Γενικά

13 May, 2022 Ώρα 09:11

Κυπριακό Πρωτάθλημα Dragster: Πρώτη γνωριμία με τους κανονισμούς την Κυριακή 15 Μαΐου στην Achna Speedway

Thumbnail

Όπως έχουμε πει σε προηγούμενο άρθρο η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου σε συνεργασία με τον CYDRA πήραν την απόφαση για το ξεκίνημα του Παγκυπρίου Πρωταθλήματος. 

Close

Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και ο Cydra, για πρώτη φορά μετά από χρόνια έχουν ασκήσει πίεση στο κράτος για να δοθεί συγκεκριμένος χώρος μήκους 1,200 μέτρων για να γίνει τουλάχιστον ένας αγώνας 400 μέτρων εντός του 2022 και όπως όλα δείχνουν θα το πετύχουν.

Οι υπόλοιποι αγώνες του πρωταθλήματος 2022, ξεκινώντας από τις 5 Ιουνίου, θα γίνουν στην Achna Speedway σε μήκος 200 μέτρων όπως τα διεθνή πρότυπα, αλλά και για λόγους ασφάλειας για τα πολύ γρήγορα αυτοκίνητα που αντιμετωπίζουν πλέον λόγω δύναμης πρόβλημα στο να σταματήσουν σε αποστάσεις κάτω του ενός χιλιομέτρου συνολικού μήκους πίστας. Εκεί στους επίσημους αγώνες, θα μπορούν να συμμετέχουν αγωνιστικά αλλά και πολιτικά αυτοκίνητα σε διάφορες κατηγορίες.

Close

 

 

Έχει ήδη διοργανωθεί επίσης και μια φιλική συνάντηση για την Κυριακή 15 Μαίου οπού οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητα τους στα 200 μέτρα όπως επίσης να περάσουν από έλεγχο τα οχήματα τους και να πάρουν συμβουλές για το επερχόμενο πρωτάθλημα το οποίο ξεκινά στις 15 Ιουνίου!

Ας δούμε λίγο σε απλή μορφή τις κατηγορίες και τους κανονισμούς! Aυτοί δεν είναι οι τελικοί κανονισμοί. Περιμένουμε επίσημη λίστα από τον CYDRA η οποία θα έχει περάσει από έγκριση της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.

Οι κατηγορίες στις οποίες υποδιαιρούνται τα οχήματα Dragster, είναι οι ακόλουθες:

STREET

1. 2WD under 1601cc N/A

2. 2WD  1600-2000cc N/A

3. 2WD 2001 OVER N/A

4. 2WD TURBO MOD 

5. 2WD TURBO STOCK TURBO

6. 4WD TURBO STOCK 

7. 4WD TURBO MOD 

8. ELECTRIC 

 

RACING

1. 2WD N/A

2. 2WD TURBO

3. 4WD TURBO

4. OPEN

Close

Για να ισχύει στον αγώνα μια κατηγορία πρέπει να έχει τουλάχιστον 4 συμμετοχές. ΑΝ όχι, τότε τα αυτοκίνητα συμπτύσσονται στην αμέσως επόμενη κατηγορία.

 

 

Πάμε για μια ματιά στους κανονισμούς. Βρήκαμε κάποια από τα πιο σημαντικά σημεία. Υπενθυμίζουμε ότι αυτοί δεν είναι οι τελικοί κανονισμοί. Περιμένουμε επίσημη λίστα από τον CYDRA η οποία θα έχει περάσει από έγκριση της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.

STREET

1. Απαγορεύεται η αφαίρεση βάρους από το αμάξωμα του αυτοκινήτου (κόψιμο λαμαρίνας, αφαίρεση ταμπλό, πλευρινής ταπετσαρίας, χαλιού). Επιτρέπεται μόνο η αφαίρεση εργαλείων, των καθισμάτων εκτός του οδηγού και της ρεζέρβας.

2. Επιτρέπεται η χρήση μπροστινού και πισινού καπό από carbon fiber.

3. Επιτρέπεται η χρήση aftermarket καρέκλας οδηγού ιδίου τύπου ( fiber glass ή carbon).

4. Προφυλακτήρες μπροστά πίσω πρέπει να είναι εργοστασιακού η aftermarket fiber glass με τις βάσεις τους χωρίς κοψίματα ή τρύπες. Επιτρέπεται η αφαίρεση του πίσω προφυλακτήρα.

5. Φανάρια μπροστά -  πίσω πρέπει να είναι σε λειτουργήσιμη κατάσταση.

6. Ολα τα γυαλιά πρέπει να είναι εργοστασιακά (όχι lexan, ζελατίνη) και σε λειτουργήσιμη κατάσταση.

7. Ντεπόζιτο βενζίνης εργοστασιακό.

8. Ζώνη ασφαλείας σε άριστη κατάσταση.

