Ειδήσεις

17 Oct, 2018 Ώρα 18:14

Καθυστερεί κατά 9 μήνες η παραγωγή της Mercedes Project One

Thumbnail

H εξέλιξη της Mercedes AMG Project One συνεχίζεται με πυρετώδεις ρυθμούς, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως όλα κυλούν ρόδινα για την πολυσυλλεκτική ομάδα των 200 ανθρώπων που αυτή τη στιγμή είναι υπεύθυνη για την ολοκλήρωση του όλου εγχειρήματος. Κι αυτό δεν είναι κάτι που αίφνης το… ανακαλύψαμε εμείς, αλλά για μία πραγματικότητα την οποία περιέγραψε με αρκετές ομολογουμένως λεπτομέρειες το αφεντικό της AMG, Tobias Moers, μιλώντας στο Top Gear στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Close

Στα πλαίσια της συνέντευξης που παραχώρησε στους συναδέλφους του βρετανικού περιοδικού, ο Moers αναφέρθηκε εκτενώς στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η AMG ούτως ώστε να εκπληρώσει την υπόσχεσή της να φέρει στον «πραγματικό κόσμο» τον προερχόμενο από το μονοθέσιο της F1 κινητήρα των 1,6 λίτρων. Που - παρεμπιπτόντως - οφείλει να πληροί τα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα και προδιαγραφές  ώστε το νέο hyper-car των Γερμανών να καταφέρει να «φορέσει» κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας για χρήση σε δημόσιο δρόμο. «Έπρεπε να κάνουμε μερικές προσαρμογές στον κινητήρα… Οι θερμοκρασίες δεν είναι πρόβλημα. Η θερμοκρασία δεν είναι υψηλή. Τα να έχεις ένα σταθερό ρελαντί στις 1.200 σ.α.λ., είναι όμως μία πρόκληση», δήλωσε ο Moers, προσθέτοντας:

Close

«Είναι δύσκολο να σταθεροποιήσεις το ρελαντί σε έναν κινητήρα της F1 στις 1.200 σ.α.λ. για να εκπληρώσεις τις προδιαγραφές ρύπων. Κι αν δεν έχεις ένα σωστό και σταθερό ρελαντί, τότε και οι εκπομπές δεν είναι σταθερές».

Close

Το διόλου ευκαταφρόνητο αυτό ζήτημα, όπως σημείωσε ο Moers, έβγαλε εκτός χρονοδιαγράμματος το πρόγραμμα εξέλιξης της One κατά εννέα σχεδόν μήνες. Μάλιστα, ο Moers δήλωσε πως ενημέρωσε άμεσα τους αγοραστές του αυτοκινήτου (δεν είναι και πολλοί…) για την εν λόγω καθυστέρηση, λαμβάνοντας την εξής απάντηση:

«Σιγουρευτείτε ότι το αυτοκίνητο δουλεύει!».

Αναφερόμενος στη συνεργασία του υβριδικού κινητήρα της F1 με το κιβώτιο και τα διαφορετικά software που τον συνοδεύουν, o Moers παρατήρησε:

«Δεν είναι εύκολο να έχεις έναν υβριδικό κινητήρα της F1 μαζί με ένα εντελώς καινούριο κιβώτιο ταχυτήτων και νέο λογισμικό. Όμως έχουμε κάνει καλή δουλειά. Μπορείς να το οδηγήσεις κανονικά. Μπορείτε να το οδηγήσεις μόνο με ρεύμα. Μπορείτε να το οδηγήσετε συνδυαστικά.

«Δεν έχουμε ακόμα καταλήξει στην τελική απόδοση. Είχαμε αρχικά δουλέψει τον κινητήρα στο 40% και μετά ανεβήκαμε στο 60%. Τώρα τον δοκιμάζουμε στο 80-85%. Βλέπουμε πολλά περιθώρια βελτίωσης. Κάνουμε σπουδαία δουλειά στο δυναμόμετρο της Mercedes-AMG High Performance Powertrains».

Ερωτώμενος για το μέγιστο εύρος περιστροφής του V6, αλλά και για το γεγονός ότι θα χρειάζεται πλήρη ανακατασκευή κάθε 50.000 χλμ., ο Moers επαναεπιβεβαίωσε τις προγενέστερες δηλώσεις του, λέγοντας τα εξής: «Ο κινητήρας της F1 ανεβάζει έως τις 14.000 σ.α.λ., αλλά με το κόκκινο στις 11.000 σ.α.λ. είναι πραγματικά καλός… Θα χρειαστεί στα 50.000 χλμ. ένα είδος ανακατασκευής. Αλλά ποιος θα φτάσει μέχρι εκεί; Ελάχιστοι».

 

30 Apr, 2024 Ώρα 14:17

Το Volvo EX30 λαμβάνει το διάσημο βραβείο σχεδίασης Red Dot

Thumbnail

Το ΕΧ30, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Volvo τιμήθηκε με το διάσημο βραβείο Red Dot: 2024. Ένα βραβείο που αναγνωρίζει την αριστεία στο σχεδιασμό με βάση τις τέσσερις βασικές σχεδιαστικές αρχές. Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από 39 ειδικούς από όλο τον κόσμο, επέλεξε το EX30 ως νικητή σε έναν ανταγωνιστικό τομέα με συνολική βαθμολογία 93/100.

Close

Το EX30 αποκαλύφθηκε το περασμένο καλοκαίρι και έχει ήδη κερδίσει περισσότερα από 20 σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων και το διάσημο βραβείο Car Design 2024, που θεσπίστηκε το1984 από το περιοδικό auto&design. Έχει επίσης λάβει το βραβείο The Sun Car of the Year, World Urban Car από το World Car of the Year, το βραβείο Small SUV/Crossover of the Year από τους Sunday Times και το βραβείο Eco Warrior of the Year από το περιοδικό Top Gear.  

 

Close

 

«Το Volvo EX30 ενσαρκώνει τις σχεδιαστικές αξίες της Volvo Cars σε μικρότερο μέγεθος και αποτελεί μια επίδειξη της premium σκανδιναβικής σχεδίασης, όπου η φόρμα ακολουθεί τη λειτουργία», δήλωσε ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, και συνέχισε. «Το EX30 παρουσιάζει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από οποιοδήποτε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα και έχει σχεδιαστεί για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περιμένατε από ένα αυτοκίνητο Volvo».

Close

Κτισμένο πάνω σε μια πλατφόρμα ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, το νέο ΕΧ30 προσφέρει πλούσιες διαστάσεις και αξιοπρόσεκτους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές παρά τον compact χαρακτήρα του. Με μήκος 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο 2,65 m, προσφέρει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή που συμβάλλουν στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά και την εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης. 

Το EX30 προσφέρεται στην Κυπριακή αγορά τόσο δικίνητο όσο και τετρακίνητο με δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Στη δικίνητη επιλογή προσφέρεται με μπαταρία 51 kWh απόδοσης 272 ίππων με αυτονομία 344 χιλιομέτρων ενώ με την μπαταρία των 69 kWh η αυτονομία φθάνει τα 480 χιλιόμετρα. Παράλληλα, προσφέρεται και η τετρακίνητη έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία διαθέτει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 είναι και η πιο γρήγορη και αποδίδει 428 ίππους ενώ προσφέρει 460 χιλιόμετρα αυτονομίας με τα 0-100 km/h να φθάνουν σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Το Volvo EX30 βρίσκεται στους εκθεσιακούς χώρους της CTC Automotive σε όλες του τις παραλλαγές και τιμή που ξεκινά από €40,500 ενώ εμπίπτει και στο σχέδιο επιδοτήσεων της κυβέρνησης.