Rally

08 Jun, 2017 Ώρα 13:55

Έντονες συγκινήσεις υπόσχεται το φετινό Ράλι Κύπρος

Thumbnail

Στη λίστα των συμμετοχών η αφρόκρεμα των Ευρωπαίων οδηγών και όχι μόνο

Με την αφρόκρεμα των οδηγών του θεσμού να βρίσκεται στη λίστα συμμετοχών, μια διαδρομή που συνδυάζει τα πάντα και μια σειρά καινοτομιών, το φετινό Ράλι Κύπρος αναμένεται να προσφέρει έντονες συγκινήσεις στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Close

Σε Δημοσιογραφική Διάσκεψη που έγινε την Πέμπτη 8 Ιουνίου στα Κεντρικά Γραφεία της CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ στη Λευκωσία, οι διοργανωτές έδωσαν όλες τις πληροφορίες για τον αγώνα που θα πραγματοποιηθεί στη Λευκωσία από τις 16 μέχρι τις 18 Ιουνίου. Παρών στη Διάσκεψη ήταν και ο κ. Jean-Baptiste Ley, κορυφαίο στέλεχος στη διοργάνωση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (ERC).

Μερικές από τις σημαντικότερες καινοτομίες για φέτος είναι το ότι οι τελετές έναρξης και λήξης του αγώνα διαχωρίζονται γεωγραφικά ώστε να προβληθούν τηλεοπτικά δύο αξιοθέατες περιοχές του νησιού μας. Παράλληλα, η Super Special Stage της Λευκωσίας, που και φέτος στηρίζεται από τη CNP ASFALISTIKI, θα διεξαχθεί δύο φορές το Σάββατο με ελεύθερη θέαση για το κοινό, ενώ το παρόν τους δίδουν και πάλι οι δύο Love Cyprus Golden Stage. Δύο διαδρομές που θα διεξαχθούν στην περιοχή της ελεύθερης Αμμοχώστου με χρηματικά έπαθλα στους νικητές.

Close

Η φετινή Διάσκεψη ξεκίνησε με ένα σύντομο χαιρετισμό του Διευθυντή Πωλήσεων και Στήριξης εργασιών της CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ κ. Χάρη Ν. Παστίδη, ο οποίος καλωσόρισε τους παρευρισκομένους και παράλληλα αναφέρθηκε στη διαχρονική στήριξη της εταιρίας προς τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου αλλά και στη σημαντικότητα του αγώνα.

 

Close

 

Στην ομιλία του ο Πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου κ. Αντώνης Μιχαηλίδης τόνισε τη σημαντικότητα του αγώνα αλλά και το μέγεθος της προβολής που τυγχάνει σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή. Επίσης αναφέρθηκε στη μεγάλη εκτίμηση που χαίρει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου από τη Διεθνή Ομοσπονδία (FIA) που επιλέγεται σαν πρότυπο για να εφαρμοστούν καινοτόμες πολιτικές και προγράμματα. «Φέτος, πρώτιστο θέμα ενδιαφέροντος της FIA έχει αναδειχθεί η ασφάλεια στους αγώνες αυτοκινήτου, σαν μέρος της γενικότερης πολιτικής της να συνδράμει στη διεθνή προσπάθεια για εμπέδωση της οδικής ασφάλειας και της μείωσης των δυστυχημάτων στους δρόμους. Σαν πρώτη χώρα και σαν πρώτος Διεθνής αγώνας Ράλι, όπου η FIA αρχίζει αυτήν την αξιέπαινη προσπάθεια της, επελέγη η Κύπρος και το φετινό μας ράλι. Μέσα στα πλαίσια της προσπάθειας αυτής, μας έχει ήδη επισκεφθεί ειδικό κλιμάκιο της FIA που διήλθε όλες τις ειδικές διαδρομές και μας υπέδειξε τον τρόπο και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε οι διαδρομές να είναι όσο γίνεται πιο ασφαλείς για τους διαγωνιζόμενους και τους θεατές. Αποκορύφωμα της προσπάθειας αυτής θα είναι και η άφιξη στην Κύπρο τη ειδικής αντιπροσώπου της FIA για θέματα ασφάλειας, κας Μισιέλ Μουτόν για να διακριβώσει τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας. Η κα Μουτόν είναι ο ζωντανός γυναικείος θρύλος των ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος κατά τη δεκαετία του 80, η μόνη γυναίκα οδηγός που κέρδισε αγώνες παγκοσμίου επιπέδου αλλά και που πέτυχε ένα από τους ταχύτερους χρόνους στην περίφημη ανάβαση του Pikes Peak στην Αμερική».

 

 

Στη συνέχεια ο κύριος Μιχαηλίδης ευχαρίστησε θερμά όλους τους συντελεστές που καθιστούν δυνατή τη διοργάνωση του εθνικού μας αγώνα. Πρώτα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την ένθερμη στήριξη του αλλά και τον Υπουργό Εξωτερικών για τη γρήγορη και αποτελεσματική εμπλοκή του στο θεσμό. Παράλληλα, ευχαρίστησε όλους του χορηγούς και υποστηρικτές του Ράλι Κύπρος, την Αστυνομία αλλά και τους συνεργάτες του στην Τουρκοκυπριακή Λέσχη Αυτοκινήτου για τον ενθουσιασμό και την αφοσίωση με την οποία εκτελούν το έργο τους. Ιδιαίτερες ευχαριστίες εξέφρασε και για τα πέντε Δημαρχεία που φιλοξενούν το ράλι Κύπρος και ιδιαίτερα στους Δημάρχους Αγίας Νάπας και Παραλιμνίου για την ενεργό εμπλοκή τους σε ζωτικούς τομείς της διοργάνωσης.

