Τεχνολογία

28 Mar, 2025 Ώρα 12:43

Σύντομα και τα φρένα θα λειτουργούν με καλώδια

Thumbnail

Αναμφίβολα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το επόμενο βήμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με το λογισμικό να παίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο στη γενικότερη λειτουργία τους.

Close

Σε σημείο που στα επόμενα χρόνια θα έρθει η στιγμή που θα δούμε ένα αυτοκίνητο που κάθε νευραλγικό του σύστημα θα βασίζεται στο λογισμικό, τα λεγόμενα software-defined vehicles.

Τα φρένα δεν μπορούν να λείπουν από αυτή την εξίσωση. Κάτι που η ZF Friedrichshafen και η Brembo γνωρίζουν πολύ καλά. Για αυτό και είναι οι πρώτοι προμηθευτές που ανακοίνωσαν ότι τα υδραυλικά φρένα θα αντικατασταθούν στο μεσοπρόθεσμο μέλλον από το brake-by-wire.

Close

Μιλάμε για μία κοσμογονική αλλαγή στην αυτοκίνηση, ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για ένα από τα βασικότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου. Και για ένα σύστημα που από τη δεκαετία του ’20 ακόμα λειτουργεί υδραυλικά με μηχανικά μέρη.

Βάσει όσων ανακοινώνουν ZF και Brembo, το brake-by-wire θα αποτελείται από ηλεκτρονικά εξαρτήματα τα οποία θα ελέγχονται μέσω της κεντρικής μονάδας ελέγχου του οχήματος.

Close

Στη βάση αυτής της λειτουργίας θα βρίσκεται τεχνητή νοημοσύνη και αλγόριθμοι που θα επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο τις εντολές, ενισχύοντας έτσι την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Διότι θα εξασφαλίζουν μικρότερη απόσταση για την ακινητοποίηση του οχήματος, αλλά και σταθερότητα κατά ένα φρενάρισμα πανικού.

Η Brembo ξεκινάει το ταξίδι της στα συστήματα brake-by-wire με το Sensify, το οποίο αναμένεται του χρόνου, όπως ανακοίνωσε. Το συγκεκριμένο έχει εξελιχθεί για να τοποθετηθεί σε μοτοσυκλέτες, εξωτικά supercar και αγωνιστικά.

Αντίστοιχα, η ZF θα λανσάρει το 2028 το σύστημα EMB (Electro-Mechanical-Braking), αλλά τόσο αυτή όσο και η Brembo δε γνωστοποίησαν τους πρώτους κατασκευαστές στους οποίους θα παρέχουν τα προηγμένα τους συστήματα πέδησης.

Ως τώρα, γνωρίζουμε μόνο πως το EMB της ZF θα τοποθετηθεί εντός απροσδιόριστου διαστήματος σε 5 εκατομμύρια οχήματα, με 700.000 από αυτά να είναι βαριά pickup. Τα νούμερα μόνο τυχαία δεν είναι, αφού τα ανέφερε ο επικεφαλής του τμήματος σασί της ZF, Πέτερ Χόλντμαν στο περιθώριο της CES 2025.

 

 

Τι είναι το brake-by-wire;

Το brake-by-wire, όπως προδίδει ο όρος, λειτουργεί κατά βάση με καλώδια. Εξασφαλίζει την μείωση των μηχανικών μερών και έχει απλούστερη σχεδίαση.

Η βασική του διαφορά με τα υδραυλικά φρένα που γνωρίζουμε εδώ και πάνω από έναν αιώνια έχει να κάνει με την πλήρη εξάλειψη της μηχανικής σύνδεσης μεταξύ του πεντάλ του φρένου και του συστήματος πέδησης.

Στο brake-by-wire, υπάρχουν ηλεκτρονικοί αισθητήρες που βρίσκονται στην κεντρική μονάδα ελέγχου, η οποία με τη σειρά της ενεργοποιεί την πέδηση μέσω ηλεκτρομηχανικών μέσων. Και για την περίπτωση που το σύστημα αποτύχει για οποιονδήποτε λόγο, οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει τοποθετώντας διπλές γραμμές σήματος και διπλούς αισθητήρες.

