Τεχνολογία

08 Jan, 2020 Ώρα 17:56

Ιπτάμενο... ταξί σχεδιάζει η Hyundai

Thumbnail

Το μελλοντικό της μεταφορικό μέσο παρουσίασε η Hyundai η οποία σε συνεργασία με την Uber κάνει σκέψεις για ιπτάμενο... ταξί.

Close

_

Με 290χλμ./ώρα

Close

Τα συγκεκριμένα τα οποία φέρουν την κωδική ονομασία S-A1, θα μπορούν απογειώνονται και να προσγειώνονται κάθετα με την αρωγή ηλεκτροκινητήρων.

Όπως ανακοινώθηκε, το Hyundai S-A1 είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να διατηρεί ταχύτητα ταξιδιού της τάξης των 290 χλμ./ώρα σε ύψος από 1.000 έως και 2.000 πόδια ενώ η εμβέλειά δεν θα ξεπερνά  τα 100 χλμ.

Close

_

 

Φόρτιση σε... 10 λεπτά

Το ιπτάμενο... ταξί θα μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες (και ένας ακόμη ο πιλότος) ενώ η φόρτιση του ηλεκτρικού μέσου θα γίνεται σε λιγότερο από 10 λεπτά.

 

 

06 May, 2025 Ώρα 10:02

H διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Thumbnail

Σε ποιες περιπτώσεις οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά και πότε με την ίδια φορά; Η τετραδιεύθυνση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εκτινάξει την οδηγική του συμπεριφορά και αποτελεί μια τεχνολογία που ποτέ δεν έμελλε να είναι προνόμιο μόνο των ακριβών supercars.

Close

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τριάντα χρόνια, όταν οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν στο Prelude του 1988 να εισαγάγουν σύστημα διεύθυνσης και για τους πίσω τροχούς. Μια τεχνολογία που βελτίωνε σε απίστευτο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, όμως τελικά ποτέ δεν πέρασε στη μαζική γραμμή παραγωγής λόγω… κακού marketing.

Ανά χρονικά διαστήματα εταιρείες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα επιδόσεών τους με τετραδιεύθυνση, όπως π.χ. το Renault Megane RS. Όμως, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης;

Close

Παθητική τετραδιεύθυνση: Αποτελεί την πιο απλή περίπτωση στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Με αυτόν τον τρόπο (ακόμα και με τις 2 ή 3 μοίρες κλίσης) μειώνεται σε τεράστιο βαθμό η πιθανότητα υπερστροφής.

Ενεργητική τετραδιεύθυνση: Μια πιο πολύπλοκη διαδικασία, που έχει όμως και θεαματικά αποτελέσματα και μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να πετύχει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ώστε ακόμα και απότομοι ελιγμοί, να γίνουν πιο ασφαλείς.

Close