Τεχνολογία

03 Jun, 2019 Ώρα 18:06

Crash test... για κράνη ποδηλάτου

Thumbnail

Δύο σουηδικές εταιρείες, η Volvo και η POC (μάρκα σπορ εξοπλισμού ασφαλείας) ξεκίνησαν τη συνεργασία τους για την πραγματοποίηση μιας σειράς δοκιμών σύγκρουσης ανάμεσα σε αυτοκίνητα και κράνη ποδηλάτου. Οι δοκιμές αποτελούν τμήμα ενός νέου επαναστατικού ερευνητικού προγράμματος για την περαιτέρω προστασία των δικυκλιστών.

Close

_

Τα ατυχήματα ανάμεσα σε ποδήλατα και οχήματα συχνά οδηγούν σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volvo έχει μια στρατηγική για την πλήρη αποφυγή αυτού του τύπου ατυχημάτων με τη βοήθεια τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας.

Close

Η ανίχνευση ποδηλατών με πλήρως αυτόματο φρενάρισμα χρησιμοποιεί κάμερες και ραντάρ στο αυτοκίνητο για να εντοπίσει ποδηλάτες, προειδοποιεί τον οδηγό για μία επικείμενη σύγκρουση και εφαρμόζει τα φρένα εφόσον απαιτείται περαιτέρω δράση. Είναι μια εξέλιξη των συστημάτων αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και ανίχνευσης πεζών της Volvo, εναρμονισμένη με το όραμα της σουηδικής εταιρείας για την ασφάλεια.

_

Close

Κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών, κράνη ποδηλάτου της POC εφαρμόζονται σε κεφάλια ανδρεικέλων (crash dummies) που προσαρμόζονται σε μία πλατφόρμα δοκιμών, από την οποία εκτοξεύονται προς διάφορα σημεία του καπό ενός στατικού αυτοκινήτου της Volvo, με διαφορετικές ταχύτητες και σε διαφορετικές γωνίες, προκειμένου να καταγραφούν ποικίλες μετρήσεις.

Τα αποτελέσματα του ερευνητικού προγράμματος θα βοηθήσουν την POC να κάνει ασφαλέστερα τα κράνη της, ώστε να παρέχουν μεγαλύτερη προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης με αυτοκίνητο, ενώ οι δοκιμές θα προσφέρουν επίσης πολύτιμη γνώση στη Volvo για τους συγκεκριμένους τύπους ατυχημάτων. Η γνώση αυτή θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια για την εξέλιξη λύσεων ασφαλείας.

 

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.