H Volvo Cars συνεχίζει να πρωτοπορεί στο χώρο της εφαρμοσμένης τεχνολογίας μέσα στα αυτοκίνητά της, προσφέροντας στους πελάτες της την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Η Volvo Cars εισάγει την τεχνολογία φωτορεαλιστικής απεικόνισης στα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της, μέσω μίας νέας συνεργασίας με την Epic Games. Οι δύο εταιρείες συμπράττουν για να φέρουν τη μηχανή παιχνιδιών της Epic, Unreal Engine, στα επόμενα μοντέλα Volvo, ώστε να προσφέρουν γραφικά ασύγκριτα υψηλής ποιότητας μέσα στην καμπίνα.
Η Epic Games είναι εταιρεία με ηγετική θέση στα πεδία της διαδραστικής ψυχαγωγίας και του λογισμικού, ευρύτερα γνωστή από το Fortnite, ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια στον κόσμο. Η Epic Games αναπτύσσει επίσης το Unreal Engine, που θεωρείται ευρέως το πιο προηγμένο εργαλείο δημιουργίας υπερσύγχρονων τρισδιάστατων απεικονίσεων. Eκτός των παιχνιδιών, το Unreal Engine βρίσκει εφαρμογές σε διάφορους άλλους τομείς. Η Volvo Cars θα το χρησιμοποιήσει για την ανάπτυξη ψηφιακών interface και για την απόδοση γραφικών σε πραγματικό χρόνο μέσα στα αυτοκίνητά της.
Η Volvo Cars είναι η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που θα κάνει χρήση του Unreal Engine στην ανάπτυξη του Human Machine Interface (HMI: Διεπαφή Ανθρώπου-Μηχανής). Πιο συγκεκριμένα, σε πρώτη φάση θα εστιάσει στο Driver Information Module (DIM: Ενότητα Πληροφόρησης Οδηγού - Πίνακας Οργάνων), μία από τις οθόνες της καμπίνας που παρέχει στον οδηγό τις πληροφορίες που χρειάζεται αλλά και λειτουργίες infotainment. Στα μοντέλα Volvo επόμενης γενιάς, οι πελάτες θα απολαμβάνουν οθόνες με εντυπωσιακά γραφικά υψηλής ποιότητας. Χάρη σε αυτές τις τεχνολογίες, το σύστημα infotainment επόμενης γενιάς της Volvo Cars θα είναι πάνω από δύο φορές πιο γρήγορο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ η παραγωγή γραφικών και η επεξεργασία μέσα στην καμπίνα θα είναι έως και δέκα φορές ταχύτερη.
Μεταγενέστερα, η εταιρεία προβλέπει ότι το Unreal Engine θα προσφέρει επιπλέον δυνατότητες προόδου και σε άλλες τεχνολογίες των νέων μοντέλων Volvo, καθώς οι μηχανικοί της Volvo Cars συνεχίζουν να διερευνούν νέες εφαρμογές για αυτήν αλλά και για άλλες τεχνολογικές πλατφόρμες που βασίζονται σε λογισμικό, έχοντας πάντοτε την ασφάλεια ως ζωτική προτεραιότητα.
Στόχος της Volvo Cars είναι έως τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας να αναπτύσσει in-house το ήμισυ του συνόλου του λογισμικού που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητά της, και για αυτό προχωρά σε εκτεταμένες προσλήψεις στο πεδίο της ανάπτυξης λογισμικού. Με την ένταξή τους στην εταιρεία, οι ταλαντούχοι προγραμματιστές έχουν πολλές ευκαιρίες να εργαστούν πάνω σε νέες συναρπαστικές και πρωτοποριακές εφαρμογές και πλατφόρμες.
Κλιματισμός αυτοκινήτου: Τα 5 λάθη που κάνουμε
Η χρήση του air condition θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην πόλη και έξω από αυτήν. Έρευνες του Πανεπιστημίου του Αμβούργου στο τμήμα Integrated Earth and Climate System Sciences (SICSS), έδειξαν πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία υπερβαίνει τους 35°C ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα, του οδηγού.
