Τεχνολογία

30 Nov, 2018 Ώρα 16:47

Το ενεργειακό σπίτι της Nissan

Thumbnail

Η Nissan παρουσίασε το Nissan Energy Home, ένα σπίτι που δείχνει πως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, μπορούν να συνδράμουν στην παροχή ενέργειας για τις ενεργειακές ανάγκες ενός σπιτιού.

Close

Το πρότυπο σπίτι, που στεγάζεται σε ειδική αίθουσα στις κεντρικές εγκαταστάσεις της  Nissan στην Yokohama,  διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες και το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο Nissan LEAF, που παρέχει ισχύ από την μπαταρία. Το Nissan Energy Home επιτρέπει στους επισκέπτες να μάθουν για το  Nissan Energy, το όραμα της εταιρείας για τη σύνδεση μεταξύ κατοικιών, αυτοκινήτων και ηλεκτρικών δικτύων.

Το Nissan Energy  προσβλέπει σε  έναν συνδεδεμένο κόσμο,  όπου οι νέες εξελίξεις στη χρήση μπαταριών και την παραγωγή ενέργειας,  επιτρέπουν σε σπίτια και οχήματα να αξιοποιούν καλύτερα την ενέργεια και να τροφοδοτούν το ένα το άλλο.

Close

Στην καρδιά του Nissan Energy Home βρίσκεται το  σύστημα vehicle-to-home. Το σύστημα αυτό φορτίζει  το συνδεδεμένο ηλεκτροκίνητο όχημα, το οποίο στη συνέχεια μοιράζεται την  ενέργεια με το σπίτι. Αυτό επιδεικνύει την λειτουργία του  Nissan Energy Share, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Nissan για την αποθήκευση, τη διανομή και την επαναχρησιμοποίηση της ενέργειας.

Close

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν ο ήλιος είναι ψηλά,  οι ηλιακοί συλλέκτες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια και την προσφέρουν προκειμένου να φορτίσει η μπαταρία του Nissan LEAF. Το ηλεκτρικό μοντέλο αναλαμβάνει το ρόλο μιας μονάδας αποθήκευσης ενέργειας, ενόσω η ηλιακή ενέργεια αξιοποιείται.

Όταν ο ήλιος δύσει, η ζήτηση για ηλεκτρικό ρεύμα στο σπίτι γίνεται μέσω του LEAF,  προκειμένου να λειτουργήσει ο φωτισμός,  ο κλιματισμός, οι τηλεοράσεις,  ακόμη και οι συσκευές για μαγείρεμα.  Οι ανάγκες ενός τυπικού σπιτιού μπορούν να καλυφθούν χρησιμοποιώντας ένα μικρό ποσοστό της χωρητικότητας της μπαταρίας, αφήνοντας άφθονη ενέργεια διαθέσιμη για οδήγηση. Την επόμενη μέρα, ο κύκλος επαναλαμβάνεται.

Σύνδεση με το Nissan  Energy Supply

To Nissan Energy Supply παρέχει συνδεδεμένες λύσεις φόρτισης για τους χρήστες , τόσο στο σπίτι, όσο και στο δρόμο. Οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συνήθως πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος της φόρτισης του οχήματος στο σπίτι και η υπηρεσία Nissan Energy Supply ελέγχει εάν ο εξοπλισμός φόρτισης, όπως για παράδειγμα πρίζες, wall boxes  ή συστήματα ελέγχου ισχύος, μπορούν να συνδεθούν με ασφάλεια με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Nissan.

 

Ένα “καθαρό”, πανίσχυρό σχέδιο

Το Nissan Energy Home σχεδιάστηκε από την παγκόσμια  σχεδιαστική ομάδα της Nissan,  με επικεφαλής τον Alfonso Albaisa, ανώτερο αντιπρόεδρο του παγκόσμιου σχεδιασμού. Επενδεδυμένο με ξύλο και καθαρούς τοίχους, το Nissan Energy Home, εκφράζει  την Ιαπωνική παράδοση και την σύγχρονη αισθητική.  Κατά μήκος του δαπέδου και των τοίχων, μπλε φωτεινές λωρίδες δείχνουν τη ροή της ενέργειας από τους ηλιακούς συλλέκτες, ή τη μπαταρία του Nissan LEAF. Η υπαίθρια διάταξη, με διαδρόμους πρόσβασης σε κάθε δωμάτιο, επιτρέπει στους επισκέπτες να κινούνται τόσο ελεύθερα, όπως και η ενέργεια που κινείται γύρω τους.

Το μέλλον της αποτελεσματικότητας είναι εδώ...

Το Nissan Energy Home δεν είναι ένα μακρινό όνειρο στο μέλλον. Αντιπροσωπεύει τις δυνατότητες του σήμερα, χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες τεχνολογίες. Οι δυνατότητες του Nissan Energy, είτε πρόκειται για το  Nissan Energy Share είτε για το Energy Supply, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως μέρος ενός πλάνου έκτακτης ανάγκης, τη στιγμή που δεν υπάρχει διαθέσιμο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

 

06 May, 2025 Ώρα 10:02

H διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Thumbnail

Σε ποιες περιπτώσεις οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά και πότε με την ίδια φορά; Η τετραδιεύθυνση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εκτινάξει την οδηγική του συμπεριφορά και αποτελεί μια τεχνολογία που ποτέ δεν έμελλε να είναι προνόμιο μόνο των ακριβών supercars.

Close

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τριάντα χρόνια, όταν οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν στο Prelude του 1988 να εισαγάγουν σύστημα διεύθυνσης και για τους πίσω τροχούς. Μια τεχνολογία που βελτίωνε σε απίστευτο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, όμως τελικά ποτέ δεν πέρασε στη μαζική γραμμή παραγωγής λόγω… κακού marketing.

Ανά χρονικά διαστήματα εταιρείες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα επιδόσεών τους με τετραδιεύθυνση, όπως π.χ. το Renault Megane RS. Όμως, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης;

Close

Παθητική τετραδιεύθυνση: Αποτελεί την πιο απλή περίπτωση στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Με αυτόν τον τρόπο (ακόμα και με τις 2 ή 3 μοίρες κλίσης) μειώνεται σε τεράστιο βαθμό η πιθανότητα υπερστροφής.

Ενεργητική τετραδιεύθυνση: Μια πιο πολύπλοκη διαδικασία, που έχει όμως και θεαματικά αποτελέσματα και μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να πετύχει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ώστε ακόμα και απότομοι ελιγμοί, να γίνουν πιο ασφαλείς.

Close