O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής σε ένα γεμάτο δράση Ισπανικό Grand Prix, συνεχίζοντας την φετινή του παράδοση να τερματίζει πρώτος όταν δεν εγκαταλείπει. Δεύτερος τερμάτισε ο Sergio Perez, ολοκληρώνοντας ένα ονειρικό σαββατοκύριακο για την Red Bull, καθώς και στα δύο πρωταθλήματα (οδηγών και κατασκευαστών) είναι πλέον στην κορυφή, για πρώτη φορά τη φετινή σεζόν.

Στην τρίτη θέση του podium ανέβηκε ο George Russell, με τον οδηγό της Mercedes να τερματίζει για ακόμα μια φορά μέσα στην πρώτη 5άδα, έχοντας συμμετάσχει σε μια πολύ όμορφη μάχη με τον Verstappen. Ο Charles Leclerc εγκατέλειψε τον αγώνα και ενώ βρισκόταν άνετα στην πρωτοπορία, καθώς η Ferrari F1-75 εμφάνισε πρόβλημα στο power unit.
Η άνοδος της θερμοκρασίας δεν ήταν το μόνο πρόβλημα την Κυριακή, καθώς οι ριπές του αέρα στη στροφή 4 ήταν η αιτία τόσο για τον Carlos Sainz όσο και τον Verstappen να βγουν εκτός πίστας και να χάσουν πολλές θέσεις. Αυτό άφησε τον Leclerc με ένα άνετο προβάδισμα, έχοντας χτίσει μια σημαντικά διαφορά ενός pit stop στον 22ο γύρο, και φαινόταν ότι θα ήταν μια εύκολη νίκη για τη Ferrari, μέχρι που ο κινητήρας του Leclerc τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στον 27ο γύρο.

Πριν από αυτό, ο Russell και ο Verstappen (του οποίου το DRS δε λειτουργούσε) είχαν μια στενή μάχη τροχό με τροχό και μετά την εγκατάλειψη του Leclerc πάλευαν για την πρωτοπορία. Η Red Bull επέλεξε το undercut και ο Verstappen μπήκε στα pits για δεύτερη φορά, ώστε να βάλει τα μαλακά στον 29ο γύρο, και έφτασε γρήγορα πίσω από τον Russell στον 37ο γύρο, καθώς ο Russell έβαλε ξανά ένα σετ μεσαία.
Καλύπτοντας την εναλλακτική στρατηγική του Perez και το πλεονέκτημα της διάρκειας ζωής των ελαστικών, ο Verstappen μπήκε για τρίτη φορά στα pits για μεσαία ελαστικά στον 45ο γύρο, που του έδωσε την ευκαιρία να προσπεράσει τον Perez, μετά από εντολή της ομάδας, κερδίζοντας εν τέλει με 13 δευτερόλεπτα.

Ο Sainz τερμάτισε τέταρτος, παρόλο που έπεσε έξω από το top 10 νωρίς στον αγώνα, μετά την έξοδο του στη στροφή 4. Ο Hamilton προσπέρασε τον Sainz, και κρατούσε την 4η θέση στη 1η στροφή, με πέντε γύρους να απομένουν, αλλά στη συνέχεια έπεσε στην 5η, εξαιτίας προβλημάτων θερμοκρασίας στο power unit της Mercedes και έχανε χρόνο.
Η στρατηγική του μαλακών-μεσαίων-μεσαίων του Valtteri Bottas ήταν υπεύθυνη να χάσει θέσεις από τους Sainz και Hamilton, αλλά ο Φινλανδός κατάφερε να τερματίσει στην 6η θέση για την Alfa Romeo. Τους βαθμούς της έβδομης θέσης πήρε ο Esteban Ocon, ανεβαίνοντας πέντε θέσεις για την Alpine με δύο stint με τα μαλακά ελαστικά.
Ο Lando Norris ακολούθησε την ίδια στρατηγική με τον Ocon, αλλά τερμάτισε λίγα δευτερόλεπτα πίσω του, εκκινώντας από την 11η θέση. Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην 9η θέση, παρότι εκκίνησε από το πίσω μέρος του grid, ενώ ο Yuki Tsunoda ολοκλήρωσε την πρώτη 10άδα.

Οδηγός της ημέρας
Παρότι έπεσε στη τελευταία θέση, ο Lewis Hamilton οδηγώντας υποδειγματικά, κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση του αγώνα. Αυτή του η επίδοση του έδωσε τον τίτλο του οδηγού της ημέρας, με τον Βρετανό να συγκεντρώνει το 22,8% των ψήφων.
Ακολούθησε ο Sergio Perez με 16,3%, ο George Russell με 15,7%, ο Max Verstappen με 11,4% και ο Fernando Alonso με 6,9%.
Ταχύτερος γύρος
Ο Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στον 51o γύρο, κατακτώντας τον επιπλέον βαθμό. Ο πιλότος της Red Bull σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:24.108, για να τον ακολουθήσει ο Lewis Hamilton με 1:24.253, ο George Russell με 1:24.636, ο Max Verstappen με 1:25.456 και ο Lando Norris με 1:25.619.
Επόμενος αγώνας
Επόμενος αγώνας, αυτός του Μονακό, που διεξαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα στους δρόμους του πριγκιπάτου στις 27 με 29 Μαΐου.

Πηγή: Autoblog.gr

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα
Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.
Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.
Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.
Close Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.
Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.
Close
Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.
Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.
Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.
Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.
Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.
Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.
Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.
