Μετά από τη νίκη στο Sprint του Mugello το Σάββατο, ο Francesco Bagnaia κατάφερε να κάνει το ίδιο και στον αγώνα την Κυριακή πετυχαίνοντας έτσι την τρίτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα του MotoGP. Αντίθετα, ο Marquez, που ήταν και πάλι σε πορεία βάθρου, είχε ατύχημα για ακόμη μια φορά. Στην εκκίνηση ο Bagnaia δεν έφυγε πολύ καλά. Τον προσπέρασε ο Jack Miller, αλλά στα φρένα της δεύτερης στροφής άρπαξε πίσω την πρωτοπορία και δεν κοίταξε σε καμία περίπτωση πίσω του μέχρι και την καρό σημαία. Αυτή ήταν και η δεύτερη φορά σε αυτή τη σεζόν όπου ο Bagnaia κέρδισε τόσο το Sprint όσο και τον αγώνα το ίδιο Σαββατοκύριακο. Από την άλλη, οι ελπίδες του Marquez για να μείνει στη μάχη του τίτλου φαίνονται να σβήνουν μιας και για ακόμη ένα αγώνα είχε πτώση μετά από μάχη για βάθρο. Αυτή ήταν η τρίτη εγκατάλειψη του στη φετινή σεζόν.
Μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου, ο Martin κατάφερε να προσπεράσει τον Miller για τη δεύτερη θέση του αγώνα, με τον δεύτερο να δέχεται σχεδόν αμέσως πίεση και από τους Luca Marini και Marquez, ενώ ο Alex Marquez ήταν λίγο πιο πίσω. Τρεις γύρους αργότερα ο Marc Marquez, στην προσπάθεια του να περάσει τον Marini, έπεσε τέταρτος έχοντας πάει ανοιχτά. O Alex Marquez όμως κατάφερε να αρπάξει την τρίτη θέση αλλά όπως και ο αδερφός του, έτσι και ο ίδιος είχε ατύχημα, χάνοντας τα πάντα.
Την τελευταία θέση του βάθρου κατάφερε να κατακτήσει ο Johann Zarco, που προσπέρασε τον Marini στο γύρο 18. Και αυτό πατά το ότι ο αναβάτης έτρεξε με πόνους στους αντίχειρες του μετά από το ατύχημα του στον αγώνα του Le Mans.
Η νίκη του Bagnaia τον φέρνει 21 βαθμούς μπροστά από τον δεύτερο Mario Bezzecchi που έφτασε τους 110 βαθμούς. Τρίτος στο πρωτάθλημα αναβατών είναι ο Jorge Martin με 107 βαθμούς, με τους πρώτους τρεις να φωτογραφίζουν την εικόνα δυναμικότητας του φετινού MotoGP καθώς και οι τρεις είναι αναβάτες με μηχανές Ducati.
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών τα πράγματα είναι ακόμη πιο ξεκάθαρα, καθώς όλοι οι αγώνες φέτος μέχρι στιγμής εκτός από τον αγώνα στην Αμερική (που κέρδισε η Honda) ήταν κατακτήσεις της Ducati. Η επόμενη συνάντηση του θεσμού θα πραγματοποιηθεί στι17 και 18 Ιουνίου στο Sachsenring της Γερμανίας.
Τελική κατάταξη
1 Francesco Bagnaia Ducati
2 Jorge Martin Ducati +1.067
3 Johann Zarco Ducati +1.977
4 Luca Marini Ducati +4.625
5 Brad Binder KTM +8.925
6 Aleix Espargaro Aprilia +10.908
7 Jack Miller KTM +10.999
8 Marco Bezzecchi Ducati +12.654
9 Enea Bastianini Ducati +17.102
10 Franco Morbidelli Yamaha +17.610

Ανδρέας Ιακώβου, Μωυσής Ατζάμη, Ηρακλής Πελεντρίδης και Iehab Hallab. Ξάφρισαν τα βραβεία στο BMU στις Σέρρες!
Το έχουμε πει εκατοντάδες φορές εδώ στο car.com.cy: σε ποσοστά άνω του 90%, Κύπριος που ταξιδεύει για αγώνα στο εξωτερικό επιστρέφει πίσω με διακρίσεις. Διακρίσεις για τον ίδιο τον οδηγό, για τους χορηγούς του, για τη χώρα του, για τους φίλους του και πάνω απ’ όλα για την οικογένειά του.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε τα τέσσερα ονόματα του σημερινού μας τίτλου. Οδηγοί που βρέθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στην πίστα των Σερρών για τους δύο τελευταίους γύρους του Βαλκανικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Και οι τέσσερις επέστρεψαν στην Κύπρο με γεμάτες βαλίτσες – όχι μόνο από εμπειρίες, αλλά και από βάθρα! Ο καθένας ξεχώρισε στη δική του κατηγορία, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι οι Κύπριοι αναβάτες έχουν το ταλέντο, την πειθαρχία και το πάθος να σταθούν επάξια απέναντι σε κορυφαίους συναθλητές με αμέτρητες ώρες στην πίστα.
