Τεχνολογία

29 Nov, 2019 Ώρα 00:00

Πολύ μεγάλη επένδυση της Nissan σε νέες τεχνολογίες

Thumbnail

Η Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες και εξοπλισμό, για τα εργοστάσιά της σε όλο τον κόσμο.

Close

Αυτές οι καινοτομίες θα συμβάλουν στην παραγωγή μιας νέας γενιάς ηλεκτροκίνητων και ευφυών αυτοκινήτων, που ενσωματώνουν το όραμα του Nissan Intelligent Mobility της εταιρείας, ενώ παράλληλα καθιστούν τις παραγωγικές διαδικασίες πιο ευέλικτες, αποτελεσματικές και βιώσιμες. Μετά από μια αρχική επένδυση περίπου 33 δισ. γιεν (σχεδόν 300 εκατομμυρίων ευρώ) στο εργοστάσιο Tochigi της εταιρείας στην Ιαπωνία, με εργασίες που θα ολοκληρωθούν το 2020, οι τεχνολογίες αυτές θα εφαρμοστούν σε όλα τα εργοστάσια της Nissan ανά την Υφήλιο.

_

Close

 

Μία νέα εποχή

Close

Από το 1933, η Nissan έχει βελτιώσει την ικανότητά της στην μαζική παραγωγή οχημάτων με τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα. Όλα αυτά τα χρόνια, οι τεχνικοί Takumi της εταιρείας,  έχουν τελειοποιήσει μια σειρά πολύπλοκων ή λεπτών διαδικασιών, που απαιτούν υψηλό βαθμό δεξιοτεχνίας.

Αυτή η τελευταία επένδυση, αντιπροσωπεύει μια απαραίτητη επανεξέταση του συμβατικού τρόπου κατασκευής των αυτοκινήτων και αντιμετωπίζει τις διαρθρωτικές και τεχνικές προκλήσεις της παραγωγής οχημάτων, που θα οδηγήσουν τη βιομηχανία σε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης και τεχνητής ευφυΐας.

_

Οι επενδύσεις της Nissan θα αντιμετωπίσουν ορισμένα βασικά ζητήματα:

Οικοδόμηση του μέλλοντος της κινητικότητας

Η επόμενη γενιά των αυτοκινήτων της Nissan θα είναι ηλεκτρική, ευφυής και συνδεδεμένη. Αυτό προσθέτει νέα πολυπλοκότητα στον σχεδιασμό και την κατασκευή, απαιτώντας σημαντικές εξελίξεις στη μηχανική της παραγωγής.

Η τοποθέτηση κινητήρων στα αυτοκίνητα είναι μια μακρά διαδικασία με επίπονη δουλειά για το προσωπικό της γραμμής συναρμολόγησης, που  πρέπει να τοποθετήσει πολλά μέρη σε μια ακολουθία. Το νέο σύστημα της Nissan χρησιμοποιεί μια αυτοματοποιημένη παλέτα για να τοποθετήσει ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης ταυτόχρονα. Το σύστημα μετράει τις διαστάσεις του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης και η παλέτα κάνει τις ανάλογες μικρο-ρυθμίσεις. Αυτό εξασφαλίζει ότι οι κινητήριοι άξονες είναι εγκατεστημένοι σε ακρίβεια μικρότερη του ενός χιλιοστού.

Το νέο σύστημα είναι επίσης ιδιαίτερα προσαρμόσιμο. Η ίδια παλέτα μπορεί να συναρμολογήσει τρεις τύπους κινητήρων (κινητήρα εσωτερικής καύσης, e-POWER και αμιγώς ηλεκτρικό) και μπορεί να συναρμολογεί και να τοποθετεί 27 διαφορετικούς συνδυασμούς κινητήριων μονάδων.

