F1

02 Dec, 2020 Ώρα 11:49

Μπορεί τα ΜΜΕ να μιλούν για "θαύμα", αλλά η ζωή του πιλότου οφείλεται στην πολιτική της FIA

Thumbnail

Ο Ευρωπαίος συντονιστής για θέματα Οδικής Ασφάλειας κ. Matthew Baldwin δήλωσε με αφορμή το δυστύχημα του Grosjean την Κυριακή στην F1 πως, μπορεί τα ΜΜΕ να μιλούν για "θαύμα", αλλά βασικά η ζωή του πιλότου οφείλεται στην πολιτική της @fia και στο #SafeSystem - safe vehicles, safe infrastructure, post-crash care - .

Close

 

Αυτούς τους πυλώνες πρέπει να αναπτύξουμε άμεσα και στην Κύπρο:

Close
  • Ασφαλή οχήματα (και όχι απαρχαιωμένα)
  • Ασφαλείς δρόμους και κινητικότητα (όχι με "ππατσιαρίσματα" αλλά ουσιαστική βελτίωση του οδικού δικτύου της χώρας μας)
  • Άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση μετά από την οδική σύγκρουση

Εμείς θα προσθέσουμε και το πιο κάτω:

  • Ασφαλείς οδικοί χρήστες

Με βάση αυτό, θα πρέπει η Πολιτεία άμεσα να ενισχύσει την εκπαίδευση των μοτοσικλετιστών αλλά και των νέων οδηγών αυτοκινήτων από τα σχολεία, ούτως ώστε να γίνουν καλύτεροι γνώστες των κινδύνων που ελλοχεύουν στους δρόμους αλλά και να εξηγήσει σε όσους θέλουν να ασχοληθούν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τις επιλογές τους.

Close

Αυτό το τετραήμερο έχουμε στην πίστα της Άχνας εκπαίδευση μοτοσικλετιστών - μελών της Αστυνομίας, της Στρατονομίας αλλά και πολιτών με μερική χορηγία του Υπουργείου Συγκοινωνιών από το 2009 περίπου. Πολύ καλή κίνηση, αλλά μία από τις πολύ λίγες.

Σύντομα θα ανακοινωθούν κι άλλες πρωτοβουλίες, μέχρι η Πολιτεία να ευαισθητοποιηθεί πλήρως και να ενισχύει σε μόνιμη βάση και την εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης αυτοκινητιστών, ατόμων ή εταιρειών αλλά και σε ότι αφορά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό καi την σημασία του στην οδική ασφάλεια.

Δεν παραγνωρίζεται βέβαια και ο παράγοντας της:

  • Αποτελεσματικής διαχείρισης οδικής ασφάλειας και η πολιτική των ποινών, η οποία στην Κύπρο δυστυχώς "νικά" όλους τους πιο πάνω παράγοντες.

Όλοι οι πιο πάνω παράγοντες μαζί αποτελούν το Πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030.

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.