Μια δυνατή παρουσία που κλείνει τη φετινή χρονιά με τον καλύτερο τρόπο και μας γεμίζει περηφάνια για το επίπεδο του κυπριακού motorsport.
Ανδρέας Ιακώβου
Ο Ανδρέας, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ακολούθησε φέτος σχεδόν ολόκληρο το καλεντάρι του BMU Europe RR Championship και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria. Ταξίδεψε σε πέντε διαφορετικές χώρες, φέρνοντας πίσω μαζί του πολλά βάθρα. Με τις δύο τρίτες θέσεις του Σαββατοκύριακου που μας πέρασε, ο Ανδρέας κατακτά επίσημα την τρίτη θέση overall στην κατηγορία STK600 του BMU!
Τεράστιο μπράβο στον Ανδρέα – και αναμένουμε τα νέα του για την επόμενη χρονιά.
Μωυσής Ατζάμη
Ο Μωυσής, όπως και οι επόμενοι δύο αθλητές, συμμετείχε μόνο στους έξι αγώνες του BMU που έγιναν στις Σέρρες. Έδειξε τα δόντια του το περασμένο Σαββατοκύριακο, κατακτώντας δεύτερη θέση και στους δύο αγώνες της κατηγορίας STK600.
Ίσως έφταιξε που τον… προκαλέσαμε λίγο πριν φύγει για την Ελλάδα, ή ίσως απλά το έχει! Γιατί για να μπεις σε τέτοιου είδους αγώνες με την ελάχιστη δυνατή προπόνηση και να επιστρέψεις με βάθρα, δεν είναι απλώς μια συνηθισμένη μέρα στην καθημερινότητα.
Iehab Hallab
Ο Iehab έφτασε στην Ελλάδα ήρεμος και με χαμηλούς τόνους – όπως πάντα. Όπως τον ξέρουμε κι από τα track days της Achna Speedway. Διακριτικά, έκανε τη δουλειά του με συνέπεια και έφυγε αθόρυβα, αφήνοντας πίσω του μόνο αποτελέσματα που μιλούν από μόνα τους.
Επιστρέφει με δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία F600. Και την ίδια στιγμή, με μόλις έξι συμμετοχές στους δεκαέξι αγώνες, κατάφερε να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα στην τρίτη θέση της γενικής – αποδεικνύοντας πως η ουσία μετρά περισσότερο από την παρουσία.
Ηρακλής Πελεντρίδης
Με το ίδιο ύφος θέλουμε να μιλήσουμε και για τον Ηρακλή. Ένας από τους πιο επιθετικούς οδηγούς που έχουμε δει ποτέ, με οδήγημα που ξέρει να φέρνει αποτελέσματα. Κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση της F600 το Σάββατο, κάνοντας το 2 στα 2, αφού στην πρώτη του συμμετοχή στις αρχές της χρονιάς είχε πάρει την πρώτη θέση.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους οδηγούς, οι οποίοι απέδειξαν πως αν είχαν τον χρόνο, τις οικονομικές δυνατότητες και –πάνω απ’ όλα– τη στήριξη από το κράτος, θα επέστρεφαν με κατακτήσεις πρωταθλημάτων.
Όλα όσα γράψαμε έγιναν χάρη στη στήριξη λίγων χορηγών, των οικογενειών και των φίλων τους, αλλά και από τον “κλεμμένο” χρόνο του μεροκάματου. Μπράβο σε όλους!
Σχετικά με το BMU European Road Racing Championship
Το BMU European Road Racing Championship (BMU ECRR) είναι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δρόμου που διοργανώνει η Balkan Motorcycle Union – μια περιφερειακή ένωση της FIM Europe, μελών των Βαλκανίων (Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία, Σερβία, Μολδαβία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη).
- Το BMU ECRR πραγματοποιείται κάθε χρόνο και είναι ανοιχτό τόσο σε μεμονωμένους αναβάτες όσο και σε εθνικές ομάδες.
- Περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες μοτοσυκλετών (όπως 125 SP, Moto3, Supersport 300, SuperStock 600/1000, Superbike, Formula 600 & 1000, R7 και Moto-Classic), σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIM Europe.
- Προσφέρει μια πλατφόρμα για ερασιτέχνες και ημιεπαγγελματίες αναβάτες των Βαλκανίων να ανταγωνιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί παράλληλα με τα τοπικά πρωταθλήματα (όπως το Ελληνικό).
