Γενικά

28 Aug, 2018 Ώρα 16:14

Δύο βάθρα για τον Ευτύχιο στο Knockhill

Thumbnail

Με μεγάλο πρωταγωνιστή τον καιρό συνεχίστηκε το πρωτάθλημα Porsche Carrera Cup Μεγάλης Βρετανίας στο Knockhill. Μπορεί στο επίκεντρο του Σαββατοκύριακου να ήταν η μεγάλη μάχη για το πρωτάθλημα ανάμεσα στον Tio και τον Dino Zamparelli, αλλά τις εντυπώσεις έκλεψε νωρίς ο, μόλις, 17 ετών Dan Harper με την pole position που κατέκτησε στα προκριματικά. 

Close

 

Close

 

Η εκκίνηση του πρώτου αγώνα του σαββατοκύριακου πραγματοποιήθηκε υπό βροχή, με τον Harper να έχει δίπλα του τον Lewis Plato. Ο δεύτερος κατάφερε μετά που έσβησαν τα κόκκινα φώτα να προσπεράσει τον Harper ενώ πιο πίσω ο Zamparelli είχε πίσω του τον Ευτύχιο Έλληνα. Στον γύρο 17 όμως ο Plato έπεσε θύμα του νερού στο hairpin της πίστας, γλιστρώντας και βγαίνοντας εκτός πίστας, με αποτέλεσμα ο Tio να περάσει στην τρίτη θέση της κατάταξης του αγώνα. Ο κακός καιρός έπιασε και τον Έλληνα εξ απροόπτου στον γύρο 22, με αποτέλεσμα να βγει για λίγο εκτός πίστας και να φέρει σε «απόσταση βολής» τον Tom Wrigley. Ο συμπατριώτης μας κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Wrigley μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας για να κρατήσει την θέση του στο βάθρο, πίσω από τον μεγάλο του αντίπαλο στο πρωτάθλημα. 

Close

 

 

Μετά το τέλος του πρώτου αγώνα, ο νικητής Harper τράβηξε στην τύχη το νούμερο 4 με αποτέλεσμα οι πρώτοι τέσσερεις του πρώτου αγώνα να αντιστραφούν για την εκκίνηση του δεύτερου αγώνα του σαββατοκύριακου. 

Ο κακός καιρός συνεχίστηκε και στην εκκίνηση του δεύτερου γύρου με αποτέλεσμα να ξεκινήσει ο αγώνας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας το οποίο έμεινε εντός πίστας για τέσσερεις γύρους. Με το που ξεκίνησε κανονικά ο αγώνας, στην πρωτοπορία ήταν ο George Gamble έχοντας πίσω του τον Έλληνα και τον Zamparelli. Η μέρα όμως, και οι εντυπώσεις, άνηκαν στον Harper ο οποίος προσπέρασε αρχικά από την τέταρτη θέση τον τρίτο Zamparelli, ενώ στην συνέχεια εκμεταλλεύτηκε και μια μικρή έξοδο του Tio για να πάρει και την δεύτερη θέση, και έτσι ακριβώς τερμάτισαν τον αγώνα. Θετικό το ότι ο Έλληνας ανέβηκε στο βάθρο στον δεύτερο αγώνα χωρίς ο Zamparelli να τερματίσει στην πρώτη τριάδα. 

 

 

Η μάχη για τον τίτλο ανάμεσα στον Zamparelli και στον Έλληνα φτάνει σιγά-σιγά στο ζενίθ της μιας και απομένουν  μόλις δυο ακόμη συναντήσεις και οι δυο τους χωρίζονται από πέντε βαθμούς στις θέσεις 1 και 2 του πρωταθλήματος. 

Η επόμενη συνάντηση του θεσμού θα πραγματοποιηθεί στο Silverstone στις 14-16 Σεπτεμβρίου.  

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.