Ειδήσεις

25 Jul, 2017 Ώρα 14:39

To λεξικό των SUV, crossover και off road μοντέλων

Thumbnail

Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ ενός SUV, ενός μοντέλου εκτός δρόμου ή ενός crossover και πόσο ευκρινή είναι τα διαχωριστικά σύνορα μεταξύ των συγκεκριμένων υποκατηγοριών; Aν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε αυτό το ερώτημα, μην απογοητεύεστε, γιατί πολύ απλά είναι πολύ δύσκολο να περιγράψεις με ακρίβεια κάθε μία από τις προαναφερόμενες κατηγορίες και υποκατηγορίες αυτοκινήτων.

Close

Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Από την μία πλευρά δεν υπάρχουν απόλυτοι κανόνες για την κατηγοριοποίηση τέτοιων μοντέλων και από την άλλη μας δυσκολεύουν και οι ίδιοι οι αυτοκινητοκατασκευαστές με νέες δημιουργίες, οι οποίες προκύπτουν μέσα από ολοένα και  πιο απίθανους συνδυασμούς.

Εμείς πάντως θα αποτολμήσουμε μία περιγραφή των βασικών χαρακτηριστικών ενός SUV, ενός μοντέλου εκτός δρόμου και ενός crossover, πάντα με τη διευκρίνιση ότι τα σύνορα μεταξύ τους είναι θολά.

Close

Εκτός δρόμου όχημα

Τα μοντέλα εκτός δρόμου ή off road, όπως έχουν καθιερωθεί διεθνώς, είναι οχήματα με πολλές δυνατότητες στο χώμα. Στα βασικά χαρακτηριστικά τους περιλαμβάνεται η τετρακίνηση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η ύπαρξη τουλάχιστον ενός μπλοκέ διαφορικού για να μας ξελασπώνει σε δύσκολες συνθήκες και διάφορες προστατευτικές ποδιές του αμαξώματος. Εξάλλου ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο off road εφοδιάζεται με σαζμάν με υποκλιμάκωση (κοντές σχέσεις) και έχει τη δυνατότητα να διασχίζει ποτάμια συγκεκριμένου βάθους χωρίς να εισρέει νερό στο μηχανικά μέρη του. Τυπικά μοντέλα εκτός δρόμου είναι για παράδειγμα το Jeep Wrangler, το Suzuki Vitara, το Land Rover Defender και η Mercedes G-class. Ορισμένες φορές χρησιμοποιούμε το όνομα Jeep για όλα τα off road μοντέλα, πρόκειται όμως για λάθος, καθώς η Jeep είναι απλά η μάρκα, που γέννησε τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.

Close

Sport Utility Vehicle (SUV)

Η ελληνική ορολογία για τα SUV είναι μοντέλα ελεύθερου χρόνου και εννοούμε τα οχήματα που υιοθετούν συνήθως πολλά χαρακτηριστικά των μοντέλων εκτός δρόμου, όπως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, κάποια προστατευτικά του πατώματος και περιμετρικά του αμαξώματος και έντονο σχήμα στα φτερά. Συχνά εφοδιάζονται και με σύστημα τετρακίνησης, ωστόσο αυτό δεν αποτελεί κανόνα, μάλιστα σε πολλές χώρες είναι η πλειοψηφία των SUV εμπροσθοκίνητα. Κλασσικά SUV είναι π.χ. το Nissan Qashqai, το Peugeot 3008 και το Renault Kadjar.

Crossover μοντέλα

Το όνομα μιλά από μόνο του, αφού περιγράφει εύστοχα τη διασταύρωση δύο κλασικών κατηγοριών σε ένα όχημα. Μπορεί για παράδειγμα να είναι ένα station wagon με τετρακίνηση και χαρακτηριστικά ενός SUV, όπως η Skoda Octavia Scout και το Volvo XC70. Mπορεί όμως να είναι και η εμπροσθοκίνητη παραλλαγή ενός SUV, όπως το Peugeot 2008, το οποίο χαρακτηρίζει η ίδια η εταιρεία ως crossover. Στα crossover συγκαταλέγονται και τα μοντέλα, τα οποία συνδυάζουν στοιχεία SUV και Coupe και έχουν γίνει πλέον πολύ της μόδας, όπως η Mercedes GLC Coupe.

06 May, 2025 Ώρα 10:26

Akio Toyoda: «Ένα sport αυτοκίνητο πρέπει να κάνει θόρυβο και να μυρίζει βενζίνη»

Thumbnail

Ο Akio Toyoda (εγγονός του ιδρυτή της μάρκας και σημερινός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου) έχει δηλώσει και αποδείξει πως είναι γνήσιος petrolhead. Αρχικά ο ίδιος είναι ο λόγος που η Toyota έχει πλέον να προσφέρει πολλές sport εκδόσεις μοντέλων, ενώ παράλληλα συμμετέχει ως οδηγός και σε  αγώνες αντοχής, όπως ο 24ωρος αγώνας του Nurburgring.

Close

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο ισχυρός άντρας της Toyota, δήλωσε «Για εμένα, ένα σπορ αυτοκίνητο πρέπει να μυρίζει βενζίνη και να έχει θορυβώδη κινητήρα». Ενώ πάντα προσγειωμένος και ρεαλιστής, συνέχισε λέγοντας «Πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι μέσα στην Toyota που θα παθιάζονται με την ανάπτυξη ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων».

Ο Toyoda είναι εδώ και καιρό υποστηρικτής των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τόσο για καθημερινά επιβατικά οχήματα όσο και για οχήματα υψηλών επιδόσεων. Τα σχόλιά του υποστηρίζονται από τις μακροχρόνιες φήμες για την αναβίωση των Toyota Celica και MR2, τα οποία θα προστεθούν στην συνεχώς αυξανόμενη γκάμα των σπορ αυτοκινήτων Gazoo Racing της μάρκας.

Close

Η απροθυμία του Toyoda να κατασκευάσει τα σπορ αυτοκίνητα της μάρκας του ως EV, ίσως δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένης της απροθυμίας του να αγωνιστεί με οχήματα που κινούνται με μπαταρία.

Όταν ρωτήθηκε αν θα συμμετείχε ποτέ σε μια σειρά αγώνων EV, ο Toyoda δήλωσε στο Automotive News ότι είναι απίθανο να τον δούμε στην πίστα χωρίς βενζινοκινητήρα.«Όχι! Δεν είναι συναρπαστικό, γιατί δεν θα μπορείς να κάνεις τον γύρο της πίστας για περισσότερο από μία ώρα», δήλωσε ο Toyoda.

Close

“Το είδος των αγώνων στους οποίους συμμετέχω είναι κυρίως αγώνες αντοχής, οπότε με τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα, δεν πρόκειται να είναι ένας αγώνας των αυτοκινήτων. Είναι ένας αγώνας του χρόνου φόρτισης ή της ανταλλαγής μπαταριών ή κάτι τέτοιο. Ο οδηγός θα πρέπει να αναλάβει αυτή την πρόκληση. Αυτή είναι η δουλειά “.

Παρά την απροθυμία του να αγωνιστεί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο Toyoda έχει οδηγήσει πιλοτικά αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο, στο οποίο η Toyota έχει επενδύσει ως εναλλακτική λύση στη βενζίνη.

Ο Toyoda πιστεύει ότι η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να είναι μία εναλλακτική και όχι μονόδρομος, λέγοντας πως ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο, τα EV θα αποτελούν το 30% της αγοράς και όχι το100% που «κυνηγά» η Ε.Ε.