F1

17 Jul, 2024 Ώρα 11:20

Formula 1: Αυτό είναι το καλεντάρι για το 2025 με 24 Grand Prix και 6 αγώνες Sprint

Thumbnail

Η FIA και η Formula 1 ανακοίνωσαν το καλεντάρι για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2025, με άλλη μια σεζόν 24 γύρων να περιμένει τους οπαδούς, τους οδηγούς και τις ομάδες, καθώς το πρωτάθλημα γιορτάζει την 75η επέτειό του.

Close

Ξεκινώντας με το Γκραν Πρι της Αυστραλίας από τις 14-16 Μαρτίου και ολοκληρώνοντας με το Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι το Σαββατοκύριακο 5-7 Δεκεμβρίου, η διοργάνωση θα επισκεφθεί και πάλι πέντε από τις επτά ηπείρους του κόσμου.

Το Ραμαζάνι θα διαρκέσει όλο τον Μάρτιο του 2025 και, ως εκ τούτου, τα Grand Prix του Μπαχρέιν και της Σαουδικής Αραβίας θα διεξαχθούν τον Απρίλιο.

Close

Το παραδοσιακό καλοκαιρινό διάλειμμα παραμένει τον Αύγουστο, με τρία Σαββατοκύριακα διακοπών που χωρίζουν το Grand Prix Ουγγαρίας πριν από τις διακοπές στο Hungaroring και το Grand Prix Ολλανδίας μετά τις διακοπές στο Zandvoort.

Οι αλλαγές που έγιναν στο ημερολόγιο το 2024 για τη δημιουργία μιας καλύτερης γεωγραφικής ροής των αγώνων μεταφέρθηκαν στο 2025, με την Ιαπωνία τον Απρίλιο μετά την Αυστραλία και την Κίνα, ακολουθούμενη κυρίως από τους ευρωπαϊκούς αγώνες το καλοκαίρι και την Αμερική το φθινόπωρο, πριν το Κατάρ και το Άμπου Ντάμπι ολοκληρώσουν τη σεζόν.

Close

Το 2025 θα διεξαχθούν έξι Sprints, με τη Σαγκάη, το Μαϊάμι, το Σπα, το Όστιν, το Σάο Πάολο και το Κατάρ να τα φιλοξενούν την επόμενη χρονιά.

Το πλήρες ημερολόγιο της F1 για το 2025 μπορείτε να το δείτε παρακάτω:

 

29 Aug, 2025 Ώρα 09:57

F1: Στην πίστα Ζάντφορτ στην Ολλανδία το 15ο Grand prix της χρονιάς

Thumbnail

 

Close

Οι προβολείς της F1 είναι ήδη στραμμένες στην Ολλανδία και πιο συγκεκριμένα στην πίστα του Ζάντφορτ όπου σήμερα θα ξεκινήσουν τα ανεπίσημα δοκιμαστικά για τον 15ο αγώνα που θα γίνει, την Κυριακή 31 Αυγούστου.

Ο αγώνας της Κυριακής θα είναι το 35ο Ολλανδικό Grand Prix που προσμετρά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA Formula 1. Η πρώτη διοργάνωση ήταν το 1952. Και από τότε μέχρι σήμερα όλοι οι αγώνες της F1 έχουν γίνει στο Ζάντφορτ.

Close

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν και σε αυτό το Grand Prix η McLaren θα μπορέσει να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Μέχρι σήμερα έχει αποδείξει ότι είναι ανίκητη για αυτό το λόγο στο παιχνίδι του πρωταθλήματος οδηγών πρωταγωνιστούν οι δύο πιλότοι της.

Σήμερα ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία, ο Oscar Piastri έχει 284 βαθμούς και με διαφορά μόλις 9 βαθμούς ακολουθεί ο Lando Norris ( 275 β) ενώ ο τρίτος της παρέας, ο Max Verstappen έχει 187 βαθμούς.

Close

Ο τελευταίος έχει αγχωθεί γιατί στον αγώνα της πατρίδας του, οι συμπατριώτες του τον θέλουν στο πρώτο σκαλοπάτι του βάθρου. Όμως αυτό δεν είναι μόνο θέμα δικό του. Θα πρέπει να έχει τη στήριξη της Red Bull που οι επιδόσεις στα μονοθέσια της υστερούν απέναντι από τις ανίκητες McLaren.

 

 

Το σημερινό πρόγραμμα (29/8) περιλαμβάνει το FP1 στις 13:30 και λίγες ώρες αργότερα, στις 17:00 θα γίνει το FP2.

Αύριο Σάββατο, 30/8, στις 12:30 θα γίνει το FP3 και στις 16.00 θα ακολουθήσει το Qualifying για την Pole Position.

Ο αγώνας της Κυριακής, 31 Αυγούστου, θα ξεκινήσει στις 16:00 (ώρα Κύπρου).

 

Δύο λόγια για την πίστα

Η πίστα άνοιξε για πρώτη φορά το 1948, όταν σε όλη την Ευρώπη, μεταπολεμικά, υπήρξε ιδιαίτερος ενθουσιασμός για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αρχικά, ήταν μια εγκατάσταση που χρησιμοποιούσε και τμήμα των δρόμων οι οποίοι διέσχιζαν τους αμμόλοφους στην παραλία. Το πρώτο Grand Prix πραγματοποιήθηκε εκεί το 1952, με νικητή τον Αλμπέρτο Ασκάρι. Οι Ferrari είχαν κάνει το 1-2-3 σε εκείνον τον αγώνα. Μετά το 1985 δεν διεξαγόταν αγώνας εκεί, έως ότου το Ολλανδικό Grand Prix επανήλθε το 2021, έπειτα από 36 χρόνια απουσίας.

Η πίστα του Ζάντφορτ έχει μήκος 4.259 μέτρα και διασχίζει τους αμμόλοφους στις ακτές της Βόρειας Θάλασσας, μόλις 40 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της Ολλανδίας.

Έχει 14 στροφές χαμηλής έως μέσης ταχύτητας – τέσσερις αριστερές και δέκα δεξιές – από τις οποίες η τρίτη και η τελευταία είναι υπερυψωμένες με κλίσεις 19 και 18 μοιρών αντίστοιχα, πολύ πιο απότομες από τις στροφές στην Ινδιανάπολη.

Αυτές οι στροφές δημιουργούν πολύ υψηλά κατακόρυφα και πλευρικά φορτία στα ελαστικά, κάτι που απαιτεί από τις ομάδες να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στο σετάρισμα του μονοθεσίου και τη διαχείριση των ελαστικών. Το επίπεδο κάθετης δύναμης που απαιτείται είναι πολύ υψηλό, παρόμοιο με αυτό στη Βουδαπέστη.

Η πίστα συνήθως προσφέρει χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης και αυτό μπορεί να επιδεινωθεί σημαντικά από την άμμο που μεταφέρεται στην επιφάνεια από τους παράκτιους ανέμους. Καθώς βρίσκεται μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα από τη Βόρεια Θάλασσα, ο καιρός μπορεί να είναι άστατος και στα τέλη του καλοκαιριού, οι θερμοκρασίες είναι συνήθως κάτω από τους 20 °C.

Για να διευκολύνουν τις προσπάθειες των πιλότων για προσπέρασμα υπάρχουν δύο ζώνες Drag Reduction System (DRS) .