουηδία.

Close

Έρευνες δείχνουν ότι, σε ετήσια βάση παγκοσμίως, περίπου 1,4 εκατ. άνθρωποι θα μπορούσαν να σωθούν από θανάσιμα τροχαία. Το 43% του συνόλου των ατυχημάτων συμβαίνουν σε αστικές περιοχές, ενώ το 60% οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, όπως η χρήση κινητού και η μέθη.

Η Continental AG, πέρα από την κατασκευή premium ασφαλών ελαστικών, έχει αναπτύξει σωτήριες για τη ζωή τεχνολογίες και αυτοματισμούς, όπως το ABS, το ESC και το EBA. Συστήματα, όπως ο έλεγχος των τυφλών σημείων στον δρόμο, η αναγνώριση εμποδίων και πεζών αλλά και της κατάστασης του οδοστρώματος, το αυτόματο φρενάρισμα, η διατήρηση του οχήματος εντός οδοστρώματος και άλλες «ευκολίες» στην καμπίνα του αυτοκινήτου λειτουργούν ως «φύλακες – άγγελοι» στην ανθρώπινη ζωή. Στόχος ο περιορισμός και η αποφυγή ανθρώπινων λαθών και, φυσικά, η σταδιακή εξάλειψη των μοιραίων ατυχημάτων, τα οποία συνιστούν το όραμα “Vision Zero”. Ως αποτέλεσμα, η παρουσία αυτών των τεχνολογιών στα αυτοκίνητα έχει ήδη οδηγήσει σε μείωση των θανατηφόρων περιστατικών, στους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

Close

Τις πιο πρόσφατες καινοτομίες στις τεχνολογίες του Vision Zero παρουσίασε η Continental στο Ostersund στη Σουηδία και στην πίστα – παγωμένη λίμνη χειμερινών δοκιμών της, στο Arvidsjaur της Λαπωνίας, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο.

 

Close

 

Η αυτοματοποιημένη οδήγηση έχει κάνει ήδη ένα βήμα στο μέλλον, κοντύτερα στην άνετη και ασφαλή αυτοκίνηση. Όμως, όταν ο οδηγός παραδίδει το όχημα στα ηλεκτρονικά συστήματα (Electronic Brake System), οι απαιτήσεις για ασφαλή πέδηση, σε όλες τις συνθήκες, παραμένουν πολύ υψηλές. Έτσι, η Continental ανέπτυξε την ηλεκτρονική λύση πέδησης, MK C1. Το σύστημα συμβάλλει στην δυναμική και ασφαλή οδήγηση, ανακτώντας το 100% της ενέργειας πέδησης, χάρη στον σχεδιασμό “brake-by-wire”, ο οποίος αναπτύσσει πίεση πέδησης σε χρόνo 150 milliseconds (time-to-lock), δηλαδή διπλάσια αποτελεσματικότητα από τα υπάρχοντα συμβατικά συστήματα.

Μια άλλη καινοτομία από την Continental, σχετική με την πέδηση, είναι η παρουσίαση της 3ης γενιάς ABS, για βέλτιστη απόδοση στο φρενάρισμα, σε μεταβαλλόμενες συνθήκες οδοστρώματος. Το ABS3 ανταποκρίνεται με πολύ πιο μεγάλη ταχύτητα και ακρίβεια, χάρη στο βελτιωμένο σύστημα ελέγχου πίεσης πέδησης. Η βέλτιστη απόδοση στο φρενάρισμα εξασφαλίζεται με τον σχεδιασμό ενός περισσότερο προσαρμόσιμου συστήματος ελέγχου. Τα test drives που έγιναν στη Σουηδία, σε διαφορετικές συνθήκες οδοστρώματος, επιβεβαίωσαν ότι το ABS3 είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε κρίσιμες καταστάσεις, όπως όταν φρενάρει σε δρόμους με μεταβαλλόμενα επίπεδα πρόσφυσης (βρεγμένο, χιόνι, πάγος, κλπ).

 

 

Βροχή; Χιόνι; Πάγος; Μια νέα εφεύρεση της Continental, το “Road Condition Detection”, κατηγοριοποιεί την κατάσταση του δρόμου, σε συνάρτηση με την τριβή ελαστικού/οδοστρώματος: Μια εφαρμογή αισθητήρων ανιχνεύει και “αποφασίζει” για την κατάσταση του δρόμου. Κατόπιν, εξελιγμένα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, όπως το “emergency brake assist”, ρυθμίζουν την απόσταση φρεναρίσματος, ανεξάρτητα από το τι κάνει ο οδηγός, ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα σε κακές καιρικές συνθήκες.

