Τεχνολογία

27 May, 2017 Ώρα 11:20

Τα Mercedes Γνωρίζουν Καλύτερα

Thumbnail

Παρουσιάστηκε στο σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο και η νέα S Class συνοδεύεται από την τελευταία έκδοση του Intelligent Drive της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ενημέρωση φέρνει νέες λειτουργίες στο Active Distist Assist Distronic (προσαρμοστικό cruise control) και το Active Steering. Το σύστημα διεύθυνσης είναι τώρα πιο έξυπνο για τις αυτόματες αλλαγές λωρίδας. Αν το αυτοκίνητο δεν βρει ανοικτό χώρο μετά από 10 δευτερόλεπτα, θα ακυρώσει την αποστολή του. Αλλά πιο εντυπωσιακή είναι η ικανότητα του Distronic να πάρει δεδομένα από τους οδικούς χάρτες της Mercedes. Προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου καθώς εισέρχεται και εξέρχεται από μια στροφή. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί το φρένο και το γκάζι. Το αποτέλεσμα είναι μια εντυπωσιακή χρήση της πέδησης και η επιτάχυνση που είναι πιο ομαλή από το αναμενόμενο. Στην πραγματικότητα, ήταν ακόμα καλύτερη εμπειρία από όταν είμαι ο επιβάτης, ενώ μερικοί από τους ανθρώπους μου οδηγούν ορεινούς δρόμους.

Close

Εάν ο οδηγός δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί, το Active Assist Stop Assist φρενάρει το όχημα στη λωρίδα του. Οταν δεν υπάρχει κίνηση του τιμονιού κατά τη διάρκεια μιας προκαθορισμένης περιόδου, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό με οπτική και ακουστική προτροπή για να τοποθετήσει τα χέρια στο τιμόνι. Συνολικά, η τελευταία έκδοση του Intelligent Drive αποτελεί ένα σταθερό βήμα προς την κατεύθυνση της πλήρους αυτονομίας. Αλλά η εταιρεία (όπως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες) είναι ανένδοτος ότι ο οδηγός πρέπει ακόμα να έχει τον έλεγχο και την προσοχή.

Ακόμα και εάν δεν είστε τόσο χαρούμενοι που δίνετε στο αυτοκίνητό σας την δύναμη να επιταχύνει και να φρενάρει ακόμα και έξω από τον αυτοκινητόδρομο, δεν μπορείτε να αρνηθείτε ότι τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της S Class είναι εντυπωσιακά. Υπάρχει στάση έκτακτης ανάγκης, φρένο, απεριόριστη βοήθεια διεύθυνσης, υπέρυθρη κάμερα που ανιχνεύει ανθρώπους και μεγάλα ζώα τη νύχτα, όλα έχουν σκοπό να σας κρατήσουν ασφαλείς και εσείς και τους επιβάτες σας. Οπως και η σημερινή S Class, το όχημα διαθέτει επίσης επικοινωνία αυτοκινήτου αυτοκινήτου, ώστε το όχημά σας να γνωρίζει τι συμβαίνει μπροστά ακόμη και αν δεν το κάνετε.

Close

Θα είναι χρόνια πριν η Mercedes (ή οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία) έχει ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο στο δρόμο, αλλά προς το παρόν, όσοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά μια S Class θα έχουν ένα από τα πλησιέστερα σε αυτό!

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.