Τεχνολογία

22 Aug, 2019 Ώρα 19:55

H Fiat αλλάζει τα δεδομένα με τη χρήση πλαστικού

Thumbnail

To πλαστικό σε διάφορες μορφές αποτελεί βασικό υλικό της καθημερινότητας των ανθρώπων. Παρά το πλήθος των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η χρήση του, η παραγωγή, η ανακύκλωση και συνολικά η διαχείριση του μετά το τέλος χρήσης ενός προϊόντος αποτελεί μια ιδιαίτερη περιβαλλοντική πρόκληση. Το πλαστικό σε διάφορες μορφές αποτελεί βασικό συστατικό και για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου, με τη συμμετοχή του να είναι συνεχώς αυξανόμενη λόγω των πολλαπλών πλεονεκτημάτων που προσφέρει. Χαμηλό βάρος, μεγάλη ευελιξία στην παραγωγή πολύπλοκων σχημάτων, δυνατότητα μίξης με άλλα υλικά, το πλαστικό αποτελεί ιδανικό σύμμαχο για τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές.

Close

_

Τα Global Materials Labs (GML) της Fiat Chrysler Automobiles αποτελούν ένα παγκόσμιο οργανισμό με αποκλειστική αποστολή τη δημιουργία και εξέλιξη νέων υλικών για τα οχήματα της FCA. Με συνολικά 16 εργαστήρια σε όλο τον κόσμο και περισσότερους από 350 ερευνητές, σημαντικό μέρος της προσπάθειας αφιερώνεται στη δημιουργία μίας νέας γενιάς πλαστικών που θα διατηρούν τα «παραδοσιακά» πλεονεκτήματα του υλικού, ενώ παράλληλα θα είναι εξαιρετικά φιλικά προς το περιβάλλον.

Close

_

Σε αυτό το επίπεδο τα GML έχουν αναπτύξει μια σειρά τεχνολογιών που δίνουν φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για την παραγωγή, τη χρήση και τελικά την ανακύκλωση των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στα μοντέλα του ομίλου. Σε επίπεδο παραγωγής ήδη μέρος των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα κατασκευάζονται από φυτικές που προέρχονται από καλλιέργειες ή ακόμα και από τα μη βρώσιμα υπολείμματα που προκύπτουν από την επεξεργασία τροφών (π.χ. το κέλυφος από τα αμύγδαλα). Με αυτό τον τρόπο η παραγωγή υλικών όχι μόνο δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, αλλά αντίθετα βοηθά στην ανακύκλωση υλικών που μέχρι σήμερα αντιμετωπίζονταν σαν απλά απορρίμματα.

Close

_

Αντίστοιχα σε επίπεδο ανακύκλωσης εκτός από το μεγάλο ποσοστό υλικών που μπορεί να επεξεργαστεί για μελλοντικές χρήσεις, τα Global Materials Labs της FCA έχουν αναπτύξει βιοδιασπώμενα πλαστικά που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον ακόμα και στην περίπτωση που δεν αποσυρθούν με τους ενδεδειγμένους τρόπους.

Το επόμενο βήμα είναι η χρησιμοποίηση υλικών που θα μειώνουν περεταίρω τη συνολική ποσότητα μάζας πλαστικού που θα απαιτείται για την παραγωγή εξαρτημάτων. Σε αυτό το επίπεδο τα Global Materials Labs έχουν αναπτύξει πλαστικά τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ηλεκτρικά σήματα αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές καλωδιώσεις που χρησιμοποιούνται π.χ. για το φωτισμό και τους αισθητήρες. Με δεδομένο ότι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο διαθέτει περισσότερα από 5χλμ. καλωδιώσεων γίνεται εύκολα αντιληπτό το κέρδος σε επίπεδο αξιοποίησης υλικών και βάρους, ενώ παράλληλα απλούστερη θα γίνει και η διαδικασία συναρμολόγησης και επισκευής ενός οχήματος.

_

 

09 Jan, 2025 Ώρα 08:20

Δές το U9 της BYD να πηδά πάνω από λακκούβες, κινούμενο με 120χλμ./ώρα (βίντεο)

Thumbnail

Tο εντυπωσιακό supercar YangWang U9 (ανήκει στη BYD) κοστίζει 210.000 ευρώ, όντας αμιγώς ηλεκτρικό και με απίθανη ιπποδύναμη στα 1.305 άλογα. Δεν είναι διάσημο μόνο για την απίστευτη ταχύτητα του, αλλά και για το γεγονός πως διαθέτει την πιο εξελιγμένη ανάρτηση στον κόσμο. Μία ανάρτηση που επιτρέπει στο μοντέλο να κινείται ακόμα και με 3 τροχούς αλλά και να χοροπηδάει (αρκετά ψηλά μάλιστα).

Close

Όπως παρουσιάζεται στο βίντεο που ενσωματώνεται παρακάτω, η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να κάνει ολόκληρο το αυτοκίνητο να πηδήξει αρκετά χιλιοστά από το έδαφος. Οι μπροστινοί τροχοί αναδύονται πρώτοι για να βοηθήσουν το U9 να πετάξει στον αέρα, και στη συνέχεια ακολουθούν οι πίσω τροχοί. Αν και το κενό είναι μόνο 2,5 μέτρα, το κείμενο στην οθόνη μας λέει ότι το U9 πήδηξε συνολικά 6 μέτρα. Στη συνέχεια, ακολουθεί μια διαδρομή 4 μέτρων με μεταλλικά καρφιά που καταστρέφουν τα ελαστικά με το καθένα να έχει ύψος 35 χιλιοστά ενώ μετά υπάρχει ένα κομμάτι ίδιου μεγέθους με τέσσερις λωρίδες σκόνης σε έντονο χρώμα.

 

Close

 

Διαφημισμένο από την BYD ως “το πιο προηγμένο σύστημα ελέγχου αμαξώματος παγκοσμίως”, η λεγόμενη ρύθμιση ανάρτησης Disus θα χωριστεί σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες, οι οποίες θα βρουν το δρόμο τους στο εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Υπάρχει το Disus-C, το οποίο ρυθμίζει την απόσβεση με τον έλεγχο της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας του αμορτισέρ, το Disus-A, το οποίο χρησιμοποιεί αμορτισέρ αέρα που μπορεί να ρυθμιστεί έως και 150 χιλιοστά , και το Disus-P, το οποίο είναι “το πρώτο έξυπνο υδραυλικό σύστημα ελέγχου αμαξώματος στον κόσμο” και μπορεί να ελέγχει την εισαγωγή λαδιού του αμορτισέρ, τη βαλβίδα ρύθμισης της απόσβεσης και τη βαλβίδα ρύθμισης της ακαμψίας. Επιπλέον, έχει ρυθμιζόμενη διαδρομή έως και 200 χιλιοστά και μπορεί να ανυψώσει και τους τέσσερις τροχούς ταυτόχρονα ή κάθε τροχό ανεξάρτητα.

Close