F1

25 Oct, 2021 Ώρα 10:17

GP ΗΠΑ: Μεγάλος νικητής o Verstappen

Thumbnail

Άλλο πράγμα να φτάσεις τον Verstappen, άλλο πράγμα να τον προσπεράσεις. Αυτό έμαθε με τον πιο επώδυνο τρόπο ο Lewis Hamilton, καθώς δεν κατάφερε να πάρει τη νίκη από τον Ολλανδό, παρότι οδήγησε εκπληκτικά καθ’όλη την διάρκεια του αγώνα στην απαιτητική πίστα του Circuit of the Americas.

Close
 

Η Mercedes επέλεξε μια διαφορετική στρατηγική για τον Βρετανό, βάζοντας τον για αλλαγή ελαστικών και στα δύο pits (το πρώτο στον 14ο γύρο, και το δεύτερο στον 38ο) αρκετά αργότερα από την Red Bull του Verstappen (το πρώτο στον 11ο γύρο, και το δεύτερο στον 29ο), κάτι που τελικά δεν μετουσιώθηκε σε νίκη.

 

Close

 

Ο Hamilton, εκκινώντας από την δεύτερη θέση, έκανε καλύτερη εκκίνηση και προσπέρασε τον poleman Verstappen, διατηρώντας ένα μικρό προβάδισμα μέχρι το πρώτο pit stop του δεύτερου. Εκεί, όμως, η Mercedes προτίμησε να μην απαντήσει στο undercut της Red Bull, χάνοντας πρακτικά το πλεονέκτημα της πρωτοπορίας.

Close

Όταν ολοκλήρωσαν και οι δύο οδηγοί τα pit stops τους, ο Hamilton ήταν στην δεύτερη θέση με 8,7 δευτ. διαφορά από την κορυφή και είχε μπροστά τους 20 γύρους για να φτάσει και να διεκδικήσει τη νίκη. Κάτι που δεν τα κατάφερε.

 

 

Έτσι, σε μια πίστα που η Mercedes είχε μόνο νίκες από το 2014, ήτοι την έναρξη της υβριδικής turbo εποχής στην F1, εκτός του 2018, όπου είχε κερδίσει ο Kimi Raikkonen με Ferrari, ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής και διπλασίασε την διαφορά του από τον μεγάλο του αντίπαλο, αφού κέρδισε την μονομαχία με τον Lewis Hamilton. Με αυτή του τη νίκη, ο Verstappen αύξησε την διαφορά του στο πρωτάθλημα των οδηγών στους 12 βαθμούς.

 

 

Στην τρίτη θέση του βάθρου ανέβηκε ο Sergio Perez, κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα, καθώς την στιγμή που πέρασε την καρό σημαία ήταν 42 δευτ. πίσω από τους δύο πρωτοπόρους. Παράλληλα, με την τρίτη θέση του Perez, η Red Bull κερδίζει έδαφος στη μάχη για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς ο έτερος οδηγός της Mercedes δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 6η θέση.

 

 

Ο Charles Leclerc οδήγησε θαυμάσια και πήρε τους πολύτιμους βαθμούς της 4ης θέσης, μειώνοντας την διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της Ferrari από την McLaren στους μόλις 3,5 βαθμούς. Ο Μονεγάσκος κράτησε πίσω του τον Daniel Ricciardo στην αρχή του αγώνα, με τον Αυστραλό να κερδίζει μια θέση εις βάρος του Carlos Sainz στους πρώτους γύρους.

Ωστόσο, 8 γύρους πριν το τέλος του τέλος του αγώνα, ο Sainz προσπάθησε να προσπεράσει τον Ricciardo, με τους δύο οδηγούς να είχαν μια μικρή επαφή. Εξαιτίας αυτής προκλήθηκε μια μικρή ζημιά στην εμπρός αεροτομή της Ferrari του Ισπανού, με αποτέλεσμα να χάνει συνεχώς χρόνο και τελικά να τον προσπεράσει ο Valtteri Bottas, ο οποίος τερμάτισε στην 6η θέση, έχοντας εκκινήσει από την 9η θέση.

