Τεχνολογία

02 Nov, 2022 Ώρα 08:59

Το Nissan Qashqai θέτει ψηλά τον πήχη με το καινοτόμο σύστημα e-POWER

Thumbnail

Η μοναδική τεχνολογία e-POWER της Nissan προσφέρει μια έξτρα ώθηση στο Qashqai να ορίσει για άλλη μια φορά την τολμηρή καινοτομία στην κατηγορία των crossover που αρχικά εφηύρε το 2007. Το νέο Qashqai είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που εξοπλίζεται με το σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan, που προσφέρει μια μοναδική ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης, άμεση απόκριση και αποτελεσματική και αθόρυβη οδήγηση.

Close

Το σύστημα e-POWER αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης 156 ίππων, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW παρόμοιου μεγέθους και ισχύος όπως αυτά που βρίσκει κάποιος στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan. Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.

 

Close

 

Αυτό που ξεχωρίζει αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, επομένως η απόκρισή του είναι άμεση και γραμμική. Αυτό αντιπροσωπεύει μια ελκυστική εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά υβριδικά, όπου οι οδηγοί πρέπει να αποδεχτούν τις εγγενείς ελλείψεις στην εμπειρία οδήγησης. Αντίθετα, το σύστημα e-POWER του νέου Qashqai σχεδιάστηκε για να προσφέρει την ευχάριστη, αβίαστη και ομαλή εμπειρία οδήγησης που σχετίζεται με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης.

Close

 

 

Παρόμοια με το LEAF, το νέο Qashqai e-POWER επωφελείται από μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με ένα πεντάλ που ονομάζεται e-Pedal Step. Σχεδιασμένο για να απομακρύνει την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την αστική οδήγηση με τις συχνές στάσεις, όπου ο οδηγός κινεί συχνά το πόδι του ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο, το e-Pedal Step επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ επιτάχυνσης.

 

 

Έρευνα της Nissan έδειξε ότι οι Ευρωπαίοι αγοραστές αυτοκινήτων της κατηγορίας crossover περνούν περισσότερο από το 70% του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικά και προαστιακά περιβάλλοντα. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι καταναλωτές αισθάνονται υποχρεωμένοι να συμβιβαστούν με την απόλαυση οδήγησης προκειμένου να είναι οικολογικοί στην επιλογή του οχήματος. Το e-POWER ανταποκρίνεται σε αυτή την τάση, καθώς προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου χωρίς να διακυβεύεται η απόλαυση. Ως εκ τούτου, το e-POWER είναι μια ιδανική τεχνολογία για όσους αντιμετωπίζουν καθημερινά αστικά ή προαστιακά ταξίδια, θα ήθελαν να μεταβούν σε ένα πλήρες EV στο μέλλον, αλλά δεν μπορούν να επαναφορτίσουν εύκολα ή δεν είναι έτοιμοι να κάνουν τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικό.

Το νέο Nissan Qashqai e-POWER αναμένεται σύντομα στους εκθεσιακούς χώρους του Ομίλου Πηλακούτα.

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.