Τεχνολογία

10 Apr, 2019 Ώρα 19:00

Βλέπει και χτίζει το μέλλον η FCA (Fiat - Chrysler)

Thumbnail

Επιβεβαιώνοντας τη συνεπή εστίαση της στην έρευνα και εξέλιξη, η Fiat Chrysler Automobiles, θα συμμετέχει σε δύο νέα πρωτοποριακά προγράμματα. Το πρώτο εστιάζει στην εκπαίδευση της νέας γενιάς μηχανολόγων αυτοκινήτου, ενώ το δεύτερο -σε συνεργασία με το διάσημο ερευνητικό κέντρο CERN- σκοπεύει να κάνει προσβάσιμη τη γνώση και την υψηλή τεχνολογία στο ευρύ κοινό.

Close

 

Η νέα γενιά μηχανολόγων

Close

Σε συνεργασία με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα University of Modena - Reggio Emilia και University of Trendo, η FCA υποστηρίζει ένα νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, σκοπός του οποίου είναι να προετοιμάσει τη νέα γενιά μηχανολόγων αυτοκινήτου, οι οποίοι θα εργαστούν σε ένα περιβάλλον όπου η συνδεσιμότητα και η αυτόνομη οδήγηση θα αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά των οχημάτων. Το ερευνητικό κέντρο της FCA (CRF), χάρη στις προηγμένες εγκαταστάσεις του και την υψηλή τεχνογνωσία του προσωπικού, θα παρέχει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε οι νέοι μηχανολόγοι να εξελίξουν τις γνώσεις τους.

 

Close

Ο εκδημοκρατισμός της τεχνολογικής γνώσης

Επίσης η FCA υποστηρίζει το πρόγραμμα Science Gateway του ερευνητικού κέντρου CERN, σκοπός του οποίου είναι να δημιουργήσει μια νέα εγκατάσταση, η οποία θα φέρει το ευρύ κοινό σε επαφή με την τεχνολογική γνώση. Η νέα εγκατάσταση έχει σχεδιαστεί από το γνωστό αρχιτεκτονικό γραφείο Renzo Piano Building Workshop, με βασικό χρηματοδότη να αποτελεί το FCA Foundation. Η πρόθεση του CERN να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να έρθει σε επαφή με την εκπαίδευση διάφορων τεχνολογικών πεδίων, είναι σε απόλυτη συμφωνία με τη φιλοσοφία της FCA που εξελίσσει προηγμένες λύσεις και τις κάνει διαθέσιμες στο ευρύ κοινό. Το κτήριο θα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό εργαστηρίων, αμφιθεάτρων καθώς και ειδικούς χώρων που θα πραγματοποιούνται θεματικές εκθέσεις. Τα στοιχεία που αφορούν στην κατασκευή της νέας κτηριακής εγκατάστασης είναι εντυπωσιακά με το ίχνος εδάφους της κατασκευής να είναι 7.000τ.μ., ενώ το κόστος για την αποπεράτωση του έργου θα φτάσει τα 79εκ. ελβετικά φράγκα (η συμβολή του FCA Foundation είναι 45εκ. ελβετικά φράγκα).

 

06 May, 2025 Ώρα 10:02

H διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Thumbnail

Σε ποιες περιπτώσεις οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά και πότε με την ίδια φορά; Η τετραδιεύθυνση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εκτινάξει την οδηγική του συμπεριφορά και αποτελεί μια τεχνολογία που ποτέ δεν έμελλε να είναι προνόμιο μόνο των ακριβών supercars.

Close

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τριάντα χρόνια, όταν οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν στο Prelude του 1988 να εισαγάγουν σύστημα διεύθυνσης και για τους πίσω τροχούς. Μια τεχνολογία που βελτίωνε σε απίστευτο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, όμως τελικά ποτέ δεν πέρασε στη μαζική γραμμή παραγωγής λόγω… κακού marketing.

Ανά χρονικά διαστήματα εταιρείες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα επιδόσεών τους με τετραδιεύθυνση, όπως π.χ. το Renault Megane RS. Όμως, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης;

Close

Παθητική τετραδιεύθυνση: Αποτελεί την πιο απλή περίπτωση στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Με αυτόν τον τρόπο (ακόμα και με τις 2 ή 3 μοίρες κλίσης) μειώνεται σε τεράστιο βαθμό η πιθανότητα υπερστροφής.

Ενεργητική τετραδιεύθυνση: Μια πιο πολύπλοκη διαδικασία, που έχει όμως και θεαματικά αποτελέσματα και μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να πετύχει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ώστε ακόμα και απότομοι ελιγμοί, να γίνουν πιο ασφαλείς.

Close