 

 

Ο teammate του Ricciardo στη McLaren, Lando Norris, δεν έκανε τον καλύτερο του αγώνα και πήρε την όγδοη θέση, έχοντας χάσει μια θέση από τον Bottas, μετά το δεύτερο pit stop. Πίσω από τον Norris ήταν ο Yuki Tsunoda, στην 9η θέση, με τον Ιάπωνα rookie -που ξεκίνησε 10ος με μαλακά ελαστικά- να ήταν εξαιρετικός στην άμυνα και χειρίστηκε αριστοτεχνικά τα ελαστικά του, κερδίζοντας μια θέση καθώς ο teammate του στην AlphaTauri, Pierre Gasly εγκατέλειψε με πρόβλημα στην ανάρτηση του μονοθέσιου του.  

Η πρώτη δεκάδα ολοκληρώθηκε από τον Sebastian Vettel, με τον οδηγό της Aston Martin να παίρνει τον τελευταίο βαθμό, παρότι εκκίνησε 18ος μετά από την ποινή για αλλαγή του power unit του. Οι δύο οδηγοί της Alpine δεν είδαν την καρό σημαία, με τον Esteban Ocon να εγκαταλείπει στον 42ο γύρο, με τον Alonso να ακολουθεί με πέντε γύρους να απομένουν, αναφέροντας ένα πρόβλημα στην πίσω αεροτομή.

Οδηγός του αγώνα

Μπορεί να έχασε το προβάδισμα στην αρχή του αγώνα, αλλά ο Max Verstappen δεν φάνηκε σε κανένα σημείο να θέλει να χάσει τη νίκη στο Austin, ακόμα και όταν ο Lewis Hamilton τον πιέσε στους τελευταίους γύρους. Ο Ολλανδός άντεξε την πίεση και διεύρυνε δεόντως το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα, και γι’αυτό ψηφίστηκε ως ο οδηγός του αγώνα.

 

 

Ο Max Verstappen ψηφίστηκε ως ο οδηγός του αγώνα, αφού συγκέντρωσε το 22,7% των ψήφων των θεατών. Τον ακολούθησε ο Lewis Hamilton με το 17,1% των ψήφων, με τον Daniel Ricciardo να παίρνει το 8,7%. Στη τέταρτη θέση βρέθηκε ο Sergio Perez με 8,2% και στη πέμπτη ο Charles Leclerc συγκεντρώνοντας το 7,2% των ψήφων.

Ταχύτερος γύρος

Ο Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, κατακτώντας τον έναν επιπλέον -πολύτιμο- βαθμό.

 

 

Ο Βρετανός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:38.485, για να τον ακολουθήσει ο Max Verstappen με 1:39.096, ο Charles Leclerc με 1:39.303, ο Sergio Perez με 1:39.566, και ο Fernando Alonso με 1:40.067.

Επόμενος αγώνας

Μετά τον αγώνα στις Η.Π.Α., ακολουθεί ένα διάλειμμα μιας εβδομάδας, με την Formula 1 να μεταφέρεται στο συνορεύων Μεξικό, και πιο συγκεκριμένα στην Πόλη του Μεξικό και την πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez. To GP του Μεξικό είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί στις 5-7 Νοεμβρίου.

Εδώ τα αποτελέσματα του αγώνα

 

Πηγή: Autoblog

19 May, 2025 Ώρα 11:23

F1 Imola: Νικητής ο Verstappen με μαγική κίνηση στον πρώτο γύρο

Thumbnail

Το 7ο GP της Formula 1 βρήκε νικητή τον Ολλανδό Max Verstappen, ο οποίος στην τρίτη στροφή του πρώτου γύρου, «έκλεψε» την πρωτιά από τον poleman Piastri. Η McLaren θα “περιοριστεί” στο 2-3 (Norris -Piastri), ενώ η «παρουσία» ενός Virtual Safety Car και ενός Safety Car έφερε τα πάνω κάτω στις στρατηγικές των pit stops. Στην τέταρτη θέση θα τερματίσει ο Hamilton που έκανε καλό αγώνα και έδωσε ένα λόγο στους χιλιάδες Tifosi των κερκίδων να πανηγυρίσουν. Ο Albon θα τερματίσει στην 5η θέση και ο Leclerc (φανερά εκνευρισμένος) στην 6η.

