Νέα μοντέλα

26 Jul, 2018 Ώρα 09:56

Αυτό είναι το νέο Audi Q3

Thumbnail

To φως της δημοσιότητας είδαν οι φωτογραφίες από τη δεύτερη γενιά του Audi Q3. Το δημοφιλές Q3 ακολουθεί την αισθητική της ναυαρχίδας της γκάμας, δηλαδή του Q8, ειδικά όσον αφορά στο εμπρός τμήμα, διαθέτοντας τη χαρακτηριστική οκτάγωνη μάσκα «Singleframe», χρωμιωμένα διακοσμητικά και προβολείς Matrix LED.

Close

Πατάει στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, με τις διαστάσεις να έχουν αυξηθεί σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος αγγίζει πλέον τα 4.485 χλστ., το πλάτος τα 1.856 χλστ., το ύψος τα 1.585 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.680 χλστ., γεγονός που ωφελεί σημαντικά την ευρυχωρία του εσωτερικού.

Η αναμόρφωση της καμπίνας είναι ριζική, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit και το νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 8,8 ή 10 ιντσών στην κεντρική κονσόλα να κυριαρχούν. Οι Γερμανοί έχουν εξοπλίσει το Q3 με κάθε λογής τεχνολογία, από ενεργό cruise control έως σύστημα ειδοποίησης διασταυρώσεων, αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, υποβοήθησης στάθμευσης, υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης «intelligence swarm», ώστε τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, και πολλά ακόμη.

Close

Επίσης, δεν λείπουν οι θύρες USB και το Wi-Fi hotspot. Ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, αγγίζοντας το εντυπωσιακό νούμερο των 530 ή 675 λίτρων - ανάλογα με τη θέση των πίσω συρόμενων καθισμάτων  - και τα 1.525 λτ. με τις πλάτες των καθισμάτων διπλωμένες.

Close

Σε πρώτη φάση, το Q3 θα προσφέρεται με δύο βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα. Στη βάση τοποθετείται ο 1.5 TSI απόδοσης 130 και 150 ίππων, με τον 2.0 TSI των 190 και 250 ίππων να ακολουθεί. Στους diesel υπάρχει ο 2.0 TDI με τους 150, 190 και 240 ίππους. Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο S Tronic, ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις φέρουν και σύστημα τετρακίνησης Quattro.

Αργότερα, θα προστεθούν στην γκάμα μία plug-in hybrid έκδοση που συνδυάζει τον 1.5 TSI με έναν ηλεκτροκινητήρα, αλλά και οι κορυφαίες SQ3 και RS Q3. Η κατασκευή του μοντέλου θα γίνει στο εργοστάσιο του Gyor στην Ουγγαρία.

 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:18

Volkswagen ID. Cross Concept

Thumbnail

Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Close

 

 

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

 

Close

 

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.

Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

 

Close

 

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.

Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

 

 

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.

Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

 

 

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.