Ειδήσεις

03 Jun, 2018 Ώρα 12:52

“Carleaks”: Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες υπερκοστολογούν τις τιμές των ανταλλακτικών

Thumbnail

Ένα νέο σκάνδαλο ταλανίζει τον κόσμο των αυτοκινήτων. Αυτή τη φορά δεν έχει καμία σχέση με το ντίζελ. Σύμφωνα με τα γαλλικά Mediapart και Le Soir, αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων υπερκοστολογούν τις τιμές των ανταλλακτικών με σκοπό φυσικά το κέρδος.

Close

Σύμφωνα με τα έγγραφα που διέρρευσαν τα Mediapart και Le Soir, τα οποία έχουν ονομαστεί “Carleaks”, πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν το λογισμικό Partneo, που έχει δημιουργηθεί από την εταιρία συμβούλων Accenture, προκειμένου να υπερκοστολογούν τα ανταλλακτικά των μοντέλων τους. Το λογισμικό κάνοντας χρήση αλγορίθμων, υπολογίζει την “συναισθηματική” αξίας ενός ανταλλακτικού, προσδιορίζοντας δηλαδή την μέγιστη τιμή που ο πελάτης είναι πρόθυμος να πληρώσει για το συγκεκριμένο ανταλλακτικό. Έτσι, το 70% των ανταλλακτικών που κάνουν μεγάλες πωλήσεις βλέπουν αύξηση στην τιμή τους, το 20% διατηρεί τις τιμές, ενώ υπάρχει πτώση τιμής στο 10% των ανταλλακτικών εκείνων που έχουν μικρή ζήτηση.

Υπερκοστολόγηση έως 31.283%

Σε πολλές περιπτώσεις το πραγματικό κόστος του ανταλλακτικού είναι εντελώς δυσανάλογο προς την τιμή. Για παράδειγμα, η Renault αύξησε το τίμημα για ένα ανταλλακτικό του πεντάλ συμπλέκτη του Fluence κατά 31.283% μετά από αξιολόγηση της τιμής από το Partneo. Πριν από την ανάλυση του Partneo, το ανταλλακτικό κόστιζε μόλις 35 ευρώ, μετά την ανάλυση 109,84 ευρώ.

Close

Ο καθρέπτης ενός Clio III πριν την χρήση του λογισμικού Partneo κόστιζε 79 ευρώ. Μετά την χρήση του Partneo, η τιμή του διπλασιάστηκε φθάνοντας τα 165 ευρώ. Οι οθόνες των Dacia Logan και Sandero, που κατασκευάζονται στο Μαρόκο, είχαν επίσης σημαντική αύξηση, μιας και από τα 21 ευρώ, έφταναν να κοστίζουν 76 ευρώ, τιμή που είναι σχεδόν 4 φορές μεγαλύτερη από την τιμή κόστους.

Κέρδη άνω του 1,5 δισ. ευρώ

Τα έγγραφα έδειξαν πως η Renaul και η PSA έχουν συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο λογισμικό -από το 2008 για την Renault και από το 2010 για την PSA-, περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ τόσο από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, όσο και από τις ασφαλιστικές.

Close

Αρχικά το Partneo το χρησιμοποιούσαν οι PSA Peugeot Citroen και Renault, αλλά στη πορεία, το χρησιμοποιούν και οι Nissan, Fiat Chrysler και Jaguar Land Rover Σύμφωνα με τα έγγραφα, η Nissan ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το Partneo το 2008 και έκτοτε η Nissan Ευρώπης αύξησε τη μέση τιμή των ανταλλακτικών της κατά 25%. Αυτό σημαίνει επιπλέον 56 εκατομμύρια ευρώ έσοδα ετησίως.

Η FCA έχει αυξήσει τις τιμές των ανταλλακτικών της κατά 13%, με αποτέλεσμα τα έσοδα της αυξηθούν κατά 70 εκατ. ευρώ. Οι τιμές των ανταλλακτικών της Ferrari αυξήθηκαν κατά 15%.

