Τεχνολογία

27 Apr, 2020 Ώρα 23:26

Τα φώτα του DS3 Crossback που δεν «τυφλώνουν» τους άλλους οδηγούς…

Thumbnail

Το DS3 Crossback είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που εφοδιάζεται με φώτα τεχνολογίας Matrix LED Vision προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στον οδηγό.

Close

Οι προβολείς DS Matrix LED Vision αποτελούν το αποτέλεσμα μιας πρωτοποριακής τεχνολογίας. Πρόκειται για δύο διαφορετικά μέρη με τρία τμήματα LED για διασταυρούμενη δέσμη και μια μονάδα Matrix Beam για κύρια δέσμη, τα οποία ταυτόχρονα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην επιθετική σχεδίαση του μπροστινού μέρους του γαλλικού μοντέλου.

Σε κάθε πλευρά, η κάθε μονάδα Matrix Beam χωρίζεται σε 15 ανεξάρτητα στοιχεία LED που ανάβουν και σβήνουν προοδευτικά, ανάλογα με το περιβάλλον, έτσι όπως καταγράφεται από μια κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ. Με τον τρόπο αυτό, η δέσμη φωτός προσαρμόζεται αυτόματα και καθιστά εφικτή την οδήγηση με τη μεγάλη σκάλα των φώτων χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου.

Close

_

 

Close

Πώς λειτουργεί το σύστημα

Φεύγοντας από την πόλη και μπαίνοντας σε ένα κομμάτι της διαδρομής ενός επαρχιακού δρόμου, όπου το σκοτάδι της νύχτας έχει καλύψει τα πάντα, η κάμερα που βρίσκεται ψηλά στο παρμπρίζ ανιχνεύει την έλλειψη φωτός. Η πληροφορία αυτή αποστέλλεται στους προβολείς και η μονάδα Matrix Beam αρχίζει τη λειτουργία της. Δεκαπέντε υπομονάδες φωτισμού σε κάθε φωτιστικό σώμα φωτίζονται προοδευτικά από το εσωτερικό προς το εξωτερικό, αλλάζοντας σε κύρια δέσμη.

Σε μεγάλη απόσταση, εντοπίζεται φως. Ένα άλλο αυτοκίνητο πλησιάζει. Η κάμερα το βλέπει και παρακολουθεί την πορεία του. Αμέσως, οι μονάδες φωτισμού Matrix Beam που φωτίζουν το αυτοκίνητο που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση σβήνουν για να δημιουργήσουν μια ζώνη που δε φωτίζεται, άρα και δεν ενοχλείται ο οδηγός του αντίθετα κινούμενου οχήματος. Δεξιά και αριστερά από το αντίθετα ερχόμενο αυτοκίνητο, ο φωτισμός του DS Matrix LED Vision, παραμένει ανεπηρέαστος. Το σύστημα μπορεί να διαχειριστεί την παρουσία άλλων αυτοκινήτων και στις δύο πλευρές του δρόμου, προσαρμόζοντας τις 15 μονάδες του, ώστε να επιτρέπει την οδήγηση με τη μεγάλη σκάλα ενεργοποιημένη, χωρίς να θαμπώνει ποτέ άλλους οδηγούς.

 

Δείτε στο παρακάτω video πώς λειτουργούν τα φώτα στο DS3 Crossback

 

06 May, 2025 Ώρα 10:02

H διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Thumbnail

Σε ποιες περιπτώσεις οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά και πότε με την ίδια φορά; Η τετραδιεύθυνση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εκτινάξει την οδηγική του συμπεριφορά και αποτελεί μια τεχνολογία που ποτέ δεν έμελλε να είναι προνόμιο μόνο των ακριβών supercars.

Close

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τριάντα χρόνια, όταν οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν στο Prelude του 1988 να εισαγάγουν σύστημα διεύθυνσης και για τους πίσω τροχούς. Μια τεχνολογία που βελτίωνε σε απίστευτο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, όμως τελικά ποτέ δεν πέρασε στη μαζική γραμμή παραγωγής λόγω… κακού marketing.

Ανά χρονικά διαστήματα εταιρείες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα επιδόσεών τους με τετραδιεύθυνση, όπως π.χ. το Renault Megane RS. Όμως, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης;

Close

Παθητική τετραδιεύθυνση: Αποτελεί την πιο απλή περίπτωση στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Με αυτόν τον τρόπο (ακόμα και με τις 2 ή 3 μοίρες κλίσης) μειώνεται σε τεράστιο βαθμό η πιθανότητα υπερστροφής.

Ενεργητική τετραδιεύθυνση: Μια πιο πολύπλοκη διαδικασία, που έχει όμως και θεαματικά αποτελέσματα και μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να πετύχει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ώστε ακόμα και απότομοι ελιγμοί, να γίνουν πιο ασφαλείς.

Close