Τεχνολογία

23 Mar, 2020 Ώρα 22:39

Στο 80% έριξε τις εκπομπές ρύπων NOx η Volkswagen

Thumbnail

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που αφορά στις εκπομπές ρύπων στα τελευταίας γενιάς πετρελαιοκίνητα μοντέλα της έκανε γνωστό η VW. Συγκεκριμένα η γερμανική φίρμα κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές ρύπων NOx σε ποσοστό περίπου 80%, κάτι που επιβεβαίωσαν σχετικές μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες.

Close

_

 

Close

Αρχή με Passat και μετά στο Golf

Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τεχνολογία ψεκασμού διπλής δόσης AdBlue, μιας καινοτομίας που εξέλιξε η γερμανική μάρκα και πρωτοπαρουσίασε στο νέο Passat, πριν περίπου ένα χρόνο ενώ πλέον και το νέο Golf 2.0 TDI SCR 150 PS DSG προσφέρει τη συγκεκριμένη τεχνολογία.  

Close

Ήδη από το 2018, η Volkswagen χρησιμοποιούσε στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της μόνο συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων SCR. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, Selective Catalytic Reduction ή επιλεκτική καταλυτική μείωση, περιορίζει σημαντικά τα οξείδια του αζώτου στα καυσαέρια. Πλέον η Volkswagen έχει εξελίξει και εφαρμόζει το επόμενο στάδιο του συστήματος SCR - τη λεγόμενη διπλή δόση ή δίδυμη παροχή.

_

Εντυπωσιακά αποτελέσματα

Χρησιμοποιείται και πάλι Adblue, το οποίο όμως ψεκάζεται πριν από δύο καταλύτες SCR, οι οποίοι είναι διαταγμένοι σε σειρά και σε σχετική απόσταση μεταξύ τους.

Το σύστημα είναι τόσο εντυπωσιακά αποτελεσματικό, που τα μοντέλα εξοπλισμένα με αυτό υπερκαλύπτουν ήδη τις μελλοντικές αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d.

 

17 Mar, 2020 Ώρα 22:19

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξοικονομούν πλεόνασμα αιολικής ενέργειας και μειώνουν το CO2

Thumbnail

Ο διαχειριστής του συστήματος μεταφοράς ενέργειας TenneT, η  κορυφαία κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Nissan και η εταιρεία τεχνολογίας  The Mobility House, έχουν εκπληρώσει ένα σημαντικό έργο V2G (οχήματος – δικτύου) για την εξοικονόμηση ζωτικής σημασίας ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, στη Γερμανία.

Close

Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού έργου του Γερμανικού Υπουργείου (SINTEG), οι μπαταρίες  από τα αμιγώς ηλεκτρικά LEAF της Nissan χρησιμοποιήθηκαν ως συσκευές αποθήκευσης για τοπικά παραγόμενο ηλεκτρικό ρεύμα, βοηθώντας στην σταθεροποίηση του ηλεκτρικού δικτύου, κατά τη διάρκεια της ζήτησης σε περιόδους αιχμής.

Το έργο παρουσίασε μια ζωτική λύση για μια ολοένα και πιο κοινή πρόκληση στη Γερμανική ενεργειακή αγορά,  όπου η ενέργεια “χάνεται” λόγω της συμφόρησης που προκαλείται στο δίκτυο μεταφοράς, από την αποκεντρωμένη τροφοδότηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (46% το 2019).

Close

_

 

Close

Η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Προκειμένου να αποφευχθούν αυτά τα εμπόδια, η TenneT πρέπει να περιορίσει το πλεόνασμα της ανανεώσιμης ενέργειας στη βόρεια Γερμανία, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από συμβατικές μεθόδους στο νότο, πράγμα το οποίο έχει υψηλό κόστος, ιδίως σε περιόδους αιχμής.

Για να ξεπεραστεί αυτό, η αιολική ενέργεια που είναι διαθέσιμη στη βόρεια Γερμανία,  χρησιμοποιήθηκε από ηλεκτρικά αυτοκίνητα της συγκεκριμένης περιοχής. Ταυτόχρονα, η ηλεκτρική ενέργεια από τις πλήρως φορτισμένες μπαταρίες των Nissan LEAF,  διοχετεύθηκε πίσω στο δίκτυο,  αντί της αύξησης της παραγωγής μέσω ορυκτών καυσίμων. Οι απαιτήσεις κινητικότητας και  φόρτισης για τους χρήστες των οχημάτων ελήφθησαν υπόψη, κατά τη διάρκεια της κατανομής ισχύος. Αυτό σήμαινε ότι η χρήση των  ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αυξήθηκε και η περιορισμένη αιολική ενέργεια στο Βορρά θα μπορούσε να μειωθεί, χωρίς να επιβαρυνθεί το σύστημα με υψηλό κόστος, ή χάνοντας  πολύτιμη ενέργεια.

Αυτή η τεχνολογία και ο εξοπλισμός μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη σημαντική βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα του ενεργειακού τομέα. Το 2017 και το 2018, περισσότερες από 5 τεραβατώρες  από το πλεόνασμα της αιολικής ενέργειας, έπρεπε να ρυθμιστούν κατά περίπτωση.  Κάθε κιλοβατώρα απεριόριστης αιολικής ενέργειας εμποδίζει την εκπομπή 737 γραμμαρίων CO2 από ορυκτά καύσιμα,  όπως ο άνθρακας. Χρησιμοποιώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως μέσο προσωρινής αποθήκευσης της ενέργειας, βοήθησε στην εξοικονόμηση έως και οκτώ εκατομμύριων τόνων CO2 το 2017 και το 2018.