Τεχνολογία

20 Dec, 2018 Ώρα 22:20

Νέος φορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων δίνει ρεύμα σε 3 λεπτά για 100 χιλιόμετρα

Thumbnail

Οι βιομηχανικές εταιρίες που εμπλέκονται στο ερευνητικό πρόγραμμα “FastCharge” παρουσίασαν τα τελευταία επιτεύγματά τους στον τομέα της γρήγορης και εύκολης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ένας πρωτότυπος σταθμός φόρτισης ισχύος έως 450 kW εγκαινιάστηκε στο Jettingen-Scheppach της Βαυαρίας.

Close
Εκεί, τα ηλεκτρικά οχήματα που δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες του project μπορούν να  φορτίζονται σε λιγότερο από τρία λεπτά για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ για πλήρη φόρτιση απαιτούνται μόλις 15 λεπτά.

Ο νέος σταθμός φόρτισης μπορεί να χρησιμοποιείται άμεσα, δωρεάν, και είναι κατάλληλος για ηλεκτρικά μοντέλα όλων των μαρκών. Πίσω από το ερευνητικό πρόγραμμα “FastCharge” βρίσκεται ένα κονσόρτσιουμ βιομηχανικών εταίρων, με επικεφαλής το BMW Group. Τα υπόλοιπα μέλη είναι: η Allego GmbH, η Phoenix Contact E-Mobility GmbH, η Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG και η Siemens AG. Το “FastCharge” χρηματοδοτείται με το ποσό των 7,8 εκατομμυρίων ευρώ από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών.

Close
Η ταχεία και εύκολη φόρτιση θα αυξήσει την απήχηση της ηλεκτροκίνησης. Η αύξηση της δυναμικότητας φόρτισης έως 450kW είναι από τρεις έως εννέα φορές μεγαλύτερη από αυτή που διέθεταν μέχρι σήμερα σταθμοί ταχείας φόρτισης.

Για τις ανάγκες της ταχείας φόρτισης χρησιμοποιούνται ειδικά καλώδια με σύστημα ψύξης HPC (High Power Charging) της Phoenix Contact, που είναι πλήρως συμβατά με το CCS. Το υγρό ψύξης είναι ένα μίγμα νερού και γλυκόλης, φιλικό προς το περιβάλλον, που επιτρέπει στο κύκλωμα ψύξης να μην είναι ερμητικά κλειστό. Έτσι η συντήρηση είναι σχετικά εύκολη συγκριτικά με τα ερμητικά κλειστά συστήματα που χρησιμοποιούν λάδι, π.χ. ως προς τον ανεφοδιασμό με υγρό ψύξης.

Close

Μία από τις δυσκολίες ήταν να εξασφαλιστεί ότι οι σωλήνες ψύξης στη γραμμή φόρτισης δε θα τσακίζουν όταν συνδέονται με το σταθμό φόρτισης όπως θα συνέβαινε με μία συμβατική πλεξούδα καλωδίου. Αυτό ενδεχομένως επηρέαζε τη ροή και κατ’ επέκταση την απόδοση ψύξης. Το πρόβλημα έλυσε η Phoenix Contact μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου επιτοίχιου αγωγού με προκαθορισμένες διεπαφές για μεταφορά ισχύος, επικοινωνία και ψύξη, καθώς και με ένα ενσωματωμένο σύστημα αποφόρτισης μηχανικών τάσεων.

Ο χρόνος που εξοικονομείται σαν αποτέλεσμα της αυξημένης ισχύος φόρτισης φαίνεται στο παράδειγμα του πειραματικού BMW i3. Μία διαδικασία φόρτισης 10-80% διαρκεί μόλις 15 λεπτά για τη μπαταρία υψηλής τάσης των 57 kWh.

 

10 May, 2024 Ώρα 11:51

Από πότε θα είναι στάνταρ το αυτόματο φρενάρισμα;

Thumbnail

Οι τεχνολογίες αιχμής, έχουν αλλάξει ριζικά τα επίπεδα ασφάλειας των αυτοκινήτων. Τα σύγχρονα οχήματα μπορούν να… δουν τον κόσμο γύρω τους και να ανιχνεύσουν σήμανση λωρίδων, οδικές πινακίδες, άλλα αυτοκίνητα και πεζούς.

Close

Τώρα, ένας νέος κανόνας από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) των Ηνωμένων Πολιτειών, θα επιβάλλει την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, με αυξημένα πρότυπα στα νέα οχήματα.

Σύμφωνα με αυτό τον κανονισμό, έως το 2029 όλα τα νέα ελαφρά οχήματα που θα πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες θα πρέπει να διαθέτουν τρεις τεχνολογίες: προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης για πεζούς . Σύμφωνα με τα στοιχεία NHTSA, η επιβολή αυτής της τεχνολογίας, θα σώσει τουλάχιστον 360 ζωές το χρόνο και θα αποτρέψει τουλάχιστον 24.000 τραυματισμούς.

Close

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι οι νέοι κανόνες, αρχικά θα εφαρμοστούν στις ΗΠΑ, αλλά είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν αργότερα και για την Ευρώπη, με δεδομένο ότι η εξέλιξη αυτών των τεχνολογιών, απαιτείται απ’ όλους τους κατασκευαστές.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σε καλό δρόμο, για να προσφέρουν αυτά τα χαρακτηριστικά ως βασικό εξοπλισμό, με την ώθηση για αύξηση της ασφάλειας να έρχεται από πολλές κατευθύνσεις.

Close

Στα τέλη του περασμένου έτους, 20 αυτοκινητοβιομηχανίες εκπλήρωσαν τη δέσμευση του Insurance Institute for Highway Safety να εξοπλίσουν περισσότερο από το 95% των οχημάτων που παράγουν στις ΗΠΑ με αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης.