Τεχνολογία

10 Jul, 2018 Ώρα 18:40

Το νέο Ford Focus θα ανιχνεύει και τις λακκούβες

Thumbnail

Μεταξύ των διάφορων νέων τεχνολογιών που θα φέρει η νέα γενιά του Focus, θα διαθέτει κι ένα σύστημα που έχει την ικανότητα να εντοπίζει διάφορες ανωμαλίες και λακκούβες  που βρίσκονται στο οδόστρωμα και να περιορίζει τις ζημιές που μπορεί να προκαλέσουν. Αν σκεφτούμε κιόλας την κατάσταση των ελληνικών δρόμων με τους αμέτρητους ‘’κρατήρες’’ που παραμονεύουν να διαλύσουν κάθε σύστημα ανάρτησης που θα βρεθεί απέναντι τους, μια τέτοια τεχνολογία φαντάζει σωτήρια.

Close

Το σύστημα ανιχνεύει πότε ένας τροχός πέφτει σε λακκούβα και προσαρμόζει την ανάρτηση, ώστε ο τροχός να μην πέσει πολύ βαθιά. Επειδή το ελαστικό και η ζάντα πέφτουν ελεγχόμενα, δεν χτυπάνε βίαια στην απέναντι πλευρά της λακκούβας. Η πίσω ανάρτηση μπορεί να αντιδρά ακόμα ταχύτερα από την εμπρός, αφού το σήμα από τον εμπρός τροχό προειδοποιεί τον πίσω, πριν φτάσει στη λακκούβα. Όλα αυτά συμβαίνουν σε κλάσματα δευτερολέπτου.

Η τεχνολογία ανίχνευσης λακκουβών αποτελεί στοιχείο της προαιρετικής τεχνολογίας  Continuously Controlled Damping, που κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα φρένων, και προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης για βέλτιστη ποιότητα κύλισης.

Close

 

Δείτε το σχετικό video

Close

 

06 May, 2025 Ώρα 10:02

H διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Thumbnail

Σε ποιες περιπτώσεις οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά και πότε με την ίδια φορά; Η τετραδιεύθυνση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εκτινάξει την οδηγική του συμπεριφορά και αποτελεί μια τεχνολογία που ποτέ δεν έμελλε να είναι προνόμιο μόνο των ακριβών supercars.

Close

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τριάντα χρόνια, όταν οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν στο Prelude του 1988 να εισαγάγουν σύστημα διεύθυνσης και για τους πίσω τροχούς. Μια τεχνολογία που βελτίωνε σε απίστευτο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, όμως τελικά ποτέ δεν πέρασε στη μαζική γραμμή παραγωγής λόγω… κακού marketing.

Ανά χρονικά διαστήματα εταιρείες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα επιδόσεών τους με τετραδιεύθυνση, όπως π.χ. το Renault Megane RS. Όμως, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης;

Close

Παθητική τετραδιεύθυνση: Αποτελεί την πιο απλή περίπτωση στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Με αυτόν τον τρόπο (ακόμα και με τις 2 ή 3 μοίρες κλίσης) μειώνεται σε τεράστιο βαθμό η πιθανότητα υπερστροφής.

Ενεργητική τετραδιεύθυνση: Μια πιο πολύπλοκη διαδικασία, που έχει όμως και θεαματικά αποτελέσματα και μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να πετύχει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ώστε ακόμα και απότομοι ελιγμοί, να γίνουν πιο ασφαλείς.

Close