Στη συνέχεια, η Αλυτάρχης κ. Νάγια Κοντοπούλου αναφέρθηκε εκτεταμένα τόσο στη διοργάνωση και τη διαδρομή όσο και στο μεγάλο αριθμό των συμμετεχόντων. «O Εθνικός μας αγώνας διεξάγεται νωρίτερα από άλλες χρονιές. Η σημαντικότητα της αλλαγής αυτής έγκειται στο ότι ο αγώνας μας δεν θα είναι ο τελευταίος στο ημερολόγιο αλλά ακριβώς στην μέση. Είναι ο τέταρτος γύρος του φετινού Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος αλλά και ο τρίτος γύρος του πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής. Κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο και στη λίστα συμμετοχών αφού φέτος είναι ιδιαίτερα πλούσια και ποιοτική». Συνολικά 75 πληρώματα βρίσκονται στη λίστα συμμετοχών τα οποία προέρχονται από 13 διαφορετικές χώρες. 59 από αυτά βρίσκονται στη λίστα συμμετοχών για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, 11 θα αγωνιστούν μόνο για το τοπικό πρωτάθλημα και άλλα πέντε πληρώματα θα τρέξουν μόνο στην CNP ASFALISTIKI Super Special Stage.

 

 

Η όλη διαδικασία θα ξεκινήσει από το πρωί της Παρασκευής 16 Ιουνίου με τα ελεύθερα δοκιμαστικά αλλά και την κατατακτήρια ειδική διαδρομή που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης των διαγωνιζομένων στον αγώνα. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, και συγκεκριμένα στις 19:00, θα γίνει η εορταστική εκκίνηση του αγώνα στο παραλιακό μέτωπο της Λάρνακας (Φοινικούδες) με τα αυτοκίνητα να επιστρέφουν στο service park στη Λευκωσία. Η διαφορά με τον περσινό αγώνα είναι ότι δεν θα υπάρχει αγωνιστική δράση μετά την εκκίνηση της Παρασκευής. Το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι ξεκινά το Σάββατο 17 Ιουνίου. Μέρα η οποία θα συμπεριλαμβάνει οκτώ ειδικές διαδρομές (τέσσερις επαναλαμβανόμενες) μήκους 117,10 χιλιομέτρων. Μεταξύ αυτών και η CNP ASFALISTIKI Super Special Stage που διεξάγεται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στους δρόμους της κεντρικής Λευκωσίας κατά τρόπο που ενώνει τη μοιρασμένη πρωτεύουσα. Η ιδιαιτερότητα της φέτος είναι ότι θα διεξαχθεί δύο φορές την ίδια μέρα. Στις 11:27 το πρωί και στις 16:59 το απόγευμα.

Άξιο επίσης αναφοράς είναι και το ότι η ειδική διαδρομή 2 και 6 στα Λεύκαρα παίρνει την ονομασία «Γιώργος Κυπριανού» εις μνήμη του νεαρού θιασώτη των αγώνων ράλι Γιώργου Κυπριανού, γιού του γνωστού πρωταθλητή και νικητή του Ράλι Κύπρος, Κύπρου Κυπριανού και της Νίτσας Κυπριανού που για δεκαετίες υπηρέτησαν το άθλημα. Και αυτό μέσα στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του Ράλι Κύπρος για την οδική ασφάλεια. Έπαθλο θα δοθεί στο πρώτο Κυπριακό πλήρωμα που θα γράψει τον καλύτερο χρόνο στη διαδρομή αυτή.

Μετά τη διανυκτέρευση στη Λευκωσία τα πληρώματα θα ξεκινήσουν την Κυριακή για τις υπόλοιπες έξι ειδικές διαδρομές του αγώνα. Οι δύο τελευταίες θα αποτελέσουν και φέτος την Love Cyprus Golden Stage προσφέροντας χρηματικά έπαθλα και φέτος στους νικητές. Η ιδιαιτερότητα εδώ είναι ότι οι δύο αυτές διαδρομές θα διεξαχθούν στην περιοχή της ελεύθερης Αμμοχώστου. Το άθροισμα του χρόνου των δύο Golden Stages θα αναδείξει και τους νικητές όπου ο πρώτος θα πάρει €10.000 και από €7.000 το πρώτο Κυπριακό πλήρωμα και το πρώτο πλήρωμα με αυτοκίνητο με κίνηση στους δύο τροχούς. Στη συνέχεια τα πληρώματα θα κατευθυνθούν προς τη ράμπα του τερματισμού που φέτος θα γίνει στo Λιμανάκι της Αγίας Νάπας. Εκεί όπου στις 18:00 θα ολοκληρωθεί και η τριήμερη μάχη με το χρόνο.

 

 

12 Sep, 2025 Ώρα 11:48

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική

Thumbnail

Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.

Close

Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.

Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Close

 

Close

 

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.

 

Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.

Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.

Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).

Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.

Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.

Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.

Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1

Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.

Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.

Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.