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του brake-by-wire είναι η δυνατότητα ανεξάρτητου ελέγχου της δύναμης πέδησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά, με βάση δεδομένα από τους επιπλέον αισθητήρες. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη σταθερότητα και αποτελεσματικότητα στο φρενάρισμα.

Τέλος, η απουσία μηχανικών συνδέσεων επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων, απελευθερώνοντας χώρο στην καμπίνα και διευκολύνοντας τις διαφορετικές διαμορφώσεις της.

 

27 May, 2025 Ώρα 08:23

Volvo και Google επεκτείνουν τη συνεργασία τους με ενσωμάτωση του Gemini

Thumbnail

Η Volvo ανακοίνωσε την επέκταση της συνεργασίας της με την Google με στόχο την ταχύτερη ενσωμάτωση των πιο πρόσφατων καινοτομιών του Android Automotive OS στους πελάτες που διαθέτουν μοντέλα Volvo με ενσωματωμένες υπηρεσίας Google. Σε αυτές περιλαμβάνονται και το Google Gemini, το οποίο παρουσιάστηκε από κοινού από τις δύο εταιρείες στο Google I/O 2025 σε ένα Volvo EX90. Παράλληλα, τα αυτοκίνητα της σουηδικής εταιρείας θα χρησιμεύουν πλέον ως hardware πλατφόρμες αναφοράς της Google για τη μελλοντική εξέλιξη του Android σε αυτοκίνητα.

Close

Με το επικείμενο λανσάρισμα του Google Gemini στα αυτοκίνητα, οι οδηγοί των μοντέλων Volvo με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google θα είναι από τους πρώτους που θα επωφεληθούν από την ισχύ της πιο πρόσφατης τεχνολογίας στη διαλογική τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ).

 

Close

 

Το Gemini στο αυτοκίνητο μπορεί να κατανοεί καλύτερα τι χρειάζεται ο οδηγός κατά την οδήγηση μέσω φυσικών συνομιλιών. Ειδικότερα, ο χρήστης μπορεί να μιλάει με φυσικό τρόπο για τη σύνταξη μηνυμάτων, για τη μετάφραση σε άλλη γλώσσα πριν γίνει η αποστολή τους, για την υποβολή ερωτήσεων από το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου ή για να ενημερωθεί για συγκεκριμένες λεπτομέρειες για τον προορισμό του. 

Close

Με αυτή τη φυσική αλληλεπίδραση επιτρέπεται η μείωση του νοητικού φορτίου του οδηγού, ώστε αυτός να παραμείνει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, περιορίζοντας ταυτόχρονα την αναστάτωση για όλους τους επιβάτες. Το Gemini θα αντικαταστήσει τον τρέχοντα Google Assistant στα αυτοκίνητα Volvo με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, αργότερα εντός του τρέχοντος έτους. Επομένως, οι οδηγοί Volvo μοντέλων θα είναι οι πρώτοι που θα επωφεληθούν από τις νέες λειτουργίες Android.

Μέσω της διευρυμένης συνεργασίας, τα αυτοκίνητα της Volvo μετατρέπονται σε πρότυπες πλατφόρμες αναφοράς για τις εργασίες εξέλιξης της Google στο λειτουργικό σύστημα Android για αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι η Google θα χρησιμοποιεί τη Volvo ως βασικό συνεργάτη εξέλιξης νέων λειτουργιών και αναβαθμίσεων, πριν αυτές ενσωματωθούν στη βάση κώδικα του Android. 

Με αυτό τον τρόπο οι Google και Volvo μπορούν να καινοτομούν από κοινού για νέες εμπειρίες συνδεσιμότητας, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες της σουηδικής εταιρείας θα είναι ανάμεσα στους πρώτους που θα απολαμβάνουν τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά και βελτιώσεις στην απόδοση του Android. Επίσης, η εν λόγω σύμπραξη θα επιταχύνει την πρόοδο στον τομέα των συνδεδεμένων αυτοκινήτων για ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου και τους οδηγούς παγκοσμίως.