Η Ferrari βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας κινητήρων και με την πιο πρόσφατη πατέντα της εξετάζει να βγάλει στην παραγωγή κινητήρα με οβάλ πιστόνια. Η υλοποίηση αυτή θα μπορούσε να επιτρέψει στη δημιουργία ενός μικρότερου V12 κινητήρα σε μήκος, διατηρώντας τον συμπαγή ακόμη και με υβριδική υποβοήθηση.
Σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τα οβάλ πιστόνια θα μπορούσαν επίσης να έχουν τη δυνατότητα για χαμηλότερη τριβή, που σημαίνει περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη απόδοση.

Παράλληλα, η Ferrari περιγράφει και έναν νέο σχεδιασμό στροφαλοφόρου άξονα και μπιέλας. Αντί για τη συνηθισμένη μία μπιέλα ανά πιστόνι που συνδέεται με ένα ρουλεμάν στον στρόφαλο, η Ferrari σχεδίασε μια μπιέλα την οποία μοιράζονται δύο πιστόνια. Υπάρχει ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που χωρίζει τη μπιέλα στα δύο, παρόμοιο σε φιλοσοφία με τον κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης της Nissan.
Μια τέτοια υλοποίηση θα μπορούσε να κάνει την κατασκευή του κινητήρα πιο απλή, να μειώσει την τριβή και να βοηθήσει να γίνει ο κινητήρας ακόμα πιο κοντός σε μήκος.

Τα πιθανά οφέλη αυτού του σχεδιασμού ξεπερνούν την καινοτομία. Τοποθετώντας τους οβάλ κυλίνδρους πιο κοντά μεταξύ τους και μειώνοντας την ανάγκη για μεγάλο offset μεταξύ των σειρών κυλίνδρων, η Ferrari θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το συνολικό μήκος ενός V12 κινητήρα, επιτρέποντας ένα πιο συμπαγές σύστημα μετάδοσης χωρίς να θυσιάζεται η επιφάνεια των πιστονιών ή ο κυβισμός. Επιπλέον, η Ferrari μπορεί να αυξήσει την επιφάνεια των βαλβίδων είτε μέσω μεγαλύτερων βαλβίδων είτε αυξάνοντας τον αριθμό των βαλβίδων ανά κύλινδρο.
Αυτό θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε εφαρμογές μεσαίου κινητήρα, όπου η αποδοτικότητα του χώρου είναι κρίσιμη. Θα μπορούσε επίσης να είναι σημαντικό εάν σχεδιάζεται η χρήση ενός V12 κινητήρα με υβριδικό σύστημα MGU τοποθετημένο μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Αυτή η θεωρία ισχύει τόσο για τα αυτοκίνητα δρόμου όσο και για τα αγωνιστικά οχήματα. Τα ίδια πλεονεκτήματα εφαρμόζονται και σε μια εφαρμογή εμπρόσθιου κινητήρα, όπως το 12Clinidri.

Ενώ σχεδόν όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν στρόγγυλα πιστόνια, η Ferrari δεν θα ήταν η πρώτη που θα δοκίμαζε κάτι διαφορετικό. Η Honda έχει δοκιμάσει οβάλ πιστόνια στο παρελθόν.
Πειραματίστηκε με ένα σχέδιο για τους κινητήρες της Formula 1 και στη συνέχεια το κατασκεύασε για τις μοτοσυκλέτες της για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η ιδέα της Honda ήταν για ένα πολύ μακρύ, οβάλ σχήματος πιστόνι, αρκετά μακρύ ώστε να χωράει οκτώ βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο αντί για τις συνηθισμένες τέσσερις. Το αποτέλεσμα ήταν ένας κινητήρας που ήταν ουσιαστικά ένας V8 με τέσσερα πιστόνια.
Ενώ τα πιστόνια της Honda ήταν πολύ παράλληλα με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα , η σχεδίαση της Ferrari δείχνει τα πιστόνια να επιμηκύνονται κάθετα.
Το αν αυτή η πατέντα θα οδηγήσει σε έναν κινητήρα παραγωγής μένει να φανεί, αλλά δείχνει ότι η Ferrari εξερευνά τρόπους για να επεκτείνει τα όρια της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ακόμα και όταν οι κύριοι ανταγωνιστές της επικεντρώνονται σε επιδόσεις μέσω λογισμικού.

