F1

27 Sep, 2021 Ώρα 08:30

GP Ρωσίας: 100η νίκη στην καριέρα του L.Hamilton σε ένα μυθικό αγώνα!

Thumbnail

Επτά γύρους πριν την καρό σημαία έπεσαν οι πρώτες σταγόνες βροχής και άνοιξαν οι ομπρέλες στις κερκίδες. Παραλίγο να γίνει το λάθος από τον Norris που ήταν επικεφαλής του αγώνα. Γλίστρησε αλλά ο Hamilton που τον ακολουθούσε δεν επιχείρησε προσπέραση. Και σωστά έκανε.

Close

Ο Norris παρά τη βροχή που επιδεινώθηκε δεν πήρε εντολή να μπει στα pits για αλλαγή ελαστικών και άρχισε να οδηγεί χωρίς καμιά ασφάλεια .Ήταν τεράστιο λάθος να συνεχίσει τον αγώνα με ακατάλληλα ελαστικά. Αντίθετα ο Hamilton μπήκε αμέσως για αλλαγή ελαστικών και γρήγορα δύο γύρους πριν τον τερματισμό τέθηκε επικεφαλής.

Η δεύτερη μεγάλη έκπληξη ήταν η 2η θέση που πήρε ο Max Verstappen. Ας μην ξεχνάμε ότι ξεκίνησε από την 20η θέση και ανέβηκε στο βάθρο. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Carlos Sainz. 

Close

 

 

Ο αγώνας

Αυτή τη φορά στην πίστα στο Σότσι Autodrom στη Ρωσία, δεν βρέθηκαν οι επικεφαλής της βαθμολογίας αλλά νέοι οδηγοί που έχουν το μέλλον μπροστά τους.

Ο Lando Norris με McLaren ξεκίνησε από την πρώτη θέση. Είχε άγχος και ήξερε ότι θα δεχόταν, όχι μόνο την πίεση του Hamilton που ξεκίνησε από την 4η θέση αλλά και την πίεση της Ferrari με τον Carlos Sainz. Από την 3η θέση  ξεκίνησε ο George Russel με Williams.

Μόλις έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα στο Σότσι Autodrom ξεκίνησε ένας αγώνας όχι μόνο ταχύτητας αλλά και στρατηγικής. Ο Sainz αιφνιδίασε τον Βρετανό και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα αφήνοντας τον Norris στη 2η θέση. Ο άλλος Βρετανός και παγκόσμιος πρωταθλητής L.Hamilton δεν έκανε και την ιδανική εκκίνηση. Και Από την 4η βρέθηκε στην 6η θέση.

Close

 

 

Ο αγώνας είχε συνολικό μήκος 309.944 μέτρα και τα μονοθέσια έκαναν 53 γύρους (κάθε γύρος έχει 5.848 μέτρα).Η πίστα έχει λεία επιφάνεια και η άσφαλτος είναι ταλαιπωρημένη. Στο φρενάρισμα καταπονούνται κυρίως τα πίσω ελαστικά με πιο απαιτητική στροφή την «3» που μόνο σ αυτήν καταπονούνται τα μπροστινά ελαστικά.

Το μεγάλο πρόβλημα είχαν ο Max Verstappen και ο Valtteri Bottas που ξεκίνησαν από τις τελευταίες θέσεις. Τόσο ο Ολλανδός όσο και ο Φινλανδός στον 7ο γύρο είχαν ανέβει στην 14η και 15η θέση αντίστοιχα. Και οι δύο πιλότοι ήθελαν να μπουν όσο πιο γρήγορα γινόταν στην 1η δεκάδα.

Δεδομένου ότι πλησίαζε ένα μεγάλο  σύννεφο και ενδεχομένως  να έπεφταν κάποιες σταγόνες στην πίστα στα στρατηγεία των ομάδων προετοίμαζαν τις γόμες των ελαστικών για όλα τα ενδεχόμενα. Όλοι θεωρούσαν ότι ο Hamilton θα μπορούσε να έκανε μια εύκολη νίκη. Κανένας όμως δεν μπορούσε να φανταστεί ότι ο Verstappen δεν θα κατέθετε τόσο εύκολα τη μάχη. 

 

 

Στον 18ο γύρο ο Ολλανδός είχε ανέβει στην 6η θέση κάνοντας διαρκώς ταχύτερους γύρους ενώ ο Hamilton είχε ανέβει στην 3η θέση. Ο Bottas είχε «κολλήσει» στη 10η θέση.

Ο Hamilton –σαφώς πιο έμπειρος από τον Verstappen- δεν έδειχνε να ανησυχεί και σκεφτόταν πιο μακριά. Αυτό που ήθελε ήταν η συγκέντρωση περισσότερων βαθμών βλέποντας μακροπρόθεσμα το πρωτάθλημα.

Στο πρώτο pit stop ο Norris έβαλε σκληρή γόμα. Το ίδιο έκαναν και οι περισσότεροι οδηγοί. Ο Hamilton και αυτός με σκληρά ελαστικά είχε κολλημένο το πόδι στο γκάζι και δεν άφηνε περιθώρια σε όσους τον ακολουθούσαν να σκεφθούν να κάνουν προσπέραση.

Στο πρώτο pit που έκανε ο Ricciardo, μάλλον δεν του βγήκε αφού καθυστέρησε αρκετά. Η καθυστέρηση οφειλόταν καθαρά σε λάθος συνεννόηση. Ενώ είχαν αλλάξει τα ελαστικά δεν είχαν «ανάψει» το πράσινο φως για να κατέβουν οι γρύλοι.

Κακό pit stop έκαναν και στον Leclerc. Έχασε το βάθρο από ένα πρόβλημα που είχε ο πίσω δεξιός τροχός. Δεν έβγαινε και έχασε πολύτιμο χρόνο. Ο πρώτος και που εγκατέλειψε στον 34 γύρο ήταν ο μικρός Schumacher.

Με αυτήν τη νίκη του στη Ρωσία ο Hamilton τέθηκε επικεφαλής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με δύο βαθμούς διαφορά από τον Verstappen.

Μετά τον συναρπαστικό αγώνα στο Sochi της Ρωσίας, ακολουθεί ένα διάλειμμα μιας εβδομάδας, με την Formula 1 να μεταφέρεται στο Istanbul Park και την γειτονική χώρα για το Τουρκικό GP, το οποίο είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί στις 8-10 Οκτωβρίου.

 

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.