Η υπομονή μπορεί να είναι αρετή για όσους θέλουν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στην οδήγηση. Η αύξηση της θερμοκρασίας όμως, μπορεί να την εξαντλήσει και να επηρεάσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού.
Σύμφωνα με έρευνα που έκανε το πανεπιστήμιο Ramon Llull University της Βαρκελώνης σε συνεργασία με την Seat, συνηθισμένα λάθη στη χρήση του κλιματισμού -συμπεριλαμβανομένης της άμεσης ενεργοποίησης του συστήματος στο μέγιστο της δύναμής του- θα μπορούσε να μειώσει την αποτελεσματικότητά του, με αποτέλεσμα να διατηρούνται υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό και να έχουμε πιθανή αφυδάτωση.
Μια διαφορά μόλις 10°C–35°C σε σύγκριση με 25°C -εντός της καμπίνας των επιβατών μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%- ισοδύναμο με μέτρηση αλκοόλ στο αίμα 0,05% που αντιστοιχεί στο όριο της Σκωτίας (στην Ελλάδα, το όριο για να θεωρείται κάποιος οδηγός υπό την επήρεια μέθης βρίσκεται στα 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εισπνεόμενου αέρα).
Οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν τρία χρόνια αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού κάθε μοντέλου. Αυτός ο χρόνος χρησιμοποιείται για τη μελέτη της γεωμετρίας των αγωγών και των αεραγωγών σε 3D, με εικονικές προσομοιώσεις που εκτελούνται για να προβλέψουν πώς θα ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο.
Εάν οι πίσω επιβάτες λένε ότι δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αγωγοί αέρα μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Δεν είναι θέμα θερμοκρασίας, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο. Οι αγωγοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω, όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων.
Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες έχουν εκτοξευθεί πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα στον ήλιο μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Για να βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας της καμπίνας πριν ξεκινήσετε και ενώ κινείστε βρήκαμε τα πιο συνηθισμένα λάθη στην χρήση του κλιματισμού που κάνουν/νουμε:
Ενεργοποιούμε στο φουλ τον κλιματιστικό μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο
Όταν μπαίνουμε σε ένα ζεστό αυτοκίνητο, είναι δελεαστικό να ενεργοποιήσουμε το air-condition στο μέγιστο. Ωστόσο, αν το κάνουμε χωρίς να ανοίξουμε τα παράθυρα, απλώς θα ανακυκλωθεί ο ζεστός αέρας. Ανοίξτε τις πόρτες, χαμηλώστε τα παράθυρα για ένα ή δύο λεπτά. Κλείσετε τις πόρτες ξεκινήστε και ανοίξτε το A/C.
Ανακύκλωση στο on
Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», στο σύστημα, το οποίο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση και πόσο θα αυξήσει την ένταση.
Ανοίγουμε τον κλιματισμό το πρωί
Μερικά καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά, αλλά είναι καλή ιδέα να ανοίξουμε το A/C για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων, όταν αυξάνεται η εξωτερική θερμοκρασία.
Στρέφουμε τους αεραγωγούς προς το μέρος μας
Είναι δελεαστικό αλλά εμποδίζει το αυτοκίνητο να έχει ομοιόμορφη κατανομή της ροής του αέρα. Αν τους έχετε στραμμένους προς τα πάνω επιτρέπετε στον δροσερό αέρα να εξαπλωθεί πιο αποτελεσματικά γύρω από το αυτοκίνητο και να φτάσει σε όλους τους επιβάτες.
Δεν κάνουμε τακτική συντήρηση
Ακριβώς όπως τα λάδια, τα ελαστικά ή τα φρένα, το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση. Η μη αλλαγή των βουλωμένων φίλτρων αέρα καμπίνας κάθε 10.000 έως 15.000 χλμ., μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματική λειτουργία του κλιματιστικού μας. Περίπου τα δύο τρίτα των οδηγών δεν γνωρίζουν τους κινδύνους υψηλότερων θερμοκρασιών και αφυδάτωσης, που μπορεί να προκαλέσει κόπωση, ζάλη, πονοκεφάλους και μειωμένο χρόνο αντίδρασης.