Τεχνολογία

06 Mar, 2020 Ώρα 08:44

H ηχητική επένδυση στο ηλεκτρικό BMW Concept i4

Thumbnail

Ο χαρακτήρας του Concept i4 δεν διαμορφώνεται μόνο από τη σχεδίαση, αλλά και από τον καινοτόμο ήχο του. Ο Hans Zimmer συνέθεσε το ηχητικό προφίλ του BMW Concept i4 σε συνεργασία με το σχεδιαστή ήχου της BMW, Renzo Vitale, στο πλαίσιο του BMW IconicSounds Electric. Αυτό θα προσδώσει συναισθηματικό υπόβαθρο στα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW, συνδέοντας τον οδηγό με την προσωπικότητα του οχήματος σε άλλο επίπεδο, μέσω εξατομικευμένων ηχητικών τόνων και χροιών.

Close

_

«Ο Renzo κι εγώ είχαμε την ιδέα να γεφυρώσουμε το παρελθόν και το μέλλον της BMW με τον ήχο του BMW Concept i4», εξηγεί ο Zimmer. «Πιστεύουμε ότι καταφέραμε να δημιουργήσουμε έναν ήχο κλασικό και ταυτόχρονα απρόσμενο που αποπνέει μία ανάλαφρη αίσθηση, όπως ταιριάζει στη μάρκα BMW». Το ηχητικό ρεπερτόριο του BMW Concept i4 περιλαμβάνει ποικίλους ήχους, όπως αυτούς που εκφράζουν το Experience Mode “Core” αλλά και τους έντονους ήχους του “Sport”. Οι ήχοι μιας πόρτας που ανοίγει αλλά και της εκκίνησης του αυτοκινήτου αποτελούν επίσης μέρος του ρεπερτορίου.

Close

Οι Hans Zimmer και Renzo Vitale παρουσίασαν το νέο ήχο ‘start/stop’ στο στούντιο του Zimmer στη Santa Monica, το Νοέμβριο του 2019. Ο ήχος εκκίνησης (start/stop) για όλα τα πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα BMW θα αποτελεί στάνταρ χαρακτηριστικό σε όλο τον κόσμο, από τον Ιούλιο του 2020. «Με τη δυνατότητα που μας δίνεται να σχεδιάσουμε τον ήχο των οχημάτων μας, μπορούμε να διεγείρουμε θετικά συναισθήματα», σχολιάζει ο Vitale. «Ο νέος ήχος εκκίνησης (start/stop) στόχο έχει να ξυπνήσει τον ενθουσιασμό για την οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μόλις ο πελάτης φτάνει στο όχημα και το ταξίδι ξεκινά».

 

Close
09 Jan, 2025 Ώρα 08:20

Δές το U9 της BYD να πηδά πάνω από λακκούβες, κινούμενο με 120χλμ./ώρα (βίντεο)

Thumbnail

Tο εντυπωσιακό supercar YangWang U9 (ανήκει στη BYD) κοστίζει 210.000 ευρώ, όντας αμιγώς ηλεκτρικό και με απίθανη ιπποδύναμη στα 1.305 άλογα. Δεν είναι διάσημο μόνο για την απίστευτη ταχύτητα του, αλλά και για το γεγονός πως διαθέτει την πιο εξελιγμένη ανάρτηση στον κόσμο. Μία ανάρτηση που επιτρέπει στο μοντέλο να κινείται ακόμα και με 3 τροχούς αλλά και να χοροπηδάει (αρκετά ψηλά μάλιστα).

Close

Όπως παρουσιάζεται στο βίντεο που ενσωματώνεται παρακάτω, η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να κάνει ολόκληρο το αυτοκίνητο να πηδήξει αρκετά χιλιοστά από το έδαφος. Οι μπροστινοί τροχοί αναδύονται πρώτοι για να βοηθήσουν το U9 να πετάξει στον αέρα, και στη συνέχεια ακολουθούν οι πίσω τροχοί. Αν και το κενό είναι μόνο 2,5 μέτρα, το κείμενο στην οθόνη μας λέει ότι το U9 πήδηξε συνολικά 6 μέτρα. Στη συνέχεια, ακολουθεί μια διαδρομή 4 μέτρων με μεταλλικά καρφιά που καταστρέφουν τα ελαστικά με το καθένα να έχει ύψος 35 χιλιοστά ενώ μετά υπάρχει ένα κομμάτι ίδιου μεγέθους με τέσσερις λωρίδες σκόνης σε έντονο χρώμα.

 

Close

 

Διαφημισμένο από την BYD ως “το πιο προηγμένο σύστημα ελέγχου αμαξώματος παγκοσμίως”, η λεγόμενη ρύθμιση ανάρτησης Disus θα χωριστεί σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες, οι οποίες θα βρουν το δρόμο τους στο εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Υπάρχει το Disus-C, το οποίο ρυθμίζει την απόσβεση με τον έλεγχο της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας του αμορτισέρ, το Disus-A, το οποίο χρησιμοποιεί αμορτισέρ αέρα που μπορεί να ρυθμιστεί έως και 150 χιλιοστά , και το Disus-P, το οποίο είναι “το πρώτο έξυπνο υδραυλικό σύστημα ελέγχου αμαξώματος στον κόσμο” και μπορεί να ελέγχει την εισαγωγή λαδιού του αμορτισέρ, τη βαλβίδα ρύθμισης της απόσβεσης και τη βαλβίδα ρύθμισης της ακαμψίας. Επιπλέον, έχει ρυθμιζόμενη διαδρομή έως και 200 χιλιοστά και μπορεί να ανυψώσει και τους τέσσερις τροχούς ταυτόχρονα ή κάθε τροχό ανεξάρτητα.

Close