Η Renault και η PSA προχώρησαν σε μέση αύξηση της τιμής των ανταλλακτικών τους κατά 15%, ενώ η Jaguar Land Rover κατά 9%, επιφέροντας κέρδη ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Η Accenture υπόσχεται αύξηση 10-20%

Η Accenture παρουσίασε το λογισμικό Partneo σε 31 κατασκευαστές αυτοκινήτων, ανάμεσά τους και στις Volkswagen, BMW, Mercedes, Volvo, Aston Martin, Toyota, Mazda, Honda, Mitsubishi και GM, υποσχόμενη μέση αύξηση στις τιμές των ανταλλακτικών κατά 10 έως 20%.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν στοιχεία για το αν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγοράσει και χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο λογισμικό.

30 Apr, 2024 Ώρα 14:17

Το Volvo EX30 λαμβάνει το διάσημο βραβείο σχεδίασης Red Dot

Thumbnail

Το ΕΧ30, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Volvo τιμήθηκε με το διάσημο βραβείο Red Dot: 2024. Ένα βραβείο που αναγνωρίζει την αριστεία στο σχεδιασμό με βάση τις τέσσερις βασικές σχεδιαστικές αρχές. Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από 39 ειδικούς από όλο τον κόσμο, επέλεξε το EX30 ως νικητή σε έναν ανταγωνιστικό τομέα με συνολική βαθμολογία 93/100.

Close

Το EX30 αποκαλύφθηκε το περασμένο καλοκαίρι και έχει ήδη κερδίσει περισσότερα από 20 σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων και το διάσημο βραβείο Car Design 2024, που θεσπίστηκε το1984 από το περιοδικό auto&design. Έχει επίσης λάβει το βραβείο The Sun Car of the Year, World Urban Car από το World Car of the Year, το βραβείο Small SUV/Crossover of the Year από τους Sunday Times και το βραβείο Eco Warrior of the Year από το περιοδικό Top Gear.  

 

Close

 

«Το Volvo EX30 ενσαρκώνει τις σχεδιαστικές αξίες της Volvo Cars σε μικρότερο μέγεθος και αποτελεί μια επίδειξη της premium σκανδιναβικής σχεδίασης, όπου η φόρμα ακολουθεί τη λειτουργία», δήλωσε ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, και συνέχισε. «Το EX30 παρουσιάζει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από οποιοδήποτε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα και έχει σχεδιαστεί για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περιμένατε από ένα αυτοκίνητο Volvo».

Close

Κτισμένο πάνω σε μια πλατφόρμα ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, το νέο ΕΧ30 προσφέρει πλούσιες διαστάσεις και αξιοπρόσεκτους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές παρά τον compact χαρακτήρα του. Με μήκος 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο 2,65 m, προσφέρει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή που συμβάλλουν στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά και την εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης. 

Το EX30 προσφέρεται στην Κυπριακή αγορά τόσο δικίνητο όσο και τετρακίνητο με δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Στη δικίνητη επιλογή προσφέρεται με μπαταρία 51 kWh απόδοσης 272 ίππων με αυτονομία 344 χιλιομέτρων ενώ με την μπαταρία των 69 kWh η αυτονομία φθάνει τα 480 χιλιόμετρα. Παράλληλα, προσφέρεται και η τετρακίνητη έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία διαθέτει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 είναι και η πιο γρήγορη και αποδίδει 428 ίππους ενώ προσφέρει 460 χιλιόμετρα αυτονομίας με τα 0-100 km/h να φθάνουν σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Το Volvo EX30 βρίσκεται στους εκθεσιακούς χώρους της CTC Automotive σε όλες του τις παραλλαγές και τιμή που ξεκινά από €40,500 ενώ εμπίπτει και στο σχέδιο επιδοτήσεων της κυβέρνησης.