 

 

Στον τομέα τεχνολογίας ελαστικών, η Continental παρουσίασε 2 νέα concepts για πιο μεγάλη ασφάλεια και άνεση. Το σύστημα ContiSense περιλαμβάνει αισθητήρες στο ελαστικό που μετρούν το βάθος του πέλματος και τη θερμοκρασία, ενώ παράλληλα, προειδοποιούν τον οδηγό για ζημιές στο ελαστικό – η μετάδοση των δεδομένων γίνεται, μέσω ηλεκτρικά αγώγιμης γόμας. Το σύστημα ContiAdapt ρυθμίζει την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, με στόχο την ιδανική προσαρμογή της επιφάνειας επαφής τού ελαστικού με τον δρόμο, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες. Οι τεχνολογίες αυτές υποστηρίζονται από ένα νέο πρωτοποριακό ελαστικό, o σχεδιασμός του οποίου περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές ζώνες πέλματος για οδήγηση σε βρεγμένες, γλιστερές και στεγνές επιφάνειες. Ανάλογα με την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, ενεργοποιούνται διαφορετικές ζώνες πέλματος και το ελαστικό υιοθετεί το απαιτούμενο «αποτύπωμα» για την περίσταση.

 

 

Τέλος, στο επίπεδο κατασκευής νέων μοντέλων ελαστικών η Continental λανσάρισε πρόσφατα το νέο WinterContact TS 860 S, ανταποκρινόμενη στις ποικίλες ανάγκες κατασκευαστών και οδηγών αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης. Ο σχεδιασμός του νέου ελαστικού επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος, στην ακρίβεια του χειρισμού στον στεγνό δρόμο, καθώς επίσης στις κορυφαίες ιδιότητες χειρισμού στο χιόνι. Εξειδικευμένο στη χειμωνιάτικη χρήση, το TS 860 S πετυχαίνει μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος, χάρη σε μια διευρυμένη ζώνη χάραξης στο κέντρο του πέλματος, η οποία προσφέρει μεγάλη επιφάνεια, μέσω της οποίας αναπτύσσεται η πρόσφυση. Αντίστοιχα, η στιβαρή και φαρδιά χάραξη του «ώμου» του ελαστικού προσφέρει μέγιστη πρόσφυση, για απόκριση ακριβείας στο τιμόνι, ενώ η πρωτοποριακή χάραξη του πέλματος, με τα πολλά αυλάκια, «κουμπώνει» στο χιόνι, επιτρέποντας τη σπορ οδήγηση ακόμη και στους χειμωνιάτικους δρόμους, που συναντάμε σε περιοχές της Ελλάδας, με μέσο όρο θερμοκρασίας κάτω από 7°C.

 

 

Με πωλήσεις περίπου €40.5 δις, το 2016, η Continental είναι ανάμεσα στους κορυφαίους κατασκευαστές και προμηθευτές προϊόντων αυτοκίνησης παγκόσμια. Ως προμηθευτής συστημάτων πέδησης, συστημάτων και εξαρτημάτων μετάδοσης κίνησης, πλαισίων, οργάνων αυτοκινήτου, συστημάτων ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, ελαστικών και ελαστομερών υλικών, η Continental συνεισφέρει στην ενίσχυση των συνθηκών οδηγικής ασφάλειας και της προστασίας του παγκόσμιου κλίματος. Η Continental είναι επίσης εξειδικευμένος συνεργάτης στον τομέα της αυτοματοποιημένης δικτυακής επικοινωνίας στην αυτοκίνηση. Η Continental απασχολεί περισσότερους από 230.000 εργαζόμενους σε 56 χώρες.

Αντιπροσώποι των ελαστικών Continental στη Κύπρο είναι η εταιρεία M.P.M. Imports.

30 Apr, 2024 Ώρα 13:47

Η νέα BMW X2 με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και αμιγώς ηλεκτρική από τον Όμιλο Πηλακούτα

Thumbnail

Η BMW X2 είναι το μοντέλο που εισήγαγε για πρώτη φορά την έννοια του Sports Activity Coupé (SAC) στην premium compact κατηγορία. Τώρα, τη σκυτάλη παραλαμβάνει η δεύτερη γενιά με ακόμα πιο ξεχωριστή σε εμφάνιση, πιο σπορ και  σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Σημαντικότερο όμως είναι και η προσθήκη της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης  iΧ2, που προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή.

