F1

09 Feb, 2021 Ώρα 12:37

Eπίσημο: Ανανέωσε ο Hamilton

Thumbnail

Και κάπως έτσι, το σήριαλ της ανανέωσης του επτά φορές πρωταθλητή με την ομάδα της Mercedes-AMG F1 έλαβε τέλος, καθώς μόλις ανακοινώθηκε ότι ο Lewis Hamilton θα παραμείνει στην ομάδα, υπογράφοντας συμβόλαιο ενός έτους

Close

Σε μια εξαιρετικά ασυνήθιστη κατάσταση, το 2021 μπήκε για τον Hamilton χωρίς να έχει συμβόλαιο, με τον 36χρονο Βρετανό και τη Mercedes να επέμεναν πάντα ότι ήταν θέμα του πότε, και όχι εάν, θα υπάρξει νέο συμβόλαιο.

Η Mercedes αναφέρει ότι ένα σημαντικό μέρος της νέας συμφωνίας βασίζεται στην κοινή δέσμευση για μεγαλύτερη ποικιλομορφία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό θα έχει τη μορφή ενός κοινού φιλανθρωπικού ιδρύματος, το οποίο θα έχει αποστολή να υποστηρίζει μεγαλύτερη ποικιλομορφία και ένταξη σε όλες τις μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμoύ, με τον Hamilton να τονίζει:

Close

Είμαι ενθουσιασμένος που θα συνεχίσω για 9η σεζόν με τη Mercedes. Η ομάδα μας έχει επιτύχει απίστευτα πράγματα μαζί και ανυπομονούμε να οικοδομήσουμε την επιτυχία μας ακόμη περισσότερο, ενώ συνεχώς αναζητούμε βελτίωση, τόσο εντός όσο και εκτός της πίστας. Είμαι εξίσου αποφασισμένος να συνεχίσω το ταξίδι που ξεκινήσαμε να κάνουμε το μηχανοκίνητο αθλητισμό πιο διαφορετικό για τις μελλοντικές γενιές και είμαι ευγνώμων που η Mercedes υποστήριξε εξαιρετικά την έκκλησή μου για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος.

Είμαι περήφανος που λέω ότι προχωράμε αυτήν την προσπάθεια φέτος, εγκαινιάζοντας ένα ίδρυμα αφιερωμένο στην ποικιλομορφία και την ένταξη στο άθλημα. Εμπνέομαι από όλα όσα μπορούμε να χτίσουμε μαζί και ανυπομονώ να επιστρέψω στην πίστα τον Μάρτιο.

Close

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής και κάτοχος του 33% της ομάδας, Toto Wolff δήλωσε:

Ήμασταν πάντα ευθυγραμμισμένοι με τον Lewis ότι θα συνεχίσουμε μαζί, αλλά η πολύ ασυνήθιστη χρονιά που είχαμε το 2020 σήμαινε ότι χρειάστηκε λίγος χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Μαζί, αποφασίσαμε να επεκτείνουμε την αθλητική μας σχέση για μια άλλη σεζόν και να ξεκινήσουμε ένα μακροπρόθεσμο έργο ώστε να κάνουμε το επόμενο βήμα στην κοινή μας δέσμευση για μεγαλύτερη ποικιλομορφία στο άθλημά μας.

Τα ρεκόρ του Lewis βρίσκονται δίπλα στα καλύτερα που έχει δει ο κόσμος του αθλητισμού, και είναι πολύτιμος πρεσβευτής για τη μάρκα μας και τους συνεργάτες μας. Η ιστορία της Mercedes και του Lewis έχει γραφτεί στα βιβλία της ιστορίας του αθλήματός μας τις τελευταίες οκτώ σεζόν και είμαστε πεινασμένοι να αγωνιστούμε και να προσθέσουμε περισσότερα κεφάλαια σε αυτό.

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.