Αγορά

04 Jul, 2017 Ώρα 14:54

«Κινητήρας της Χρονιάς» για τρίτη χρονιά ο 1.2 λίτρων PureTech της Peugeot

Thumbnail

Στη 19η Διοργάνωση των βραβείων «Κινητήρας της Χρονιάς» («Engine of the Year») που πραγματοποιήθηκε στη Στουτγάρδη, ο βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων PureTech Turbo της Peugeot αναδείχθηκε από μία διεθνή επιτροπή δημοσιογράφων ως ο «Κινητήρας της Χρονιάς 2017» στην κατηγορία «1,0 -1,4 λίτρων». Μια διάκριση που είναι και η τρίτη συνεχόμενη για ένα απόλυτα πετυχημένο και υπέρ-αποδοτικό κινητήρα ο οποίος κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Française de Mécanique στο Douvrin της Γαλλίας. 

Close

Από το 2014, η παραγωγή του διακεκριμένου βενζινοκινητήρα με απόδοση 110 και 130 ίππων έχει ξεπεράσει τις 850.000 μονάδες και λόγω της αυξημένης ζήτησης στα τέλη του 2017 θα ξεκινήσει η κατασκευή του και στο εργοστάσιο Trémery (επίσης στη Γαλλία). Με αυτή την προσθήκη, η παραγωγή του εν λόγω κινητήρα θα διπλασιαστεί, έτσι ώστε από το 2019 να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο μονάδες σε ετήσια βάση.  Ο κινητήρας 1,2 PureTech Turbo στις εκδόσεις 110 και 130 ίππων τοποθετείται σε περισσότερα από 90 μοντέλα και εκδόσεις που διατίθενται σε 70 και πλέον χώρες. Παράλληλα, στην ευρωπαϊκή αγορά, ο κινητήρας1,2 PureTech αντιπροσωπεύει για τον Όμιλο PSA το ένα τρίτο επί του συνόλου των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Άξιο αναφοράς είναι και το ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας διακρίθηκε και με το ολοκαίνουργιο Peugeot 3008, το οποίο απέσπασε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς («European Car of the Year 2017»).

Close

Διακεκριμένος για την αποδοτική και ελαστική του λειτουργία, ακόμη και στις πιο χαμηλές στροφές, ο κινητήρας 1,2 PureTech συνεχίζει να προσφέρει ασυναγώνιστες επιδόσεις και από τα τέλη του 2017 ακόμη χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση καυσίμου (έως 4%). Συγκεκριμένα, έχουν γίνει επεμβάσεις όπως η εισαγωγή ενός φίλτρου μικροσωματιδίων για τη μείωση των εκπομπών CO2 πάνω από 75% και μείωση των μηχανικών τριβών και εισαγωγή ενός νέου turbo. Επίσης, μειώθηκαν οι διαστάσεις του κινητήρα για βελτιώση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου.

Για τη βράβευση αυτή, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Group PSA δήλωσε πως: «Με αυτή τη διάκριση επιβεβαιώνεται η εξαιρετική ποιότητα και απόδοση των βενζινοκινητήρων μας. Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να τους κάνουμε αποδοτικότερους και ακόμη πιο φιλικούς προς το περιβάλλον, ανταποκρινόμενοι στην πρόκληση της ακόμη καλύτερης διαχείρισης των διαθέσιμων ενεργειακών πόρων».

Close
30 Apr, 2024 Ώρα 13:47

Η νέα BMW X2 με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και αμιγώς ηλεκτρική από τον Όμιλο Πηλακούτα

Thumbnail

Η BMW X2 είναι το μοντέλο που εισήγαγε για πρώτη φορά την έννοια του Sports Activity Coupé (SAC) στην premium compact κατηγορία. Τώρα, τη σκυτάλη παραλαμβάνει η δεύτερη γενιά με ακόμα πιο ξεχωριστή σε εμφάνιση, πιο σπορ και  σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Σημαντικότερο όμως είναι και η προσθήκη της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης  iΧ2, που προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή.

