Νέα μοντέλα

14 Dec, 2018 Ώρα 09:54

Harley-Davidson LiveWire: Ξεχάστε τις Harley που ξέρατε!

Thumbnail

Το concept μας ήταν γνωστό, καθώς επίσης και το μέλλον της άμεσης παραγωγής του. Η φετινή EICMA έφερε την επιβεβαίωση και επι ευρωπαϊκού εδάφους, με πληροφόρηση δια στόματος του προέδρου της Harley-Davidson, κ.McAllister.

Close

Σημείο αναφοράς του πάλαι ποτέ αμερικάνικου ονείρου είναι το πλαίσιο, με τις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Showa. Στόχος είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερη ευελιξία, με τον ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες λιθίου να τοποθετούνται χαμηλά, με το πακέτο των περιφεριακών πέρα από το όνομα της Showa στις αναρτήσεις, να έχει και αυτό της Brembo, συνεισφέροντας στο βέλτιστο στήσιμο της μοτοσικλέτας.

Close

Φυσικά σε μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα δε λείπουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Το LiveWire έχει το «πακέτο»,  το οποίο χαρακτηρίζεται από 7 modes οδήγησης, εκ των οποίων τα τρία τα ρυθμίζει ο αναβάτης. Δε λείπουν το ABS και το TC, τα οποία είναι στο στάνταρ εξοπλισμό, σε σύμπνοια με τα ελαστικά Scorcher της σύμπραξης  H-D/Michelin. Όλη η πληροφόρηση καταλήγει σε μια οθόνη TFT, της οποίας η κλίση ρυθμίζεται, ενώ πέραν των τυπικών ενδείξεων της μοτοσικλέτας, αποτελεί και το όργανο ελέγχου των συστημάτων μουσικής, πλοήγησης κτλ.

Close

Με τη μοτοσυκλέτα να είναι ήδη στην τελική μορφή παραγωγής της οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν το Γενάρη του 2019, με τις πρώτες παραδόσεις να έρχονται στο τέλος του ίδιου έτους. Όλα αυτά σε ένα project που ξεκίνησε το 2014 και θα κορυφωθεί 2022 με μια πλήρη γκάμα ηλεκτροκίνητων μοτοσικλετών. 

Μέλλον ή όχι, η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ, αλλάζοντας το χάρτη των κατασκευαστών ξεκινώντας με ένα από τους πλέον ισχυρούς εκφραστές της «απαρχαιωμένης» εσωτερικής καύσης. Δε μένει παρά να δούμε το πώς θα υποδεχθεί το κοινό αυτή την αλλαγή του «κλασικού».

12 Sep, 2025 Ώρα 13:18

Volkswagen ID. Cross Concept

Thumbnail

Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Close

 

 

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

 

Close

 

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.

Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

 

Close

 

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.

Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

 

 

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.

Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

 

 

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.