Mercedes και Microsoft μετατρέπουν τα αυτοκίνητα σε κινητούς χώρους εργασίας
Τη δυνατότητα να εργάζονται με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα εν κινήσει προσφέρει η Mercedes στους πελάτες της, με την ενσωμάτωση των πλέον προηγμένων ψηφιακών εργαλείων της Microsoft. Η σουίτα σύγχρονων εργαλείων περιλαμβάνει και την τελευταία έκδοση της λειτουργίας “Meeting” στην εφαρμογή “Teams”, αρχής γενομένης από την ολοκαίνουργια CLA. Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός μπορεί να συμμετέχει σε κλήσεις εν κινήσει, μέσω της χρήσης της ενσωματωμένης κάμερας. Με δεδομένη, βέβαια, την έμφαση της Mercedes στην ασφάλεια, η χρήση της κάμερας συμμορφώνεται με τη νομοθεσία κάθε χώρας και έχει εγκριθεί για χρήση εν κινήσει. Επιπροσθέτως, για την ελαχιστοποίηση της απόσπασης της προσοχής και την αποτροπή τέλεσης τροχαίου ατυχήματος, ο οδηγός δεν θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει κοινόχρηστες οθόνες ή παρουσιάσεις όταν το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.
Επιπλέον, η ανανεωμένη λειτουργία Meetings στο Teams προσφέρει στους χρήστες έναν ακόμη πιο αποδοτικό τρόπο εργασίας μέσα στο όχημα, διαθέτοντας έναν νέο πίνακα ελέγχου με λειτουργία «Επόμενες Συναντήσεις» για τα επερχόμενα ραντεβού.

Περιλαμβάνει επίσης αναβαθμισμένη λειτουργία συνομιλίας που διευκολύνει την ανάγνωση και σύνταξη μηνυμάτων. Η ενσωμάτωση φωνητικού ελέγχου για την εισαγωγή κειμένου και η δυνατότητα μετάβασης απευθείας από το ημερολόγιο σε μία συνάντηση στο Teams προσφέρουν μια απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη.
Παράλληλα, η γερμανική εταιρεία έχει πλέον ενσωματώσει το Microsoft Intune στο λειτουργικό σύστημα MB.OS, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο ένα ασφαλές, συμβατό με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις οικοσύστημα για το μέλλον της εργασίας εν κινήσει.
Οι πελάτες μπορούν να συνδέονται με τους επαγγελματικούς τους λογαριασμούς και να μεταβαίνουν από τη μία εφαρμογή (app) στην άλλη, εύκολα και απρόσκοπτα, με αποτέλεσμα να είναι πιο παραγωγικοί κατά την παραμονή τους στο αυτοκίνητο.

Με αυτόν τον τρόπο, η Mercedes διασφαλίζει ότι το όχημα πληροί τα ίδια πρότυπα εταιρικής ασφάλειας με κινητές συσκευές όπως τα επαγγελματικά smartphones. Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι η ενσωμάτωση του Microsoft Intune στο λειτουργικό σύστημα MB.OS υποστηρίζει τη χρήση εφαρμογών παραγωγικότητας όπως είναι τα MBUX Notes και Calendar.
Η Mercedes και η Microsoft συνεργάζονται, επίσης, για την ενσωμάτωση στα πιο πρόσφατα μοντέλα της μάρκας και του Microsoft 365 Copilot. Αυτή θα είναι από τις πρώτες εφαρμογές του είδους της που ενσωματώνονται σε αυτοκίνητο και θα βοηθάει τους χρήστες να προετοιμάζονται για προγραμματισμένες συναντήσεις, με τη βοήθεια προηγμένης Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Μέσω φωνητικών εντολών, οι οδηγοί θα μπορούν να συνοψίζουν email, να αντλούν πληροφορίες για πελάτες και να διαχειρίζονται καθημερινές εργασίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους.
Σύμφωνα με τη Mercedes, το Microsoft 365 Copilot έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει το όχημα σε έναν τρίτο χώρο εργασίας, συμπληρώνοντας τον επαγγελματικό χώρο και το οικιακό γραφείο.