Close

Η νέα BMW X2 υιοθετεί μια ξεχωριστή σχεδίαση που την καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμη ως ένα καθαρόαιμο Sports Activity Coupé (SAC). Έχει μεγαλώσει κατά 194 χιλιοστά σε μήκος σε σχέση με την προκάτοχό της, φτάνοντας τα 4.554 χιλιοστά, κατά 21 χιλιοστά σε πλάτος (στα 1.845 χιλιοστά) και κατά 64 χιλιοστά σε ύψος (στα 1.590 χιλιοστά). Επιπλέον, το μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια αυξάνουν την ευρυχωρία τόσο στο εσωτερικό όσο και για τις αποσκευές και τώρα διαθέτει μέγιστη χωρητικότητα στα 560 - 1.470 λίτρα. Αντίθετα, η BMW iX2 προσφέρει από 525 μέχρι 1.400 λίτρα χωρητικότητα.

 

Close

 

Στον εξωτερικό σχεδιασμό, πέραν από τον κουπέ του χαρακτήρα, ξεχωρίζει η μπροστινή μάσκα – σήμα κατατεθέν των σύγχρονων μοντέλων της BMW – και τα LED φωτιστικά σώματα. Για πρώτη φορά στην premium compact κατηγορία – διατίθεται με προαιρετικό φωτισμό περιγράμματος BMW Iconic Glow ενώ προαιρετικά περιλαμβάνονται οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED με αντιθαμβωτική δέσμη matrix για τη μεγάλη σκάλα.

Close

Η νέα BMW X2 διαθέτει ένα μοντέρνο, premium εσωτερικό πάντα στα πρότυπα ποιότητα και φινιρίσματος του Γερμανικού εργοστασίου.

 

 

Ξεχωρίζει ο λεπτός πίνακας οργάνων, που φιλοξενεί την κυρτή οθόνη BMW Curved Display, πλαισιώνεται στην καμπίνα από ένα "αιωρούμενο" υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πίνακα ελέγχου. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει τώρα έναν αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που προστατεύει οδηγό και συνοδηγό, αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, σπορ δερμάτινο τιμόνι όπως και η αυτόματη λειτουργία της πίσω πόρτας.

Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί επίσης να επιλέξει σπορ καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση, λειτουργία μνήμης, οσφυϊκή υποστήριξη και λειτουργία μασάζ. 

Παράλληλα, διαθέτει την πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive με τεχνολογία ταχείας πρόσβασης QuickSelect. Βασίζεται στο BMW Operating System 9 και συνδυάζεται με την κυρτή οθόνη BMW Curved Display και το BMW Intelligent Personal Assistant. Έχει ρυθμιστεί προσεκτικά για να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής και φωνητικών εντολών σε φυσική γλώσσα.

 

 

Ο αριθμός των διαθέσιμων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ψηφιακών υπηρεσιών έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Τρεις αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης και diesel με επτατάχυτο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη συνθέτουν τη γκάμα της νέας γενιάς Χ2. Αρχή με την έκδοση X2 sDrive20i που εφοδιάζεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V απόδοσης 170 ίππων. Στη συνέχεια ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας diesel της BMW X2 sDrive18d έχει αναβαθμιστεί αποδίδοντας 150 ίππους και 360 Nm ροπής. Στην κορυφή των εκδόσεων με θερμικό κινητήρα βρίσκεται η νέα M35i xDrive, με τα μοναδικά σχεδιαστικά και οδηγικά χαρακτηριστικά  Μ. Διαθέτει ένα δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 300 ίππων και 400 Nm ροπής ενώ επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα. Η ειδική ρύθμιση του πλαισίου M συνεργάζεται με την έξυπνη τετρακίνηση BMW xDrive εξασφαλίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις. 

Η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX2 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Αρχικά η iX2 eDrive20 με κίνηση τους δύο τροχούς 204 ίππων και 250 Nm ροπής που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία στα 435 χιλιόμετρα. Αντίθετα η δεύτερη επιλογή αφορά την τετρακίνητη X2 xDrive30 που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες - μία στον εμπρός άξονα και μία στον πίσω. Αποδίδει 313 ίππους και ροπή στα 494 Nm. Παράλληλα, εξασφαλίζει αυτονομία 417 - 449 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας και η λειτουργία MAX RANGE συμβάλλουν επίσης στην εξαιρετική αυτονομία.