Ειδήσεις

25 Jul, 2017 Ώρα 14:39

To λεξικό των SUV, crossover και off road μοντέλων

Thumbnail

Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ ενός SUV, ενός μοντέλου εκτός δρόμου ή ενός crossover και πόσο ευκρινή είναι τα διαχωριστικά σύνορα μεταξύ των συγκεκριμένων υποκατηγοριών; Aν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε αυτό το ερώτημα, μην απογοητεύεστε, γιατί πολύ απλά είναι πολύ δύσκολο να περιγράψεις με ακρίβεια κάθε μία από τις προαναφερόμενες κατηγορίες και υποκατηγορίες αυτοκινήτων.

Close

Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Από την μία πλευρά δεν υπάρχουν απόλυτοι κανόνες για την κατηγοριοποίηση τέτοιων μοντέλων και από την άλλη μας δυσκολεύουν και οι ίδιοι οι αυτοκινητοκατασκευαστές με νέες δημιουργίες, οι οποίες προκύπτουν μέσα από ολοένα και  πιο απίθανους συνδυασμούς.

Εμείς πάντως θα αποτολμήσουμε μία περιγραφή των βασικών χαρακτηριστικών ενός SUV, ενός μοντέλου εκτός δρόμου και ενός crossover, πάντα με τη διευκρίνιση ότι τα σύνορα μεταξύ τους είναι θολά.

Close

Εκτός δρόμου όχημα

Τα μοντέλα εκτός δρόμου ή off road, όπως έχουν καθιερωθεί διεθνώς, είναι οχήματα με πολλές δυνατότητες στο χώμα. Στα βασικά χαρακτηριστικά τους περιλαμβάνεται η τετρακίνηση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η ύπαρξη τουλάχιστον ενός μπλοκέ διαφορικού για να μας ξελασπώνει σε δύσκολες συνθήκες και διάφορες προστατευτικές ποδιές του αμαξώματος. Εξάλλου ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο off road εφοδιάζεται με σαζμάν με υποκλιμάκωση (κοντές σχέσεις) και έχει τη δυνατότητα να διασχίζει ποτάμια συγκεκριμένου βάθους χωρίς να εισρέει νερό στο μηχανικά μέρη του. Τυπικά μοντέλα εκτός δρόμου είναι για παράδειγμα το Jeep Wrangler, το Suzuki Vitara, το Land Rover Defender και η Mercedes G-class. Ορισμένες φορές χρησιμοποιούμε το όνομα Jeep για όλα τα off road μοντέλα, πρόκειται όμως για λάθος, καθώς η Jeep είναι απλά η μάρκα, που γέννησε τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.

Close

Sport Utility Vehicle (SUV)

Η ελληνική ορολογία για τα SUV είναι μοντέλα ελεύθερου χρόνου και εννοούμε τα οχήματα που υιοθετούν συνήθως πολλά χαρακτηριστικά των μοντέλων εκτός δρόμου, όπως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, κάποια προστατευτικά του πατώματος και περιμετρικά του αμαξώματος και έντονο σχήμα στα φτερά. Συχνά εφοδιάζονται και με σύστημα τετρακίνησης, ωστόσο αυτό δεν αποτελεί κανόνα, μάλιστα σε πολλές χώρες είναι η πλειοψηφία των SUV εμπροσθοκίνητα. Κλασσικά SUV είναι π.χ. το Nissan Qashqai, το Peugeot 3008 και το Renault Kadjar.

Crossover μοντέλα

Το όνομα μιλά από μόνο του, αφού περιγράφει εύστοχα τη διασταύρωση δύο κλασικών κατηγοριών σε ένα όχημα. Μπορεί για παράδειγμα να είναι ένα station wagon με τετρακίνηση και χαρακτηριστικά ενός SUV, όπως η Skoda Octavia Scout και το Volvo XC70. Mπορεί όμως να είναι και η εμπροσθοκίνητη παραλλαγή ενός SUV, όπως το Peugeot 2008, το οποίο χαρακτηρίζει η ίδια η εταιρεία ως crossover. Στα crossover συγκαταλέγονται και τα μοντέλα, τα οποία συνδυάζουν στοιχεία SUV και Coupe και έχουν γίνει πλέον πολύ της μόδας, όπως η Mercedes GLC Coupe.

15 May, 2024 Ώρα 13:00

Μετά από 5 εκατ. χιλιόμετρα δοκιμών, έτοιμη για παρουσίαση η πρώτη υβριδική Porsche 911 στην ιστορία

Thumbnail

Η Porsche γράφει ιστορία καθώς για πρώτη φορά η 911 έρχεται με υβριδικό σύνολο και η εταιρία υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις και ακόμα πιο σπορ αντιδράσεις.

Close

 

 

Περισσότερα από πέντε εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών

«Για πρώτη φορά στην 61χρονη ιστορία της εταιρίας, εγκαθίσταται ένα υβριδικό σύστημα κίνησης σε μια 911 για το δρόμο. Αυτό το καινοτόμο υβριδικό σύστημα επιδόσεων κάνει την 911 ακόμα πιο δυναμική”, λέει ο Frank Moser, Αντιπρόεδρος των μοντέλων 911 και 718. «Δεν αφήσαμε τίποτα στην τύχη κατά τη διάρκεια της εξέλιξης και δοκιμάσαμε τη νέα 911 κάτω από κάθε είδους συνθήκες σε όλο τον κόσμο. Από το παγωμένο κρύο μέχρι την καυτή ζέστη, όπως συνέβη κατά τα τελευταία στάδια των δοκιμών στο Ντουμπάι.

 

Close

 

Είτε με υψηλό φορτίο του συστήματος μετάδοσης κίνησης στις απαιτητικές συνθήκες των ορεινών περασμάτων, είτε με την κίνηση στο stop-and-go ενός αστικού περιβάλλοντος, η νέα 911 ξεπέρασε με άνεση ακόμα και τις πιο δύσκολες προκλήσεις. Συνολικά, οι μηχανικοί και οι οδηγοί δοκιμών συμπλήρωσαν περισσότερα από πέντε εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης για την ανάπτυξη.»

Πιο γρήγορη από την προκάτοχό της στο Nürburgring κατά 8,7 δευτερόλεπτα

Οι δοκιμές και η ρύθμιση στο Nürburgring είχαν πάντα ιδιαίτερη σημασία κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της 911. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο πρεσβευτής οδηγός της Porsche, Jörg Bergmeister, ολοκλήρωσε έναν γύρο σε 7:16,934 λεπτά – 8,7 δευτερόλεπτα ταχύτερα από την αντίστοιχη έκδοση του προηγούμενου μοντέλου. Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με τα στάνταρ ελαστικά δρόμου, καθώς και με το κιτ αεροδυναμικής με σταθερή πίσω αεροτομή που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός για αρκετές γενιές μοντέλων τώρα, και το οποίο παρέχει αυξημένη κάθετη δύναμη σε υψηλές ταχύτητες.

 

 

Λεπτομέρειες για το υβριδικό σύστημα κίνησης δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές. Η Porsche μάς λέει ότι στοχεύει στις επιδόσεις, κάτι που απέδειξε και ο χρόνος στην πίστα.

Όλα θα αποκαλυφθούν στις 28 Μαΐου. Βεβαιωθείτε ότι θα επιστρέψετε σε 15 ημέρες, όπου θα σας έχουμε όλες τις λεπτομέρειες.