9. Full exhaust μέχρι πίσω με τουλάχιστον ένα καζανάκι

10. Επιτρέπεται η χρήση dry samp φτάνει το δοχείο λαδιού να μην είναι στη καμπίνα οδηγού.

11. Επιτρέπεται η χρήση αγωνιστικού καύσιμου αλλά όχι μεθανόλης η αιθανόλης.

12. Επιτρέπεται η χρήση water methanol με τοποθέτηση στο πίσω καπό.

13. Απαγορεύεται η χρήση νίτρου.

14. Επιτρέπεται η χρήση ελαστικών semi-slick(εργοστασιακής κατασκευής) όπως και αγωνιστικά ελαστικά slick. Απαγορεύεται η χρήση ρεζερβών σαν ελαστικά.

15. Επιτρέπεται η χρήση αγωνιστικού gearbox (D.O.G) όχι όμως sequential.

16. Όλοι οι οδηγοί πρέπει να έχουν μαζί τους κράνος ασφαλείας.

17. Όλος ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου πρέπει να είναι στερεωμένος σωστά.

18. Η μπαταρία πρέπει να έχει καλυμμένο τουλάχιστον το θετικό πόλο.

 

Στο τεχνικό έλεγχο που θα πραγματοποιείται στα αυτοκίνητα τη μέρα του αγώνα οι υπεύθυνοι μπορούν να αποκλείσουν ένα αυτοκίνητο εάν κρίνουν ότι κάτι υπονομεύει την ασφάλεια τόσο του οδηγού όσο και των θεατών.

 

 

RACING

1. Roll cage κολλημένο (όχι βιδωτό) FIA approved ή ιδιοκατασκευή με seamless 48mm κεντρική καμάρα και οι υπόλοιπες 42mm σωλήνες 6 σημείων και τουλάχιστον 3 Χ bars.

2. Στολή, παπούτσια, γάντια, κράνος FIA approved

3. Καρέκλα FIA approved

4. Ζώνες τουλάχιστον 4 σημείων FIA approved

5. Ντεπόζιτο βενζίνης FIA approved ή ιδιοκατασκευή πιστοποιημένη από άτομο certified.

6. Μαρκούτζια βενζίνης που περνούν μέσα από την καμπίνα δεν πρέπει να έχουν ενώσεις.

7. Πόμπες βενζίνης απαγορεύονται στην καμπίνα.

8. Η καμπίνα του οδηγού πρέπει να χωρίζει με firewall από μηχανή και πισινό καπό.

9. Επιτρέπεται η αντικατάσταση γυαλιών με certified polycarbonate με τα απαραίτητα στηρίγματα εκτός του ανεμοθώρακα.

10. Πυροσβεστήρας τουλάχιστον 2κιλών FIA approved στερεωμένος σωστά διπλά από τον οδηγό.

11. Επιτρέπεται η χρήση αγωνιστικού καυσιμου, αιθανολης και μεθανόλης.

12. Η χρήση νίτρου επιτρέπεται μόνο στη κατηγορία open.

13. Επιτρέπεται η χρήση slick και μπαλονιών ελαστικών.

 

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

-Κάθε αυτοκίνητο μπορεί να συμμετέχει μόνο με ένα οδηγό (όχι διπλονούμερο)

-Ένας οδηγός μπορεί να λάβει μέρος με περισσότερο από ένα αυτοκίνητο το οποίο να έχει δώσει κανονικά συμμέτοχη από πριν σε άλλη κατηγορία όμως.

-Απαγορεύεται η αλλαγή οδηγού κατά τη διάρκεια του αγώνα.

-Τεχνικός Έλεγχος θα γίνεται πριν τον αγώνα. Οδηγοί και αυτοκίνητα που δεν εμφανιστούν για τεχνικό έλεγχο και ενημέρωση δεν θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στον αγώνα.

-Συμμετοχές μετά την προκαθορισμένη μέρα ΔΕΝ θα γίνονται δεκτές για κανένα λόγο. Αυτό γίνεται για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα.

-Ο κάθε οδηγός οφείλει να είναι ενήμερος για όλους τους πιο πάνω κανονισμούς.

 

20 May, 2022 Ώρα 11:55

O CYDRA επιστρέφει ανανεωμένος για το Παγκύπριο Πρωτάθλημα Dragster!

Thumbnail

Οι προεργασίες για το φετινό πρωτάθλημα Dragster έχουν ξεκινήσει. Με βάση την απόφαση της Κυπριακής ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, ο πρώτος αγώνας θα διεξαχθεί στις 5 Ιουνίου στην πίστα Achna Speedway.