_

Φέρνοντας τη δεξιοτεχνία στα ρομπότ

Η Nissan έχει αναπτύξει συγκεκριμένες  δεξιότητες και διαδικασίες που έως τώρα μπορούσαν να εκτελεστούν μόνο από εκπαιδευμένους τεχνίτες. Μέσα από μια εντατική διαδικασία συνεργασίας, οι τεχνίτες και οι μηχανικοί της Nissan έχουν ψηφιοποιήσει τμήματα αυτών των λεπτών διαδικασιών, προκειμένου "εκπαιδευμένα" ρομπότ να τις εκτελούν όλο το εικοσιτετράωρο. Αυτό θα επιτρέψει στους τεχνίτες να επικεντρωθούν σε νέους, ανεξερεύνητους τομείς ανάπτυξης δεξιοτήτων.

Ένα παράδειγμα μιας εργασίας που μπορεί τώρα να αυτοματοποιηθεί είναι η “σφράγιση”, η εφαρμογή δηλαδή ενός υλικού που μοιάζει με πάστα στις ενώσεις του αμαξώματος, για να αποφευχθεί η εισροή νερού.

Η “σφράγιση” πραγματοποιείται σε γενικές γραμμές από ειδικούς, καθώς η απαιτούμενη επιδεξιότητα και ταχύτητα μπορούν να αποκτηθεί μέσω της κατάρτισης και δεν είναι εύκολο να αναπαραχθεί με αυτοματοποιημένο τρόπο. Ωστόσο, εκτός από την αυτοματοποίηση της διαδικασίας εφαρμογής του σφραγιστικού υλικού, οι μηχανικοί της Nissan ανέλυσαν  τις ακριβείς κινήσεις των εκπαιδευμένων εργαζομένων κατά την εφαρμογή του υλικού και την τελική σφράγιση, υπολογίζοντας την πίεση που ασκήθηκε σε κάθε στάδιο. Στη συνέχεια, αυτές οι πληροφορίες μετατράπηκαν σε οδηγίες για ρομπότ και πραγματοποιηθήκαν περαιτέρω βελτιώσεις, μέσω εκτεταμένων δοκιμών και σφαλμάτων.

Ως αποτέλεσμα, τα ρομπότ μπορούν τώρα να εφαρμόζουν και να τελειώνουν την στεγάνωση γρήγορα και με ακρίβεια, ακόμα και κατά μήκος των πιο σύνθετων ενώσεων.

_

 

Δημιουργία καλύτερων χώρων εργασίας με ρομπότ

Τα ρομπότ μπορούν πλέον να εκτελέσουν αποτελεσματικά ορισμένα επίπονα καθήκοντα, απελευθερώνοντας τους εργαζόμενους στην κατεύθυνση  πιο πολύτιμων εργασιών, σε άλλα στάδια της παραγωγής. Αυτό βελτιώνει επίσης την εργονομία, καθιστώντας τα εργοστάσια καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα. Ένα παράδειγμα είναι η τοποθέτηση της επένδυσης της οροφής, στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να εισέρχονται σε κάθε καμπίνα του οχήματος για να εκτελούν αυτή τη σωματικά επίπονη εργασία. Η εργασία έχει γίνει ακόμα πιο δύσκολη, καθώς τα αυτοκίνητα έρχονται με πιο συνδεδεμένα χαρακτηριστικά, ανεβάζοντας τον αριθμό των συσκευών που συνδέονται με την οροφή.

Η λύση της Nissan είναι να χρησιμοποιήσει τα ρομπότ για να εισάγει την επένδυση της οροφής από το μπροστινό μέρος του οχήματος και στη συνέχεια να τη στερεώσει. Οι αισθητήρες παρακολουθούν τις αλλαγές στην πίεση και χρησιμοποιούν ένα “ιδιόκτητο” σύστημα λογικής για να καθορίσουν πότε τα κλιπ έχουν ασφαλίσει καλά στη θέση τους.