Close

Σε έναν αγώνα με αρκετές και καθαρές προσπεράσεις, οι δύο εγκαταλείψεις των Ocon και Antonelli ήρθαν λόγω μηχανική βλάβης και όχι λόγω επαφής. Ο αγώνας πάντως απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εντυπωσιακό ρυθμό από την παρουσία του Virtual Safety Car και έπειτα, όπου McLaren και Ferrari έδωσαν… ρέστα.

 

Close

 

Το Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari- είναι μια από τις πιο εμβληματικές και τεχνικές πίστες στο καλεντάρι της Formula 1- ξεκίνησε να λειτουργεί το 1950. Το 1952 έγιναν οι πρώτες δοκιμές και το 1953 έγινε ο πρώτος αγώνας, ενώ από το 1988 και μετά η πίστα μετονομάστηκε σε Ίμολα. Το συνολικό μήκος είναι 4.909μ. και οι αγωνιζόμενοι καλύπτουν σε 63 γύρους 309,049χλμ.

Close

Η σειρά εκκίνησης

Ο Oscar Piastri συνεχίζει να γράφει ιστορία καθώς μετά από 4 νίκες σε έξι GP, πήρε μία ακόμη Pole Position, ξεκαθαρίζοντας πως είναι ο φετινός πρωταγωνιστής. Στη δεύτερη θέση ο Max Verstappen και στην τρίτη ο πάντα σταθερός Russell. Την πρώτη 10άδα εκκίνησης στο Grid συμπληρώνουν οι: Norris, Alonso, Sainz, Albon, Stroll, Hadjar, Gasly. Στις θέσεις 11 και 12 οι Leclerc – Hamilton.

Οδηγός του αγώνα

Μια αριστοτεχνική οδήγηση από τον νυν παγκόσμιο πρωταθλητή τον οδήγησε να νικήσει τους οδηγούς της McLaren, που ήταν τα φαβορί πριν από τον αγώνα στην Ίμολα. Μετά την εκπληκτική του προσπέραση στον 1ο γύρο και τη συγκυρία του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ο απόλυτος ρυθμός του Max Verstappen με την Red Bull άφησε τους αντιπάλους του ανίκανους να αντιδράσουν.

Το κοινό επέλεξε τον Ολλανδό ως οδηγό του αγώνα. Πιο συγκεκριμένα, ο Max Verstappen συγκέντρωσε το 19% των ψήφων, για να ακολουθήσει ο Alex Albon με 14,9%, ο Charles Leclerc με 11%, ο Lewis Hamilton με 9,5% και ο Oscar Piastri με 9,3%.

Τελική κατάταξη: Verstappen – Norris – Piastri – Hamilton – Albon – Leclerc- Russell – Sainz – Hadjar – Tsunoda – Alonso – Hulkenberg – Gasly – Lawson – Stroll – Colapinto – Bearman- Bortoleto.

Εγκατέλειψαν οι: Antonelli – Ocon

Επόμενος αγώνας

Ο αγώνας στην Ίμολα ήταν ο πρώτος από τους τρεις συνεχόμενους, με την Formula 1 να διανύει περίπου 500 χλμ. και να κατευθύνεται δυτικά, καθώς από τον Άγιο Μαρίνο ακολουθεί το Grand Prix του Μονακό στους διάσημους δρόμους του πριγκιπάτου, με τον αγώνα να διεξάγεται το επόμενο Σαββατοκύριακο, 23-25 Μαΐου.