Close

Η νέα BMW X2 υιοθετεί μια ξεχωριστή σχεδίαση που την καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμη ως ένα καθαρόαιμο Sports Activity Coupé (SAC). Έχει μεγαλώσει κατά 194 χιλιοστά σε μήκος σε σχέση με την προκάτοχό της, φτάνοντας τα 4.554 χιλιοστά, κατά 21 χιλιοστά σε πλάτος (στα 1.845 χιλιοστά) και κατά 64 χιλιοστά σε ύψος (στα 1.590 χιλιοστά). Επιπλέον, το μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια αυξάνουν την ευρυχωρία τόσο στο εσωτερικό όσο και για τις αποσκευές και τώρα διαθέτει μέγιστη χωρητικότητα στα 560 - 1.470 λίτρα. Αντίθετα, η BMW iX2 προσφέρει από 525 μέχρι 1.400 λίτρα χωρητικότητα.

 

Close

 

Στον εξωτερικό σχεδιασμό, πέραν από τον κουπέ του χαρακτήρα, ξεχωρίζει η μπροστινή μάσκα – σήμα κατατεθέν των σύγχρονων μοντέλων της BMW – και τα LED φωτιστικά σώματα. Για πρώτη φορά στην premium compact κατηγορία – διατίθεται με προαιρετικό φωτισμό περιγράμματος BMW Iconic Glow ενώ προαιρετικά περιλαμβάνονται οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED με αντιθαμβωτική δέσμη matrix για τη μεγάλη σκάλα.

Close

Η νέα BMW X2 διαθέτει ένα μοντέρνο, premium εσωτερικό πάντα στα πρότυπα ποιότητα και φινιρίσματος του Γερμανικού εργοστασίου.

 

 

Ξεχωρίζει ο λεπτός πίνακας οργάνων, που φιλοξενεί την κυρτή οθόνη BMW Curved Display, πλαισιώνεται στην καμπίνα από ένα "αιωρούμενο" υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πίνακα ελέγχου. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει τώρα έναν αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που προστατεύει οδηγό και συνοδηγό, αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, σπορ δερμάτινο τιμόνι όπως και η αυτόματη λειτουργία της πίσω πόρτας.

Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί επίσης να επιλέξει σπορ καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση, λειτουργία μνήμης, οσφυϊκή υποστήριξη και λειτουργία μασάζ. 

Παράλληλα, διαθέτει την πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive με τεχνολογία ταχείας πρόσβασης QuickSelect. Βασίζεται στο BMW Operating System 9 και συνδυάζεται με την κυρτή οθόνη BMW Curved Display και το BMW Intelligent Personal Assistant. Έχει ρυθμιστεί προσεκτικά για να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής και φωνητικών εντολών σε φυσική γλώσσα.

 

 

Ο αριθμός των διαθέσιμων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ψηφιακών υπηρεσιών έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Τρεις αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης και diesel με επτατάχυτο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη συνθέτουν τη γκάμα της νέας γενιάς Χ2. Αρχή με την έκδοση X2 sDrive20i που εφοδιάζεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V απόδοσης 170 ίππων. Στη συνέχεια ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας diesel της BMW X2 sDrive18d έχει αναβαθμιστεί αποδίδοντας 150 ίππους και 360 Nm ροπής. Στην κορυφή των εκδόσεων με θερμικό κινητήρα βρίσκεται η νέα M35i xDrive, με τα μοναδικά σχεδιαστικά και οδηγικά χαρακτηριστικά  Μ. Διαθέτει ένα δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 300 ίππων και 400 Nm ροπής ενώ επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα. Η ειδική ρύθμιση του πλαισίου M συνεργάζεται με την έξυπνη τετρακίνηση BMW xDrive εξασφαλίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις. 

Η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX2 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Αρχικά η iX2 eDrive20 με κίνηση τους δύο τροχούς 204 ίππων και 250 Nm ροπής που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία στα 435 χιλιόμετρα. Αντίθετα η δεύτερη επιλογή αφορά την τετρακίνητη X2 xDrive30 που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες - μία στον εμπρός άξονα και μία στον πίσω. Αποδίδει 313 ίππους και ροπή στα 494 Nm. Παράλληλα, εξασφαλίζει αυτονομία 417 - 449 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας και η λειτουργία MAX RANGE συμβάλλουν επίσης στην εξαιρετική αυτονομία.