F1

29 Sep, 2021 Ώρα 09:41

Lewis Hamilton: Δεν ονειρεύεται να οδηγήσει για την Ferrari!

Thumbnail

Το όνειρο κάθε πιλότου της Formula 1 είναι κάποια στιγμή στη καριέρα του να ντυθεί στα κόκκινα και να οδηγεί για λογαριασμό της Scuderia με έδρα το Μαρανέλο, αλλά ο Lewis Hamilton δεν θα προστεθεί στη λίστα εκείνων των οδηγών που βρέθηκαν στη Ferrari.

Close

Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, βρίσκεται στην F1 τα τελευταία 15 χρόνια και τα 6 από αυτά οδηγούσε για λογαριασμό της McLaren, ενώ τα άλλα 9 για την Mercedes.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Βρετανός χαρακτήρισε πως είναι πλέον πολύ αργά το να κυνηγήσει το “όνειρο” της Ferrari, λέγοντας:

Close

Για χρόνια, κάθε φορά που πάω στη Monza για τον αγώνα και βλέπω τους θεατές, ακούω πολλούς να φωνάζουν “έλα στη Ferrari”. Είναι πολύ συγκινητικό, και μου κάνει μεγάλη εντύπωση ότι δεν οδήγησα ποτέ για τη Ferrari, μετά από τόσα χρόνια.

Διότι αυτό είναι ένα όνειρο για όλους, ένας στόχος που πρέπει [ως οδηγός] να πετύχεις. Όμως, για μένα ποτέ αυτή δεν ήταν μια πιθανότητα, και ποτέ δεν θα μάθω ακριβώς για ποιο λόγο. Έχω μία-δύο Ferrari στο σπίτι που μπορώ να οδηγήσω, αλλά δεν κατάφερα να οδηγήσω κάποιο μονοθέσιό της. Τους εύχομαι τα καλύτερα, αν και στο εγγύς μέλλον θα πρέπει να τους σταματήσω από το να κατακτήσουν το παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Close

 

 

Πριν από μερικούς μήνες ο Hamilton υπέγραψε νέο διετές συμβόλαιο με τη Mercedes, μέχρι το τέλος του 2023. Σε αυτά τα δύο χρόνια, θα κληθεί σε ηλικία 37 και 38 ετών να αντιμετωπίσει τα ανερχόμενα ταλέντα του αθλήματος, που δεν ξεπερνούν την ηλικία των 25 ετών και έρχονται ευθέως να αμφισβητήσουν την κυριαρχία του: τον Max Verstappen, τον Charles Leclerc, τον George Russell και τον Lando Norris.

Ο Hamilton μίλησε και για τα νέα μονοθέσια του 2022, απαντώντας στην ερώτηση εάν η νέα γενιά πιλότων έχει την ικανότητα ταχύτερης προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

Ειλικρινά, δεν φοβάμαι κάτι τέτοιο. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους θέλω να μείνω στη F1. Διότι θα είναι μια ευκαιρία να δείξω τις ικανότητές μου.

Πιστεύω ότι η εμπειρία μου μπορεί να είναι σημαντική για την ομάδα, όπως και για την εξέλιξη του George [Russell]. Είναι ήδη πολύ γρήγορος, αλλά σίγουρα θα μάθει από μένα, διότι βρίσκομαι στη F1 περισσότερο καιρό. Και μάλιστα θα μπορέσω να μάθω κι εγώ από εκείνον. Δεν έχω ενδοιασμούς να μαθαίνω από κάποιον νεότερο. Δεν φοβάμαι, θέλω μόνο να κερδίζω.

Ναι, είμαι πολύ μεγαλύτερος κι εκείνοι δεν φοβούνται τίποτα. Μου αρέσει να τους βλέπω να οδηγούν. Ελπίζω να συνεχίσω να αξίζω τη θέση μου εδώ, να είμαι σε θέση να τους απαντώ με τον πιο αποδοτικό τρόπο.

 

Πηγή: Autoblog 

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.