Close

To σωματείο CYDRA (Cyprus Drag Racing Association) σε συνεργασία με την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ξεκίνησε τις απαραίτητες διαδικασίες για ένα σωστό πρωτάθλημα μετά από χρόνια, μιας και όσες προσπάθειες έγιναν στο παρελθόν για εξεύρεση διαδρομής μήκους 1000 μέτρων απέτυχαν. Για το 2022, η απόφαση είναι να ξεκινήσει πρωτάθλημα εντός της πίστας και παράλληλα να μιλά με τις Αρχές με στόχο την διοργάνωση αγώνα 400ων μέτρων σε χώρο που θα ανακοινωθεί σύντομα αφού ολοκληρωθεί η τελική συμφωνία. Το πρωτάθλημα λοιπόν του 2022 θα αποτελείται από 4 αγώνες, από τους οποίους οι τρεις θα διεξαχθούν στην πίστα της Άχνας σε μήκος 200 μέτρων όπως τα διεθνή πρότυπα και ο ένας σε χώρο που είναι υπό συζήτηση μεταξύ Ομοσπονδίας και πολλών φορέων. Όλα δείχνουν ότι η προσπάθεια για αγώνα 400 μέτρων θα στεφθεί με επιτυχία παρά τις τεράστιες απαιτήσεις που ζητούν οι διαχειριστές του χώρου από την Ομοσπονδία για την παραχώρηση του χώρου.

Τον περασμένο μήνα έγινε η Γενική Συνέλευση όπου οι παρευρισκόμενοι ενημερώθηκαν για τις προσπάθειες τις Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή έγιναν και οι εκλογές τους Σωματείου με τον Χάρη Φαλά να αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της επιστροφής του επίσημου πρωταθλήματος Dragster στο νησί μετά από 17 ολόκληρα χρόνια. Στην συνάντηση παραβρέθηκε και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Μανώλης Κουλουμάς, ο οποίος έκανε ξεκάθαρο ότι η ομοσπονδία αυτοκινήτου θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για το αγαπημένο μας άθλημα. Εκείνο που πρέπει να γίνει ξεκάθαρο για όλους είναι πως η προσπάθεια για εξεύρεση χώρου για την διοργάνωση αγώνα 400 μέτρων είναι κοινή για όλους τους εμπλεκόμενους. Για να ξεκινήσει όμως πρωτάθλημα, πρέπει να έχουμε 4 αγώνες και να αρχίσει να μπαίνει το νερό στ’ αυλάκι.

Close

 

 

Σε επικοινωνία μας με τον Πρόεδρο του Σωματείου, Χάρη Φαλά, μας εξήγησε την σημαντικότητα της επιστροφής του Πρωταθλήματος Dragster με σημαντικότερο σημείο την ασφάλεια των οδηγών οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν είχαν μια οργανωμένη αλλά και ασφαλισμένη διοργάνωση για να κάνουν αυτό που αγαπούν.

"Φίλοι της ταχύτητας και συγκεκριμένα του Drag Racing τρέχουν στους δρόμους είτε στα κατεχόμενα είτε καταφεύγουν σε άλλα αθλήματα του μηχανοκίνητου για να χορτάσουν αυτό που αγαπούν. Σήμερα εμείς έχουμε σκοπό να τους φέρουμε όλους πίσω, μέσα από ένα πραγματικό παγκύπριο πρωτάθλημα, με ασφάλεια" ήταν κάποια από τα λόγια του.

Τις τελευταίες μέρες ο CYDRA βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας των τελικών κανονισμών του πρωταθλήματος τους οποίους θα παρουσιάσουμε αναλυτικά την επόμενη εβδομάδα αφού εγκριθούν από την Κυπριακή Ομοσπονδία αυτοκινήτου. Εκείνο που διαβεβαίωσε ο υπεύθυνος των τεχνικών κανονισμών Χριστόδουλος Σούγλης, είναι πως οι κανονισμοί έχουν πρώτιστο στόχο την ασφάλεια των οδηγών και την ανάδειξη όσο το δυνατόν περισσοτέρων συμμετοχών τόσο σε πολιτικά όσο και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Το πρωτάθλημα ξεκινά στις 5 Ιουνίου με τον πρώτο αγώνα να γίνεται στην Achna Speedway σε διαδρομή 200 μέτρων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Ο CYDRA ενημερώνει τους οδηγούς, όσοι δεν το έχουν πράξει ήδη, ότι θα πρέπει άμεσα να προχωρήσουν σε εγγραφή στο σωματείο, ανανέωση ή έκδοση δελτίων υγείας και έκδοση αγωνιστικής άδειας από την Ομοσπονδία (για τα αγωνιστικά οχήματα).

Close

Για εγγραφή στο σωματείο CYDRA αλλά και για άλλες πληροφορίες σχετικά με τον πρώτο αγώνα και τις άδειες που απαιτούνται, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Χάρη στο τηλέφωνο 99675910 ή με τον Αυγουστή στο τηλέφωνο 96425910.