_

 

Μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις

Η Nissan εργάζεται επίσης για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την κατασκευή των αυτοκινήτων, με τις αλλαγές στις διαδικασίες βαφής να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Τα αμαξώματα πρέπει συνήθως να βαφτούν σε υψηλές θερμοκρασίες, επειδή το ιξώδες του χρώματος είναι δύσκολο να ελεγχθεί σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αντίθετα, οι προφυλακτήρες είναι κατασκευασμένοι από πλαστικό και συνεπώς πρέπει να βαφτούν σε χαμηλές θερμοκρασίες. Κάτι τέτοιο απαιτεί δύο ξεχωριστές διαδικασίες βαφής για ένα όχημα. Η Nissan έχει αναπτύξει ένα χρώμα με βάση το νερό που διατηρεί το σωστό ιξώδες σε χαμηλές θερμοκρασίες, έτσι ώστε τα αμαξώματα και οι προφυλακτήρες να μπορούν να βαφτούν μαζί. Με τη συγκεκριμένη διαδικασία, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 25%.

Η Nissan θα χρησιμοποιήσει επίσης ένα θάλαμο βαφής χωρίς νερό, που θα επιτρέπει τη συλλογή όλων των αποβλήτων και την επαναχρησιμοποίηση τους σε άλλες παραγωγικές διαδικασίες.

 

09 Jan, 2025 Ώρα 08:20

Δές το U9 της BYD να πηδά πάνω από λακκούβες, κινούμενο με 120χλμ./ώρα (βίντεο)

Thumbnail

Tο εντυπωσιακό supercar YangWang U9 (ανήκει στη BYD) κοστίζει 210.000 ευρώ, όντας αμιγώς ηλεκτρικό και με απίθανη ιπποδύναμη στα 1.305 άλογα. Δεν είναι διάσημο μόνο για την απίστευτη ταχύτητα του, αλλά και για το γεγονός πως διαθέτει την πιο εξελιγμένη ανάρτηση στον κόσμο. Μία ανάρτηση που επιτρέπει στο μοντέλο να κινείται ακόμα και με 3 τροχούς αλλά και να χοροπηδάει (αρκετά ψηλά μάλιστα).

Close

Όπως παρουσιάζεται στο βίντεο που ενσωματώνεται παρακάτω, η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να κάνει ολόκληρο το αυτοκίνητο να πηδήξει αρκετά χιλιοστά από το έδαφος. Οι μπροστινοί τροχοί αναδύονται πρώτοι για να βοηθήσουν το U9 να πετάξει στον αέρα, και στη συνέχεια ακολουθούν οι πίσω τροχοί. Αν και το κενό είναι μόνο 2,5 μέτρα, το κείμενο στην οθόνη μας λέει ότι το U9 πήδηξε συνολικά 6 μέτρα. Στη συνέχεια, ακολουθεί μια διαδρομή 4 μέτρων με μεταλλικά καρφιά που καταστρέφουν τα ελαστικά με το καθένα να έχει ύψος 35 χιλιοστά ενώ μετά υπάρχει ένα κομμάτι ίδιου μεγέθους με τέσσερις λωρίδες σκόνης σε έντονο χρώμα.

 

Close

 

Διαφημισμένο από την BYD ως “το πιο προηγμένο σύστημα ελέγχου αμαξώματος παγκοσμίως”, η λεγόμενη ρύθμιση ανάρτησης Disus θα χωριστεί σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες, οι οποίες θα βρουν το δρόμο τους στο εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Υπάρχει το Disus-C, το οποίο ρυθμίζει την απόσβεση με τον έλεγχο της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας του αμορτισέρ, το Disus-A, το οποίο χρησιμοποιεί αμορτισέρ αέρα που μπορεί να ρυθμιστεί έως και 150 χιλιοστά , και το Disus-P, το οποίο είναι “το πρώτο έξυπνο υδραυλικό σύστημα ελέγχου αμαξώματος στον κόσμο” και μπορεί να ελέγχει την εισαγωγή λαδιού του αμορτισέρ, τη βαλβίδα ρύθμισης της απόσβεσης και τη βαλβίδα ρύθμισης της ακαμψίας. Επιπλέον, έχει ρυθμιζόμενη διαδρομή έως και 200 χιλιοστά και μπορεί να ανυψώσει και τους τέσσερις τροχούς ταυτόχρονα ή κάθε τροχό ανεξάρτητα.

Close